Hoofdstuk 8

386 8 0
                                    

Nienke liep snel haar kamer weer in en Fabian en Amber liepen haar achterna. Wat is dat toch soms een trut zeg ! Hoe haalt Patricia het in haar hoofd om zo tegen jou te doen! Oke ze weet niet waar het over ging maar dan nog geen enkele reden om zo tegen jou te doen! Amber kon niet meer stoppen en ze was echt kwaad. Rustig Amber. Patricia is gewoon appart. Fabian kalmeerde Amber een beetje. Waarom doet ze zo tegen mij? Vroeg Nienke. Waarschijnlijk omdat je nieuw bent. Antwoorde Fabian. Maar ehm hoe zit het nu dan met het raadsel? Nienke pakte het briefje uit Fabians handen. Het is zo raar. Het lijkt alsof er een soort donkere kamer opstaat. Nienke dacht na wat het eventueel zou kunnen betekenen. Nienke! Je bent geniaal! Fabian pakte het briefje terug, keek erna en liep vervolgens door de kamer heen en weer. Ehm hoezo? Lachte Nienke. Nou.. Een donkere kamer. De kelder is geen kamer toch? Amber en Nienke knikte. Nou dus dan blijft er een donkere kamer over ! De zolder ! Amber en Nienke keken elkaar aan. Ik ga echt niet naar zolder ! Zei Amber. Rustig nou maar jij mag op de uitkijk staan. Fabian en ik gaan wel naar de zolder. Waneer ? Vroeg Nienke. Vanavond. Als het 23.00 uur is. Nienke en Amber knikte.

23.00 uur.
Fabian liep heel voorzichitg naar boven. Hij had zijn zaklamp al bij zich. Toen hij bij Nienke en Ambers kamer kwam klopte hij aan. Wachtwoord riep Amber. Sibuna. Antwoorde Fabian. Kom maar ! Fabian opende de deur. Klaar voor ? Vroeg hij aan de twee meiden. Ja. Antwoorde Nienke. Amber knikte ook.
Oke kom. Nienke pakte haar zaklamp en liep samen met Amber Fabian achterna. Amber jij moet op de uitkijk staan. Als er iemand aan komt dan roep je hier door heen. Fabian gaf Amber een apparaatje waarmee ze doorheen kon praten. Nienke en ik gaan naar boven. Fabian liep voorop. Shit ! Hij is op slot. Kom maar. Nienke die ging voor Fabian staan en pakte een speltje. Even frunniken. Zei ze. Klik* zo die is open!. Fabian en Nienke gingen de deur door en kwamen op de zolder kamer. Het was er erg rommelig. Er stond een oud bed en rare spullen. Waar moeten we zoeken? Vroeg Fabian wanhoopig. Nienke wilde een stap zetten maar zakte er een stukje doorheen. Aa ! Ze slaakte een klein gilletje. Fabian schrok en sprong Nienke te hulp. Ik zit vast met mijn voet. Fabian pakte haar been en trok haar voet eruit. Op de plek waar Nienke haar voet in stak was een geheime ruimte. Hey wacht eens. Zei Fabian. Fabian pakte zijn zaklamp en ging samen met Nienke op zijn knieeën zitten. *atentie ! Victor komt! Ik herhaal victor komt !* Fabian en Nienke hoorde wat Amber zei en gingen snel achter het bed zitten. Ze hoorde dat er iemand de trap op liep en de deur opende. Huh? Hoorde ze. De deur zat toch op slot ? Zei Victor. Hij keek een ogenblik om zich heen maar ging toen weer weg. Pffjjtt Fabian en Nienke kwamen vanachter het bed vandaan. Kom snel het kistje pakken wat erin zit. Zei Nienke. En Fabian pakte het kistje en ze liepen samen weg naar Nienkes kamer. En ? Vroeg Amber. Heb je de volgende aanwijzing ? Weeten we niet. Zei Nienke. Hoezo niet ? Ik weet niet of dit de aanwijzing is. Ik verstapte mijn voet en kwam in een luik terecht. Daar zat alleen dit kistje in. O. Maar ehm geen briefje ofzo? Vroeg Amber. Nee. Antwoorde Fabian. Ik weet ook niet hoe we het openkrijgen. Hebben we de aanwijzing wel goed gedaan? Vroeg Nienke in paniek. Dat weet ik niet oke? Waarom moet het ook in het Egyptishe staan! Fabian werd boos. Fab, rustig oke ? Het lukt ons wel. Het beste is om nu allemaal te gaan slapen zei Amber. En morgen zijn we ook nog vrij. Dan kunnen we morgen middag even op ons gemakje het bekijken. Dat lijkt me een goed idee. Zei Nienke. Fabian knikte en ging de kamer uit. Weltruste !

De volgende morgen stond Patricia al vroeg op. Ik moet weten wat ze achterhouden. Dacht Patricia.
Patricia ging naar de badkamer en zoch tussen de toiletspullen van Nienke en Amber. Maar ze vond helemaal niks. Gefrustreert stapte ze in de douche. *patricia... * Patricia deed haar ogen open. He wat ? Wie is daar vroeg ze. Ze zette de douche uit en stapte eruit. Ze keek om zich heen. Er was niemand. *patriciaaaaa...*
W.....ie is daar? Stoterde ze. Opeens schoot de deur open BWHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHA! Jeroen en Appie kwamen met twee enge maskers de badkamer in. AAAAAAAAAAA. He wat? Wat doen jullie ! Stelletje gekken! Dit is niet leuk! Ik had wel een hard verzakking kunnen krijgen! Jeroen en Appie lachte Patricia uit. Hey Pat. Kunnen wij nu even douche ? Mooie handdoek trouwens. Zei Appie spottend. Ach ga toch weg man! En Patricia liep boos de badkamer uit.

Het huis anubis en het geheim van Ameris.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu