Hoofdstuk 2

776 15 0
                                    

Zo, klaar is kees ! Alle spullen van Nienke stonden georganiseerd op plankjes en haar kleding hing in de kast. Amber is een heel lief meisje dacht Nienke. Het was opeens een stuk minder erg om hier te verblijven. Kom zei Amber opeens. Ik ga je voorstellen aan de rest van de bewooners. Amber trok Nienke mee naar beneden. Hallo! De bewoners keken raar naar Amber. Jeroen kon het niet laten om er op te reageren. Zo Ambiebambie. Weer een nieuw vriendinnetje gemaakt om met je barbie poppen te spelen? Amber leek geirriteert te zijn. Nee Jeroen en dat "vriendinnetje" heeft een naam. Amber keek naar Nienke. Eh ja ! Ik ben Nienke. Ik kom hier nu ook wonen en ik slaap bij Amber op de kamer. Zo zo. Een nieuw slachtoffer ! Jeroen stoote Appie aan en ze schoten allerbij in de lach. Niks van aantrekken hoor zei Amber. Dat zijn Appie en Jeroen. Het grappenmaak duo. Ze maken altijd de flauwste grappen. Eh de beste bedoel je zeker ! Jeroen keek Amber boos aan. Het zal wel Jeroen. Nienke ging op de bank zitten terwijl Amber wat water voor Nienke haalde. Hey. Nienke toch ? Nienke draaide haar hoofd om. Ze zag een jongen van ongeveer even lang als haarzelf en hij had krulletjes. Eh ja dat klopt. Nienke keek een beetje verlegen omlaag. Ik ben Fabian. Waarom ben jij hier komen wonen? Nienke keek op. Mijn oma kan volgens de wet niet meer voor mij zorgen. En omdat ik nog minderjarig ben mag ik nog niet op mezelf wonen. Mijn oma woont nu in het verzorgingshuis en ik ben hier in verplaats. En je vader en moeder ? Ehm die leven niet meer.. O eh sorry zei Fabian. Maakt niks uit, je kon het ook niet weten. Mijn moeder was al heel lang overleden. Nog toen ik een baby was. Ik heb haar ook eigenlijk nooit gekend. Mijn oma zei altijd dat ik veel op haar leek. En mijn vader is verongelukt in een auto ongeluk. Toen was ik vijf jaar oud dus dat weet ik nog. Wow heftig.. Fabian keek geschokt. Geeft niet. Nienke wou opstaan toen Amber kwam. Hier Nienke, je water. Ow ja dankjewel Amber ! Geen probleem Nienke, ik doe het graag ! Bluf ! Schreeuwde Jeroen. Amber keek Jeroen fel aan en liep op hem af. Zeg jij moet even je mond houden! Nu heb ik het gehad. Jij denkt dat je alles bent het vuile....Amber ! Ophouden! Trudie kwam aangerend met een koekenpan. Jullie aller twee ! Sorry Trudie. Maar Jeroen zat het uit te dagen! O o ja nu ben ik het zeker weer ! Jeroen! Kappen nu ! Jij hebt het net zo goed uitgelokt. Amber keek achter haar schouder om naar Nienke en moest lachen. Nienke lachte naar Amber. Ze heeft nu wel door dat ze moet oppassen voor Jeroen. Maar hij zou hier niet voor niets zitten denkt Nienke. Er zou vast en zeker iets aan de hand zijn thuis. Ander zou hij zich niet zo gedragen. Ik geloof namelijk niet dat hij zo is van karakter.
Ondertussen was het al zeven uur en de bewoners zaten aan tafel. Iedereen had al een vaste plek en Nienke vroeg zich af waar zij zou mogen zitten. Kom maar naast mij zei Amber. Nienke nam plaats naast Amber en schepte voor zichzelf een bord vol. Appie daar in tegen schepte nog twee keer zo veel op als zijzelf. Ze bestudeerde de bewoners. Appie was een buitenlandse jongen. Waarschijnlijk uit Marroco. Naast hem zat dus Jeroen. Hij zag eruit als een nette jongen maar uit zijn mond kwam wel wat anders. Naast Jeroen zat Patricia. Patricia was een apart meisje. Ze had fel rood haar en aparte kleding aan. Zelf zou ze die kleding nooit aan doen maar bij haar paste het wel. Naast Patricia zat Mara. Mara leek ook best verlegen maar ze had een spontanen en lieve uitstraling. En naast Mara zat Mick. Een best wel knappe jongen maar ook heel sportief zag ze al. Haar type was het niet en bovendien had hij al met Amber. De aardigste jongen vond ze tot nu toe Fabian. Hij was lekker zichzelf en hij was heel vriendelijk vergeleken met Jeroen. Zo iedereen uitgegeten ? Trudie kwam al met een afwasborstel uit de keuken. Appie, Jeroen meekomen. Corveé. Appie en Jeroen keken verveeld en liepen achter Trudie aan naar de keuken. Na het eten gingen Amber en Nienke naar hun kamer. Amber plofte op haar bed neer. Het komt denk ik niet goed meer.. Nienke keek verbaast. Met wat ? Je kan beter zeggen met wie zei Amber. Met mij en Mick gaat het niet zo goed. Het lijkt alsof hij geen interesse meer heeft in mij. Tuurlijk niet gek ! Waarom denk je dat? Vroeg Nienke. Nou hij gaat heel erg vaak met Mara om. En....en... Soms denk ik dat hij haar leuker vind dan mij. Ze flikflooien ook heel erg vaak. Lijkt dat zo of is dat zo ? Vroeg Nienke serieus.  Ehm.. Ja dat weet ik niet. Zei Amber twijfelend. Nou ik denk dat dat niet zo is zei Nienke. Mick houdt van je. Hij zal jou nooit bedriegen. En als hij jou niet meer leuk vind dan zegt hij dat wel. Hmm ja dat is ook zo Nienke. Ik ben kapot... Zullen we gaan slapen? Morgen weer vroeg op voor school.. Ja is goed. Slaap lekker Amber. Slaap lekker Nienke.

Het huis anubis en het geheim van Ameris.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu