Is de kust veilig? Nancy Ninja komt er aan! Amber! Doe normaal ! Zei Jeroen. Sorry.. Ja victor zit niet in zijn kamertje maar in de kleder. Amber? Ga jij met Appie op de uitkijk staan. Vroeg Fabian. En jij denkt dat die twee op de uitkijk gaan staan? Die zitten alleen maar te flikfloien. Dat is niet waar Jeroen! En amber ging in een positie staan om op de uitkijk te staan. Appie volgde daarna. Fabian Nienke en Jeroen gingen het kamertje binnen. Oke waar kan die sleutel liggen?? Denk als Victor. Fabian schoot in de lach. Denk als Victor? Oke denk niet als Victor zei Jeroen weer. We moeten gewoon logies na denken. Waar zou iemand een sleutel verstoppen? In een la? Jeroen opende alle laatjes. Nope helemaal niks. Waar is die klote sleutel. Logies na denken. Zei Nienke hardop. Waar zou iemand een sleutel verstoppen.. Bij de andere sleutels natuurlijk! Fabian en Jeroen keken Nienke aan. Bij de andere sleutels! Victor weet zelf ook wel dat we niet dom zijn. Nee maar als je een sleutel verstopt kan je hem wel bij de andere sleutels hangen. Zo blijft hij onherkenbaar. Slim Nienke! En Fabian omhelste Nienke waardoor Nienke moest blozen. Ongemakkelijk liep Fabian met Jeroen en Nienke naar het rekje waar de sleutels hingen. Yes daar hangt tie ! Fabian stopte hem snel in zijn zak maar toen ze omdraaide stond Victor daar opeens. Wat doen jullie hier in mijn domein? We waren ehmm. Jeroen keek angstig naar Victor. Achter Victor stonden Amber en Appie. We waren mijn ehmm.. Mijn.. Nou?! Zei Victor. Mijn pen. Jou pen? Ja mijn pen. Die ik van mijn oma heb gehad. Loog Nienke. En je hebt niet genoeg pennen? Jawel tuurlijk wel. Alleen ja deze heb ik van mijn oma natuurlijk gekregen. En hij betekent heel veel voor mij. Nou dat zal dan wel. Hup wegwezen ! Snel liepen Jeroen Fabian Nienke Appie en Amber naar de kamer van Nienke en Amber. Waarom zeiden jullie niks!? Jeroen keek Appie en Amber boos aan. Nou ja we zaten een beetje... Een beetje te flikfloien? Zei Jeroen kwaad. Nee! Een beetje te zoenen meer niet ! Ja dat heet flikfloien dom schaap! Amber en Appie.. Jullie weten dat jullie op de uitkijk moesten gaan staan. En dan gaan julie zoenen? Ik ga toch ook niet Nienke zoenen? Nienke bloosde.Nee maar... Nee niks gemaar! Het is dat ik de sleutel nog net op tijd heb kunnen pakken en in mijn zak heb kunnen steken voordat Victor het zag. Dit gaat op leven en dood he ? Ja sorry Fabian echt duizend maal sorry! Amber en Appie keken Fabian smekend aan. Het is al goed maar flik dit niet nog een keer ! Appie en Amber knikte. Zullen we kijken wat de sleutel met het kistje doet? Ze knikte en Fabian pakte het kistje erbij. Oke dus wat moeten we doen? Vroeg Nienke. Ik denk dat we gewoon de sleutel erbij moeten houden. Fabian ging met de sleutel over het kistje. Er ontstond weer een groot fel licht en in een lichtflits kwam er een sleutel gat in het midden van de zijkant van het kistje. Daar moet de sleutel in! Gilde Amber. Fabian deed de sleutel in het sleutel gat en draaide het om. *klik* het kistje ging langzaam open. Wat is dit ? Een ring? Wat moeten we met een ring? Vroeg Jeroen. O wat is hij mooiii!!!!! Oh kijk Appie het is van goud! Puur goud! Amber wilde de ring om doen maar Jeroen hield haar tegen. Amber je weet niet hoe gevaarlijk hij is. Maar hij is in mijn maat! Hij is volgens mij in ieder zijn maat en die ring krijg je niet! Staat er een tekst ofzo in? Nienke pakte de ring van Jeroen af. Ja er zit een tekst in! Fabian pakte een vergroot glas en keek wat er in staat. Het zijn hiërogliefen.. Dat gaat tijd kosten om ze te ontcijferen. Hoelang dan? Vroeg Jeroen bezorgt. Het is geen lange tekst dus als ik een avondje door haal dan moet het kntcijfert zijn. En dat kan niet wat sneller? Vroeg Jeroen. Jeroen ik wil ook graag dat alles makkelijker en simpeler word en vooral sneller. Maar we moeten in deze snelheid stapje voor stapje verder.
JE LEEST
Het huis anubis en het geheim van Ameris.
Gizem / GerilimDit is een verhaal wat een gebaseert is op het oorspronkelijke anubis verhaal. Dit verhaal is op sommige stukken volwasener. Het volwasener gedeelte zou o.a. liefdes gedeeltes zijn. Ik wens u veel lees plezier met mijn aller eerste verhaal !