28

885 30 6
                                    

M'n wekker gaat en snel druk ik hem uit, ik kijk naast me en zie dat het bed leeg is. Ik loop naar beneden en zie Nicolaï al in de keuken staan. "Sorry voor gister" zegt hij en hij loopt op me af "ook sorry dat ik zo reageerde" zeg ik en hij drukt z'n lippen op de mijne. "Ga maar vast aan tafel zitten je ontbijt is bijna klaar" zegt hij en ik doe wat hij zegt.

Na een heerlijk ontbijt loop ik naar boven en ga voor m'n kleren staan. Even later hoor komt Nicolaï er ook aan. "Lukt het?" Vraagt hij als hij de inloopkast weer uitloopt met een stapeltje kleren. "Niet echt" zucht ik en hij komt naast me staan. "Mmmh ik zou dit aantrekken als ik jou was, netjes maar niet te" zegt hij en hij pakt een witte broek met een shirt. "Dankje" glimlach ik en ik geef hem een kus en loop achter hem aan de inloopkast uit.

Als ik m'n kleren aanheb doe ik nog een beetje make-up op en stijl ik m'n haar. "Veel succes Lin je kan het" zegt Nicolaï en hij geeft me nog een laatste kus. "Tot vanmiddag" zeg ik en ik stap in m'n auto op weg naar m'n sollicitatie.

Daar aangekomen parkeer ik m'n auto en loop ik door naar de balie waar ik mezelf moet inschrijven op een iPad. "Mevrouw De Boer?" "Ja dat klopt" zeg ik en ik geef de man een hand "ik ben Christiaan Ploeger" zegt hij.

Als ik m'n sollicitatiebrief heb gegeven maken we nog rustig een praatje. "Je bent aangenomen welkom bij het bedrijf" zegt hij en er komt een nog grotere glimlach op m'n gezicht. "Dan zien we je na de vakantie hier" zegt hij en hij loopt mee naar de uitgang. "Tot na de vakantie dan" glimlach ik en ik loop naar m'n auto waar de radio hard aangaat en ik mee swing op de muziek.

Ik maak de voordeur open met de sleutel en loop naar de woonkamer waar Nicolaï op de bank zit. "Hey hoe ging het?" Zegt hij en hij staat op "ja ging wel" zeg ik en hij loopt op me af. "Oké Lindy zeg maar gewoon dat het fantastisch ging want ik zie het aan je gezicht" lacht hij "oké oké ik ben aangenomen" glimlach ik "yeah goed zo meid ik ben trots op je" zegt hij en wild slaat hij z'n armen om me heen.

"Zullen we uiteten gaan vandaag?" Vraagt hij "om te vieren dat je bent aangenomen" "ja is goed" glimlach ik. "En daarna naar de film?" "Welke film heb je in gedachten dan?" Vraag ik en ik ga even met m'n vinger over zijn buik. "Ja dat weet ik nog niet" lacht hij en hij drukt een kus op m'n voorhoofd.

"Nico mag ik zo met je mee?" Vraag ik en ik draai een rondje, "jij mag in elke outfit mee want zelfs in een trainingspak ben je aantrekkelijk" knipoogt hij. Ik grinnik even en pak een paar pumps "ben je klaar chick?" Vraagt Nicolaï "ja ik kom eraan" zeg ik en ik loop naar de voordeur waar Nicolaï staat te wachten.

"Dit is m'n lievelingsrestaurant" glimlach ik "dat wist ik" lacht hij en ik kijk hem raar aan. "Ik heb het aan je vader gevraagd" zegt hij en hij pakt m'n hand en samen lopen we naar binnen.

"Proost op je nieuwe baan" zegt Nicolaï en hij heft z'n wijnglas "proost" glimlach ik en we klinken de glazen.

"Nicolaï mag je wel zoveel wijn drinken?" Vraag ik na zijn vijfde wijntje "ja ik ben weer geblesseerd" zucht hij. "Oh waaraan?" Vraag ik en ik pak z'n hand "het gaat raar klinken maar er zit een scheur in m'n bilspier" zegt hij. "Maar een scheur is op zich snel genezen toch?" "Ja maar ik ben er even klaar mee Lin" zegt hij "dit is mijn laatste ik beloof het" ik knik en glimlach even zwakjes.

"Zullen we de film een ander keertje doen?" Vraagt Nicolaï als de tranen van het gapen m'n ogen vullen. "Ja is goed" zeg ik en ik knipper ze snel weg. "Dan doen we gewoon lekker een avondje bankhangen" zegt hij en ik knik even.

"Oh Lindy? Davy, Amber, Naomi, Joël, Joan en Jasper willen bij iemand afspreken, zullen we bij ons doen als je wilt?" Vraagt Nicolaï als we in de auto zitten. "Ja is goed" zeg ik en ik rij de oprit op. "Als jij het gezellig maakt ga ik wel even lopen met Rody" ik pak de riem van de haak en roep Rody die er vrolijk aangerend komt. "Is goed tot zo" zegt Nicolaï en hij geeft me snel een kus op m'n voorhoofd.

Ik loop door het park en Rody loopt netjes naast me, hij snuffelt wat door het gras en als hij al z'n behoeftes heeft gedaan loop ik langzaam aan weer terug naar huis.

Als ik aankom staan er al een paar auto's, ik doe de deur open en maak Rody los die snel naar de woonkamer rent. "Gefeliciteerd met je nieuwe baan" krijg ik toegeworpen als ik de woonkamer binnenkom. "Dank jullie wel" zeg ik en ik krijg van iedereen een knuffel.

"Maar Lindy, om even ter zaken te komen" begint Davy en hij gaat er goed voor zitten. "Die gaat er even goed voor zitten" lacht Amber "dit gaat een zeer serieus onderwerp worden dus gelieve niet te lachen" zegt hij maar toch schieten de meiden in de lach. "Goed wij zijn wel benieuwd wat je met onze Nicolaï gedaan hebt" ik lach even en kijk Nicolaï aan. "Ja wat ik met hem gedaan heb? Nou eigenlijk niet zo veel" lach ik. "Maar toch zit er een scheur in z'n bilspier" zegt Davy "ja dat is heel vervelend voor z'n bil."

"Er is één nadeel aan Rody" zegt Nicolaï als we het over de honden hebben "en dat is?" Vraagt Joël "nou als ik aan Lindy zit gaat hij me bijten" lacht hij. "Laat eens zien" zegt Joël en Nicolaï stormt op me af. "Ik laat het wel even op de grond zien, normaal is het op de bank hoor en dan springt hij er gewoon bovenop maar jullie zitten er nu" zegt Nicolaï en hij tilt me van de bank. "Pas je op voor je bilspier?" vraag ik maar hij drukt z'n lippen al op de mijne.

"Nicolaï stop" lach ik als hij me aan het kietelen is. "Oh daar komt hij al aan" lacht Joël als Rody blaffend komt aangerend "auw" lacht Nicolaï als Rody z'n vingers te pakken heeft. "Rody los" zeg ik en als hij heeft losgelaten aai ik hem over z'n hoofd en dan komt hij op m'n buik liggen. "En nu kan ik niks meer doen want nu beschermt Rody haar totdat hij weer weggaat" zegt Nicolaï. "Kan best handig zijn zo'n hond" lacht Naomi "voor mij wel ja" lach ik, ik pak Rody op en zet hem op de grond. "Hoe gaat het eigenlijk met je ribben?" "Ja goed, ik heb er eigenlijk niet zo heel veel last meer van" glimlach ik.

"Doe een beetje voorzichtig met onze Nicolaï" glimlacht Davy als ze weggaan "zou ik doen" lach ik en ik geef ze allemaal een knuffel. "Leuk dat jullie er waren" zegt Nicolaï en samen zwaaien we ze uit bij de deur.

"Lindy? Zullen we naar Denemarken?" Vraagt Nicolaï uit het niets "ik vind het goed wanneer en hoelang?" "De snelste vlucht en dan een week want daarna kan ik weer trainen" zegt Nicolaï en hij pakt z'n iPad erbij.

"Morgen om twee uur s'middags?" Vraagt Nicolaï "is goed dan ga ik snel m'n ouders appen en m'n koffer inpakken" zeg ik. Ik pak m'n mobiel en loop naar boven.
Ik: mam Nicolaï en ik gaan morgen een weekje naar Denemarken want hij is geblesseerd. Kunnen jullie op Rody passen?
Ik pak m'n koffer en gooi er wat kleren in.
Mam: ja tuurlijk, veel plezier lieverd. Wens hem maar beterschap van mij en je vader, moeten wij Rody halen of kom je hem brengen?
Ik: dankje, ehm als je hem even snel zou kunnen halen zou het makkelijk zijn want we moeten onze koffers enzo nog inpakken
Mam: oké zou ik hem morgen ochtend halen?
Ik: ja is goed!
"Nico m'n moeder komt Rody morgen ochtend halen en ik moest je sterkte wensen van m'n ouders" zeg ik als hij ook wat kleren in z'n koffer doet. "Oké is goed" zegt hij en hij loopt snel naar de badkamer. "M'n ouders komen ons ophalen van Schiphol" zegt hij vanuit de badkamer.

Om twaalf uur precies liggen we in bed "heb je alles?" Vraagt Nicolaï "ja volgens mij wel en jij?" "Ja volgens mij heb ik ook alles" zegt hij en hij drukt een kus op m'n voorhoofd. "Ik heb de jongens ook geappt" zegt Nicolaï en ik knik even kort. "Laten we gaan slapen dan" zeg ik "ja is goed, slaaplekker Lin" "slaaplekker Nico" zeg ik en als m'n ogen gesloten zijn val ik al snel in slaap.

De jongen met het blonde haar (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu