17

466 19 4
                                    

POV Olivia

Ondertussen zijn we aangekomen in de stad. Ergens voel ik me niet meer veilig."zullen we eerst iets gaan eten?" Stelt Freya voor."jep, is goed. Daar in dat kleine restaurantje?" Ik wijs naar een restaurantje een beetje verderop."ooh ja! Die ziet er super gezellig uit." Zegt ze terwijl ze breed glimlacht. Samen lopen we ernaar toe.

"Kan ik jullie ergens mee helpen?" Vraagt een bediende."een tafel voor 2 alstublieft" zegt Freya in het Engels en glimlacht vriendelijk naar de bediende."daar is nog plaats en binnen is er nog veel plaats." Zegt ze, deze keer in het Engels. "Oké, maar we gaan liefst buiten zitten dus we zullen daar wel gaan zitten." Ze knikt en we gaan naar de tafel. De bediende geeft ons een menukaart en ik laat mijn ogen over de gerechten glijden tot ik paella zie staan."ik zou paella nemen, Fre! Dat is typisch Spaans, en aangezien we in Spanje zitten." "Ja, ik neem ook een paella" dan zie ik haar met grote ogen naar iets achter me kijken."is er iets?" Vraag ik bezorgd. Ze wijst naar iets en ik draai me om. De jongens staan daar."dat is toch niet erg?" Vraag ik verbaast."nee, dat is het niet." Ik kijk nog eens naar ze en dan zie ik wat ze bedoelt. Er staat een meisje bij. Dicht bij Ashton, té dicht."Fre, waarschijnlijke vragen ze gewoon de weg" zeg ik terwijl ik naar de jongens blijf kijken. Maar ze staan er lang. En ze blijven er staan. Freya staat op en stapt in een snel tempo naar ze toe.

"Hey" zegt ze alsof er niets is."oh hey!" Zegt Ashton en glimlacht breed."wat doen jullie hier?" Vraag ik verbaast."gewoon wat rondwandelen in de stad" antwoord Calum simpel."en wie is dat?" Vraag ik en wijs naar haar."dat is Britney, Ashton liep tegen haar aan en haar gsm viel op de grond en is kapot. Dus Ashton wil er 1 terug betalen voor haar." Legt Michael uit."kan ze Engels?" Vraagt Freya."ja" antwoordt Michael."ik ben Olivia" stel ik mezelf voor."Weet ik, Luke heeft al wat over je verteld." Zegt ze glimlachend. Ik kijk Luke vragend aan en zie hem blozen. Oké dan...

"Ik ben Freya" stelt Freya zich voor."over jou heb ik al veel gehoord! Je gaat toch op date met Ashton, is het niet?" Freya haar glimlach wordt breder en ze begint te blozen."jep, daar wou ik het nog over hebben Ash. Wat gaan we doen en wanneer?" Vraagt Freya nieuwschierig."that's a suprise, en is vanavond om half 7 goed?" Stelt Ashton voor."is goed, weet je trouwens zeker dat je het niet wil zeggen?" Smeekt Freya."i'm sorry" zegt Ashton onschuldig en slaat een arm om Freya heen waardoor ze begint te blozen."awh" zegt Britney."ik wed dat jullie iets krijgen" zegt Britney grinnikkend waardoor Freya begint te glimlachen."oké, ik en Fre zouden maar eens verder moeten gaan." "We kunnen toch ook straks gaan?" "Fre, we zijn net uit het niets een restaurant uitgegaan om naar hier te komen en ik kom juist voor jou shoppen, jij had het zo dringend nodig."waarom loop je eigenlijk op krukken?" Vraagt Britney. Ik bijt op mijn lip."euhm... Gewoon een ongelukje" zeg ik uiteindelijk, ik praat er gewoon niet graag over... Freya kijkt me bezorgd aan. Ik geef haar een gerustellende glimlach en ze geeft me een knipoog.

"Okej, we moeten nog gaan eten dus wij gaan" zegt Freya."wij moeten ook nog eten, we kunnen met z'n allen iets gaan eten?" Stelt Calum voor."klinkt goed" zegt Freya."gaat Britney ook mee?" Vraag ik. Iedereen kijkt Britney aan."euhm, ja is goed als jullie dat ook goed vinden." Zegt ze zenuwachtig omdat we haar allemaal aankijken."ik vind het goed" zeg ik."ik ook" zeggen de anderen."oké, gaan we daar?" Michael wijst naar het restaurant waar ik en Freya net zaten. Natuurlijk schieten ik en Freya dirrect in de lach."wat is er?" Vraagt Calum fronsend."nee, niks" zeg ik lachend."oké dan..." Die beschouwd ons waarschijnlijk als gekken.

We lopen op een hoopje naar het restaurant. Ashton heeft nog steeds zijn arm om Freya haar schouders. Die worden duidelijk een koppel! Ik loop achteraan samen met Luke. Vraag me niet waarom, ik weet het zelf ook niet. Ik kan gewoon niet sneller zijn dan hem want ik heb krukken, dus ik blijf gewoon achteraan. Zodra we er zijn kijkt de bediende die ik en Freya hadden ons vreemd aan waardoor ik begin te grinnikken."een tafel voor zeven" zegt Michael voordat de bediende nog iets kan zeggen. "Binnen zijn er nog tafels vrij" zegt ze vriendelijk. We gaan met z'n allen naar binnen en volgen Michael die een tafel heeft gekozen naast het raam. Iedereen zit buiten ik. Ik sukkel met mijn krukken, maar dan staat Luke recht en helpt me. Daarna gaat hij zelf terug zitten en geef ik hem een glimlach als bedankje. Hij glimlacht terug en dan komt de bediende met menukaarten en geeft er 1 aan iedereen."ik kies paella" zeg ik en kijk Freya aan die mij glimlachend aankijkt."ik ook" we beginnen te grinnikken."meisjes" zucht Luke en schud zijn hoofd. Voor het eerst moet ik nog eens lachen om zijn grap.

De bediende, waar ik ondertussen de naam van weet, geeft ons ons eten. Ze heet Gabriella, het staat op haar naamplaatje. Ik begin van mijn paella te eten en zien in mijn ooghoek dat Luke wéer naar me kijkt. Ik probeer me in te houden en niet te gaan zeggen dat hij moet stoppen met kijken, voor Freya. Ik heb het aan Freya beloofd en moet mijn beloftes na gaan. Na een tijdje ben ik het beu. Ik kijk hem aan en haal 1 wenkbrouw omhoog. Hij schudt zijn hoofd en eet verder.

POV Freya

''Ik ga even naar toilet." Zeg ik en sta op."ik ga mee" zegt Britney en staat ook op. Samen gaan we naar de toiletten. Zodra ik klaar ben was ik mijn handen en wacht op Britney. Ze komt uit het toilethokje en wast haar handen."luister even goed meissie, als je Ashton ook maar 1 keer aan raakt, zal je leven niet meer zo leuk zijn als het is. Hij is van mij." Sist ze in mijn gezicht en kijkt me boos aan."hoezo?" "Blijf gewoon uit zijn buurt" ergens maakt het me bang, maar ik wil niet slap lijken."ik doe wat ik wil." Zeg ik terug en ga dan terug naar de tafel."ben er weer" mompel ik en ga zitten."gaat het wel? Je ziet nogal witjes" fluisterd Ashton in mijn oor."ja hoor, het gaat prima" zeg ik en glimlach fake. Waarom moet ik nu tegen hem liegen? Ugh... "Willen jullie anders iets met z'n allen gaan doen? Dan gaan ik en Freya naar huis. Ze voelt zich niet zo goed, dermee." "Ja, en dan kunnen jullie gewoon jullie date in het vakantiehuis doen, wij zullen wel wegblijven!" Zegt Calum en knipoogt."maar ik voel me wel goed Ash" zucht ik."Fre, ik zou naar ons huisje gaan als ik jou was, je ziet echt wit" zegt Olivia ongerust."oké oké" mompel ik. Dan ben ik tenminste van die Britney vannaf.

Samen met Ashton ga ik naar buiten en werp ik nog een laatste blik op Britney. Ze kijkt me met gespleten ogen aan. Ach ja, boeien. Moest Ashton haar gsm niet nog betalen? Ik besluit er niets van te zeggen, ik wil niets meer met haar te maken hebben. Ergens heb ik de neiging om het aan Ashton te zeggen, het voelt gewoon niet goed om iets te verzwijgen voor hem."Ash?" "Mhhh" hij gaat voor me staan en kijkt me aan."Ik moet je iets zeggen" begin ik."zeg maar, ik ben er voor je. En dat weet je hopelijk." Zegt hij terwijl hij een hand op mijn schouder legt."ik weet dat dit misschien idioot gaat klinken, maar ik heb schrik van Britney." Hij kijk me fronsend aan."waarom? Ze is zo lief!" "Dat dacht ik ook eerst" zeg ik fluisterend en kijk naar beneden. Hij pakt met zijn handen mijn hoofd vast en draait hem naar zich zodat ik hem wel aan moet kijken."wat is er gebeurt tussen jullie?" "Dit gaat misschien stom klinken, maar ze dreigde. Toen we naar toilet gingen zei dat als ik je nog maar 1 keer aan zou raken, mijn leven niet meer zo leuk zou zij als het is. Ze zei dat ik uit je buurt moest blijven dus ik zei dan dat ik doe wat ik wil en liep weg, maar ergens maakt het me bang." Ashton grinnikt."je bent gewoon jaloers" ik kijk hem boos aan."laat ook maar vallen." Ik loop van hem weg naar het vakantiehuis.

"FRE WACHT" ik ren door zonder me om te draaien. Ik ben helemaal niet jaloers! Eerst was ik dat wel, maar ze vond ons tweeën zo schattig dus ik dacht dat ze helemaal niet op hem was. Maar ik dacht het verkeerd. Ze heeft gewoon 2 gezichten."please wacht nou even Fre" Ashton pakt me bij m'n arm en draait me om."zo bedoelde ik het niet" zegt hij onschuldig."luister Ash, ik ben niet jaloers oké? Ik zou het ook niet zijn aangezien we op date zouden gaan. Waarom dacht je dat dan?" "Zouden gaan? Bedoel je dat we niet meer op date gaan?" Zegt hij droevig."jawel, maar ik dacht dat je dat niet meer zou willen nadat ik wegliep." "Ik zou altijd met je op date willen, wanneer of waar dan ook!" Ik glimlach naar hem. Dat was echt heel lief!"oké, we vergeten dit en gaan nu op een date, goed?" Stel ik voor."ja, en die gsm kan Britney wel vergeten, gewoon gaan dreigen tegen m'n meisje, dat mag niemand doen!" Zegt Ashton en samen wandelen we verder. Ik volg hem en zijn woorden blijven in mijn hoofd zweven. Mijn meisje hij noemde me gewoon zijn meisje! Dat ga ik zeker straks tegen Olivia zeggen!


-


oe, ik ga mmisschien volgende week updaten maar misschien ook niet.. 7 december beginnen mijn examens tot

It's All Just A Dream (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu