Amber liep naar beneden en liep naar de keuken voor een glas water. Hey ambiebambie. Amber draaide zich om. O hey Appie. Wat doe je ? Vroeg Appie. Ik pak een glas water. Zie je dat niet ? Zeg ehmm ik hoorde dat jij en Mick net uit elkaar zijn? Ja dat klopt. Antwoorde Amber. Maar hoezo dan ? Nou we vonden elkaar niet meer leuk en het was duidelijk te zien dat hij Mara leuk vond. O oke. Appie ging heel voorzichtig achter Amber staan en sloeg zijn armen om haar middel. Amber voelde zich helemaal warm worden. Dus je bent nu single ? Vroeg Appie met een grijns. Amber draaide haar hoofd om en knikte. Mooi. Dan kan ik nu eindelijk dit doen. Appie boog zijn hoofd naar Amber en zoende haar. Amber kreeg vlinders in haar buik en zoende terug. Jeroen kwam de keuken binnen en zag Amber en Appie zoenen met elkaar. Ah gadverdamme ! En dat in de keuken! Konden jullie dat niet even ergens anders doen! Amber en Appie keken op en Appie liet Amber los. Ehm pardon mister Cornelissen ! Ten eerste wij mogen zelf bepalej waar wij staan te zoenen! Dat maak jij niet uit ! Ten tweede als je nog eens commetaar hebt op ons dan gaan wij persoonlijk in jou bed zoenen! Wil je dat soms ? Jeroen was verbaast dat Amber zo kon uitvallen en hij schudde nee. Oke mooi afgesproken! Amber pakte Appie bij zijn hand en trok hem mee naar boven. Appie keek Jeroen grijnzend aan.
Jongens !!!! Ik moet jullie wat leuks vertellen! Amber liep samen met Appie haar kamer in waar Fabian het raadsel aan het oplossen was samen met Nienke. Toen Fabian door had dat Appie in de kamer stond verstopte hij snel het briefje. Appie zag het in zijn ooghoeken en liet Amber los. Wat heb jij daar Fabian? Eh niks ! Amber wat doet hij hier ?! Ik wilde jullie vertellen dat Appie en ik een stelletje zijn.... Is dat niet goed ? Tuurlijk wel. Zei Nienke. Maar Nienkens blik stond op onweer. Amber besloot de knoop door te hakken. Ik vind dat we het Appie moeten vertellen. Wat vertellen? vroeg Appie. Over het geheim zei Amber. Welk geheim? Nienke keek Fabian aan voor het beslissende antwoord. Fabian knikte naar Nienke. Oke hier komt het. Eenmaal alles uitgelegt stond Appie verstelt. Dus er heerst een heel groot geheim?? Ja knikte iedereen. Maar je mag het echt niet tegen iemand zeggen! En vooral niet tegen Jeroen zei Amber. Maar Jeroen is mijn beste vriend! Ja dat weten we zei Nienke maar het is strikt geheim en je kan Jeroen daarmee niet vertrouwen... Appie knikte aarzelend maar het moest maar zo zijn. Hij had in een dag een mooie vriendin en een geheim wat hij bij zich moest dragen. Fabian liet ondertussen het lege papiertje aan Appie zien. Wat is dit? vroeg Appie. Dit hebben we gevonden in het kistje. Alleen we snappen het niet want het is leeg. Dat hebben we nog niet vaker gehad. Appie fronste zijn wenkbrouwen maar stond toen op. Hebben jullie een kaars ? Een kaars ? Zeiden ze verbaast. Ja een kaars ja en lucifers. Ehm ja hier. Amber stond op en keek in haar nachtkastje. Waarom heb je kaarsen en lucifers in je la ? Vroeg Nienke. Nou voor het geval dat de stroom uitvalt. Duhhhh! Nienke lachte. Amber gaf de kaarsen en lucifera aan Appie. Appie pakte een kaars en stak hem aan, pakte daarna het leege papiertje. Fabian pak alvast papier en pen. Fabian knikte en pakte het. Appie liet de kaars onder het papiertje schijnen. Wat doe je nou gek! Nienke werd boos en wilde het papiertje pakken. Rustig nou maar Nienke zei Appie. Ik weet wat ik doe ! En Appie scheen verder met de kaars onder het parpiertje. Kijk! Amber wees naar de letters die op het papiertje verschenen. K... Shrijf een K ! L... Een l schrijf een L! O... K... Heb je het Fabian? Fabian knikte. Appie blies de kaars uit. Wat staat er? Zei Nienke. Klok? Er staat klok zei Fabian. Er moet iets in die klok zitten dan. Ìn de klok? Zei Nienke. Ja er staat toch echt klok op dat papiertje. Maar als het in de klok zit hoe moeten we het er dan uit halen ? Zei Amber. Ehmmm ja dat is een goeie Amber. Daar heb je hem. Er lopen vaak mensen door de gang en snachts word het link. Naha aan de ene kant we kwamen ook in de kelder en op de zolder. Woow wacht ! Zijn jullie naar de kelder én de zolder geweest? Vroeg Appie verbaast. Ja. Het moest wel. Anders waren we niet zo ver gekomen. Maar we moeten dus nu naar de klok. Ehm Appie kan jij vanacht ? Vanacht???? Zei Appie. Ja vanacht. Zei Nienke. Ehm ja denk het wel. Oke vanacht om 24.00 uur bij de gang aanwezig zijn. Amber staat dan op de wacht. Oke ehm is goed is sta om 24.00 uur op de gang. Oke mooi dan zien we je daar ! En Appie liep de kamer uit.
JE LEEST
Het huis anubis en het geheim van Ameris.
Mystery / ThrillerDit is een verhaal wat een gebaseert is op het oorspronkelijke anubis verhaal. Dit verhaal is op sommige stukken volwasener. Het volwasener gedeelte zou o.a. liefdes gedeeltes zijn. Ik wens u veel lees plezier met mijn aller eerste verhaal !