Hoe kunnen we dit openmaken? Met z'n vieren dachten ze na hoe ze het blok hout wat een kistje bleek te zijn open konden maken.Misschien moeten we een slot maken ? Ja maar hoe ? Amber fronste haar wenkbrouwen. Ehm en er staan nergens aantekeningen ? Nee. Dit is zo ingewikkeld. Hoe kan een kind dit bedenken? Fabian ijsbeerde door de kamer. Ik hou dit blokje bij mij om het te onderzoeken oke ? Ja is goed. zei de club en Fabian liep weg. En met Noa? Hoe gaan we dat aanpakken? Zei Amber. Ik weet het niet. Nienke schudde haar hoofd en ze kreeg tranen in haar ogen. Het is zo raar opeens. Ameris waarschuwde dat Noa in gevaar was. De enige optie is om haar in de gaten te houden denk ik. Amber knikte. Zullen we naar beneden gaan? Nienke knikte en samen liepen ze naar beneden. Toen ze beneden kwamen lag Noa op de bank. Noa gaat het wel ? Nienke liep bezorgt naar Noa toe. O ja ehm beetje ziekjes. Zal vast een griepje zijn. En die vlekken ? Vroeg Nienke. Ja die zijn weg kijk maar. En Noa deed haar arm omhoog. Nienke glimlachte twijfelend. Oke dan. Ehm heb je wat drinken nodig ? Nee hoor Jeroen zorgt al voor me. Nienke glimlachte en liep weg. Ze kreeg tranen in haar ogen. Noa is ziek. We moeten snel het kistje openmaken. Zo kan het niet verder. Nienkes gedachtes sloegen op hol en het werd langzaam zwart voor haar ogen. Ze wilde het aanrecht vast pakken maar greep mis. Ze viel flauw op de grond.
Nienke opschieten! Maak het kistje open !
Ja maar hoe dan ? Ameris ? Waarom is het zo lastig !
Je hebt nog een lange weg te gaan Nienke. En Noa ook... Noa gaat steeds zieker en zieker worden. Noa was familie van mij. Als je niet snel het geheim oplost dan gaat ook zij dood en is er niemand meer van mijn familie over. Het geheim word dan nooit meer opgelost en mensen zullen op zoek gaan naar een heel dierbaar voorwerp.
Ja maar we kunnen dit niet.
Zeg niet dat je het niet kunt Nienke. Je bent slimmer dan je denkt. Jij en je club kunnen het oplossen !Nienke! Nienke hoor je mij? Jeroen Appie en Fabian zaten in een kring om Nienke heen. Nienke opende haar ogen en ze zag Fabian en knuffelde hem gelijk. Nou Doornroosje is weer wakker. Jeroen! Doe even normaal. Amber keek boos naar Jeroen. Wat ? Ze was alleen maar flauw gevallen meer niet. Er rolde tranen over Nienkes wangen. Jeroen het is beter dat je nu maar naar Noa gaat. Ze is ziek. Amber wees Jeroen de deur.
Jeroen liep de keuken uit naar Noa.
Gaat het alweer een beetje ? Amber pakte een glas water en gaf het aan Nienke. Hier een lekker glaasje water. Dankje. Nienke glimlachte naar Amber. En ehm heb je nog wat gezien? Nienke begreep eerst niet wat ze bedoelde tot alles weer naar boven kwam. Nienke verstijfde. We hebben niet meer zoveel tijd. Het.kistje moet open. Noa ligt op sterven. Noa is den afstammeling van Ameris. Als alle familie leden dood zijn dan pakken blijkbaar mensen een dierbaar voorwerp af. Huh?nu snap ik er helemaal niks meer van. Fabian legte het nog eens extra uit voor Amber. Snap je het nu? Amber knikte. Wow dus als we niet snel zijn dan gaat Noa dood ? Ja...
Opeens ging de deur open. Eh hallo ik wist niet dat jullie bezig waren dus ik ga weer. Eh doei! Jeroen wacht! Jeroen draaide zich om. Eh ja ? Er is iets. Wat we je moeten vertellen. Fabian, Appie en Amber keken elkaar aan. En dat is ? Jeroen ging zitten en luisterde aandachtig wat Nienke vertelde. Dus Noa gaat dood ??.... Nog niet zeker maar als we niet snel het kistje open maken voor de volgende aanwijzing dan wel. Nou waar wachten jullie dan op? Open maken ! Ja zo gemakkelijk is dat niet. Fabian haalde het kistje uit zijn tas. Wat is dit? Dit is gewoon een blok hout ! Ja maar rammel er eens mee. Jeroen ritste het uit Fabians handen. Er zit iets in ! Is dit het kistje ? Jaa alleen hoe maken we het open ? Nou open zagen misschien ? Dat kan dus niet. We weten niet hoe groot het voorwerp is. Of hoe lang. Ja dat is ook weer zo. Maar ik ben ermee bezig zei Fabian. Alleen ben nog niet zo ver gekomen. We gaan ervoor zorgen dat Noa niet dood gaat. De club knikte en gingen uit de kamer van Amber en Nienke.
JE LEEST
Het huis anubis en het geheim van Ameris.
Mystery / ThrillerDit is een verhaal wat een gebaseert is op het oorspronkelijke anubis verhaal. Dit verhaal is op sommige stukken volwasener. Het volwasener gedeelte zou o.a. liefdes gedeeltes zijn. Ik wens u veel lees plezier met mijn aller eerste verhaal !