Hoofdstuk 11

388 9 0
                                    

16 Juni 2005. 23:30.
Appie zit nu sinds kort ook in de club. Het is uit met Amber en Mick en Amber kwam er achter dat ze meer gevoelens had voor Appie dan voor Mick. Nu hebben Appie en Amber dus met elkaar. Maar nu zit Appie dus wel mooi bij de club. Amber kwam met hem onverwachts binnen waardoor we het wel moesten vertellen aan hem. We hebben zometeen afgesproken op de gang. We zijn al een aantal aanwijzingen verder maar de volgende aanwijzing is in de klok. We hebben om 24:00 uur afgesproken op de gang. Ben benieuwd of we de aanwijzing kunnen vinden!........

Nien ben je wakker ? Amber porde Nienke in haar zij. Ja tuurlijk ben ik wakker. Als het goed is zijn we dadelijk weer een stap verder om Ameris en haar familie bij elkaar te brengen. Amber en Nienke stapte uit bed en liepen voorzichtig naar de gang. Appie en Fabian stonden er al toen Amber en Nienke naar beneden kwamen. Alles bij je Appie ? Appie knikte. Ja ik heb gereedschap bij me voor het geval dat. Super slim Ap! En Amber gaf Appie een zoen. Hallo even niet zoenen hier we moeten nu sirieus aan de slag. Oke oke sorry Fabian. Amber en Appie lachte. Hmm waar zal de aanwijzing zitten. Fabian keek even naar de klok. Ja hier schieten we natuurlijk niks mee. Appie pakte de klok vast en draaide hem om. En nu? Vroeg Nienke. Los schroeven denk ik. Appie pakte de schroevendraaier en prutten wat in de schroefjes. Wat doen jullie hier ? Een zware schorre stem sprak de vier aan. Nienke Fabian Appie en Amber draaide zich angstig om. Victor stond achter hun en scheen een zaklamp op de vier. Ehmmm..... Ja nou vertel dan ! Wat doen jullie hier bij mijn klok? Ehmmm gewoon. Appie probeerde zo koel mogelijk te doen. Je chillen bij een klok. Een antieke klok. Op zondag avond, nu inmiddels maandag nacht, terwijl je gewoon de volgende morgen gewoon naar school moet?  Vind jij dat gewoon Appie !. Hup naar je kamer allemaal ! Nienke en Amber gingen snel naar hun kamer en Appie en Fabian ook. Victor zette de klok nog even goed.
Nee nee nee ! Waarom moest Victor daar nou staan? Hoorde hij et gewoon te slapen ? Nienke sloeg van boosheid op haar hoofdkussen. Nien rustig maar. Slaan heeft geen zin. En al helemaal niet tegen je kussen. We konden er niks aan doen dat hij er stond... De enige manier om de volgende keer de aanwijzing weer te vinden is als Victor er niet is. Ja en wat dan ? Dan lopen we misschien achter Amber ! De tijd dringt! Nienke dat weet ik ook wel maar om nu boos te worden op mij heeft ook geen zin hé? Sorry.. Nienke bood haar excuses aan. Ik snap ook wel dat het geen zin heeft om zo boos te worden maar we waren zo dicht bij. De aanwijzing zit ergens in de klok en Victor weet dat we nu ergens mee bezig zijn. We moeten inderdaad de aanwijzing vinden als Victor weg gaat.... Maar waneer is hij eigenlijk weg ? Want overdag als de rest thuis is kunnen we ook niet gaan kijken en in de avond blijkbaar ook niet. Hmm ja dat weet ik ook niet zei Amber. Zullen we nu gaan slapen? Morgen is er weer school en ik ben eerlijk gezegd bekaf.. Is goed. Truste Amber. Truste Nienke.

Het huis anubis en het geheim van Ameris.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu