17

894 35 8
                                    

"Mik en Lin ik ga hoor" hoor ik Nicolaï zeggen "is goed doei" zeg ik en ik hoor de deur dichtvallen. Ik ben bij Nicolaï thuis samen met Mikkel en gister zijn hun ouders weer naar Denemarken gegaan. Nu hebben ze wat met de selectie van Ajax en ik blijf thuis zodat Mikkel niet alleen is. "Lindy zullen we deze film kijken?" Vraagt Mikkel die een film op Netflix heeft opgezocht "ja is goed" zeg ik en hij start de film alvast op. Met twee glazen loop ik naar de woonkamer en ik ga naast Mikkel zitten.

Als de film is afgelopen kijken we er nog twee en als het twaalf uur is besluiten we naar bed te gaan. "Lin?" "Ja?" Vraag ik "Nicolaï komt vast wel thuis ga maar gewoon slapen oké?" "Oké thanks Mikkel, slaaplekker" zeg ik en ik geef hem een knuffel "slaaplekker Lindy" zegt hij en hij verdwijnt in z'n kamer.

Ik pak een shirt van Nicolaï die op de grond lag en ik ruik er even aan. Ik ruik de bekende geur van Nicolaï en dan besluit ik hem aan te trekken. Ik poets nog snel m'n tanden en haal m'n mascara eraf. Ik borstel m'n haar nog even en laat mezelf dan op bed vallen.

Ik draai me om voor de zoveelste keer en ik kijk even op de klok. Half 1 geeft die aan en ik zucht nog een keer. Ik ga naar whatsapp en kijk wanneer Nicolaï voor het laatst online is geweest. Gister om tien uur, fijn. Ik leg m'n telefoon weer weg en staar naar het plafond. Hij zou het vast gezellig hebben met de jongens die daar zijn. Zeg ik tegen mezelf maar ik kan maar niet in slaap komen.

Ik rol mezelf nog een keer om en ik kijk weer op de klok 1 uur, ik besluit te kijken of Mikkel al slaapt. Zachtjes doe ik de deur open en loop ik naar de deur van Mikkel z'n slaapkamer. Ook die doe ik zachtjes open en ik sluip naar zijn bed. Ik kijk Mikkel aan en zie dat hij slaapt, ik draai me om als mijn hand opeens wordt vastgepakt en een kleine gil verlaat mijn mond. "Rustig Lindy ik ben het maar" zegt Mikkel slaperig "sorry dat ik je wakker gemaakt heb" zeg ik en ik wil weer weglopen als hij me terugtrekt aan m'n pols. "Wat is er?" Vraagt Mikkel en hij gaat rechtop in z'n bed zitten "ik kan niet slapen" zucht ik. "Zullen we nog even beneden zitten dan?" Vraagt hij en ik knik, hij stapt z'n bed uit en plukt een shirt van de grond.

"Dat is toch een shirt van Nicolaï?" Vraagt Mikkel als we de trap aflopen "ja ik vond hem op de grond" zeg ik en ik doe wat lichten aan in de woonkamer. "Hij staat je wel" zegt hij en hij ploft op de bank "dankje" grinnik ik en ik plof naast Mikkel neer. Ik trek m'n benen op en sla m'n armen eromheen "heb je het koud?" Vraagt Mikkel "ja best wel" zeg ik en hij staat op. Hij loopt naar een soort kist en haalt er iets uit. Hij loopt naar me toe en vouwt het uit en al snel zie ik dat het een dekentje is. "Oh dankje" glimlach ik "geen dank" zegt hij "wil je wat drinken?" "Doe maar een beetje water"

Ik zap wat op de tv maar er is niks leuks "misschien kunnen we wat terug kijken" zeg ik als Mikkel twee glazen water op tafel zet. "Als het Engels gesproken is vind ik het goed" zegt hij en ik kijk op rtl xl. Als we iets gevonden hebben wat we allebei wel willen kijken zet ik het aan en zak onderuit op de bank.

Ik gaap een paar keer en ik pak m'n drinken van tafel. Ik ga weer lekker liggen en ik voel m'n ogen steeds zwaarder worden. Ik kijk even op de klok en zie dat het bijna kwart voor 2 is. Ik focus me weer op de tv en na een tijdje word alles zwart.

"Slaaplekker Lindy" hoor ik ergens in de verte "mmmh" kan ik nog uitbrengen waarna het weer zwart wordt voor m'n ogen.
----
Ik word wakker in een leeg bed en zie dat Nicolaï zijn kant onbeslapen is. Ik pak snel m'n telefoon en loop naar Mikkel z'n slaapkamer. Dat bed is ook leeg en ik loop naar beneden waar de geur van gebakken ei me toekomt. "Is Nicolaï hier?" Vraag ik hopeloos "nee ik dacht dat hij wel bij jou zou zijn" zegt Mikkel "nou dat is hij dus niet, goeiemorgen trouwens en bedankt dat je me op bed hebt gelegd" zeg ik. "Goeiemorgen en geen dank, heb je lekker geslapen?" "Jahoor, jij ook?" Hij knikt "Nicolaï zou straks wel komen waarschijnlijk slaapt hij gewoon bij een vriend geen zorgen" zegt hij. "Ik ga me even aankleden" zeg ik "is goed, ik roep wel als het klaar is" zegt Mikkel en ik ren naar boven waar ik m'n kleren van gister pak en ze aantrek. Als ik m'n make-up en haar ook gedaan heb loop ik weer naar beneden en kan ik gelijk aan tafel schuiven.

"Het was echt super lekker dankjewel Mikkel" zeg ik en ik sta op om hem een knuffel te geven "ik ruim alles wel op" zeg ik en ik stapel de borden op en loop naar de keuken "ik help wel" zegt hij en hij doet de vaatwasmachine open. "Als we klaar zijn stuur ik Davy wel een appje of Nicolaï bij hem is want ik maak me wel een beetje zorgen" "is goed" knikt Mikkel.

De jongen met het blonde haar (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu