Hoofdstuk 15

330 8 2
                                    


* volgende ochtend*

De club sprak al vroeg in de ochtend af met elkaar. Toen iedereen er was gingen ze de klei bestuderen. Hmm ik denk dat we hier gewoon een sleutel van moeten maken? Fabian hield het potje omhoog om de klei beter te kunnen zien. Maar hoe weten we dan wat voor sleutel we ervan moeten maken? Amber keek vragend naar Nienke. Wacht kijk eens ! Er kwam een fel licht en een schaduw vormde een sleutel. Snel Appie pak pen en papier ! Teken het ! Zei Jeroen. Appie rende naar het bureau en pakte pen en papier en begon de sleutel na te tekenen. Na 2 minuten was het felle licht en de schaduw weer weg. Nu weten we hoe we de sleutel moeten maken ! En deze klei is verhardbaar dus het duurt ongeveer een dag voordat hij droogt. Kan dat niet wat sneller Fabian? Zei Jeroen. Nee sorry Jeroen. Ook niet met een föhn van Amber? Jeroen jij blijft van mijn föhn af ! Niet als we daarmee Noa sneller ermee redden! Jeroen stop alsjeblieft! Dat heeft geen zin. Deze klei heeft maximaal een dag en nacht nodig voordat het droogt. Zei Nienke. Oke Appie geef eens het papiertje en Amber pak jij eens een placemat. Amber pakte het placemat en gaf het aan Fabian. Fabian ging aan het bureau zitten en legde de placemat op het bureau. Appie gaf het papiertje met de tekenning aan Fabian. Fabian begon met een klein mesje en een lepeltje de vorm te maken. Na een uur had hij de vorm van de sleutel. Yes ! Ik heb hem! De club ging om hem heen staan. Nu maar hopen dat het ook nog past. Heb je alle klei gebruikt ? Vroeg Nienke. Nee ik heb nog genoeg klei over om nog een tweede sleutel te maken als dat moet. Maar we hopen van niet toch? De club knikte. Ehm waar laten we de sleutel verharden? Ik denk hier voor het raam. Dat is de beste plek. Nienke knikte en pakte de placemat en legde die voorzichtig voor het raam. Zo die gaat drogen.
Jeroen! Noa schreeuwde. Jeroen! Jeroen aarzelde geen moment en ging naar Noa toe. Wat is er? Ik heb zo'n hevige pijn. Waar heb je pijn? In mijn hoofd. Hele erge hoofdpijn! Noa pakte een emmertje wat naast der stond en begon van de pijn over te geven. Ben je klaar ? Noa knikte. Geef maar hier ik spoel het wel voor je om. Ik geef je ook wel even twee asperientjes. Noa knikte en ging voorzichtig op bed liggen. Wat is er ? Appie rende naar Jeroen. Ze heeft hele erge hoofdpijn en ze moest overgeven ik spoel even het emmertje om. Pak jij twee asperientjes van beneden ? Appie ging gelijk naar de keuken rennen voor de asperientjes. Hey wat ben jij gehaast? Mara pakte een glaasje water. Weet jij waar de asperientjes liggen? Hoezo? Heb je hoofdpijn? Ik niet. Maar Noa wel. Noa ? Is ze nog steeds ziek? Ja. We moeten een dokter bellen hoor. Nee dat hoeft niet. De dokter zei zelf dat het een heel gemeen virusje was. O oke. Maar hier heb je je asperientjes. Dankjewel, o en een glas water. Mara gaf het glas water waar ze nog niet uit had gedronken aan Appie. Appie rende de trap op en gaf het aan Jeroen die bij Noa zat. Hier Jeroen. Dankje ap. Je bent een geweldige vriend. Noa word eens wakker we hebben asperientjes. Dat verlaagd de pijn een beetje hopelijk. Noa die pakte het aan en slikte ze allerbei snel met water in. Dankje. Ga maar weer slapen. Als je me nodig hebt dan roep je maar he. Ik ben in de buurt. Noa knikte en viel als een blok in slaap. Appie en Jeroen liepen weer naar de kamer van Amber en Nienke. Wat was er ? Noa... Ze had hele erge hoofdpijn en moest ervan overgeven. We hebben haar asperientjes gegeven om het te verlichten. Oke dat is mooi. We hebben niet veel tijd meer maar wie weet zijn we morgen weer een stapje verder bij het geheim. De club knikte en gingen uit de kamer.

Het huis anubis en het geheim van Ameris.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu