16

441 17 2
                                    

(Nog 12 dagen)

POV Olivia

"Zin om iets te doen vandaag?" Vraagt Freya. We zijn weer eens met z'n allen aan het ontbijten."ik weet het niet, met mijn been is dat wel moeilijk." "Dus niet gaan winkelen?" Vraagt Freya."nee, straks gebeurt er nog zoiets en is mijn andere been verlamd." "Ik zal je wel beschermen" hoor ik Luke mompelen, ik denk dat het de bedoeling was dat ik het niet hoorde. Freya kijkt hem glimlachend aan en fluisterd iets tegen hem. Luke schud zijn hoofd en Freya zucht."zo gaat het nooit goedkomen hé" mompelt Freya.

"Kan ik je even spreken Oliv?" Vraagt Freya. Waarover zou het gaan?"euhm, tuurlijk" ik pak mijn krukken van de grond, sta op en volg Freya naar de woonkamer."je had beloofd met Luke te gaan praten" ik zucht."ik weet het, maar als hij niet vraagt om te praten kan ik niet met hem gaan praten" leg ik uit."zeg gewoon dat je hem wilt spreken en vraag dan wat er is." Stelt ze voor maar ik schud mijn hoofd."als hij het goed wil maken, zal hij zelf moeten vragen om te praten. Het is ten slotte zijn schuld dat we ruzie hebben, dus hij zal het moeten oplossen." Ze zucht."maar nadat jij bent weggelopen, wil hij niet meer met je praten! Allee, dat wil hij wel maar hij wilt niet dat je weer wegloopt. Hij geeft nog om je, ik weet het zeker Oliv! Hij heeft zelfs gehuild toen je in die mini-coma lag!" "Hij geeft inderdaad nog veel om je" zegt Michael die in de deuropening staat."hoe weet jij dat?" Vraag ik verbaasd."ik heb nog met hem gesproken, hij zou het graag terug goedmaken. Het vindt het trouwens ook raar waarom je wel met mij, Ashton en Calum praat maar niet met hem." Ik zucht. Eigenlijk heeft hij gelijk. Ik negeer Ashton, Michael en Calum niet maar Luke wel. Terwijl Ashton, Michael en Calum het contact ook verbroken hebben. Ze zouden me nog kunnen bellen, maar ze hebben dat niet gedaan.

"Ik weet het niet, Luke heeft me gewoon aan het huilen gemaakt toen hij al die dingen zei. Van het contact te verbreken enzo." Zucht ik."ja, denk er maar nog een over na." "Wat kwam je eigenlijk doen?" Vraagt Freya."owhja! Ik kwam mijn gsm halen" hij pakt zijn gsm van de salontafel, gaat terug naar de keuken en doet achter zich de deur weer dicht. Het is een glazen deur."zie je, hij geeft nog om je!" Zegt Freya blij. Ik zucht."kunnen we het er andere keer weer over hebben? Ik wil graag eten" ze knikt lachend. Ik ga met Freya terug naar de keuken. Zodra we in de keuken zijn kijk ik naar Luke. Hij glimlach kleintjes, waardoor ik hem een kleine glimlach terug geef. De woorden blijven maar in mijn hoofd zweven. Hij geeft nog om je. Hij geeft nog om je. Ik ga aan tafel zitten en eet verder.

POV Luke

Olivia komt de keuken weer binnen en kijkt me aan. Ik glimlach kleintjes waardoor ze zelf terug glimlacht. Wow. Even terug spoelen. Ze glimlachte? Misschien komt dit toch nog goed. Denk ik bij mezelf. Er groeit een glimlach op mijn gezicht. Nu hopen dat het inderdaad allemaal goed komt. Natuurlijk niet alleen hopen! Nee, ik moet ook zelf mijn best doen om met haar te praten. Maar hoe ga ik dat doen? Ik zie nog wel, maar ik ga het zo snel mogenlijk doen!

Na het eten ga ik terug naar boven en kleed me om. Ik ga uit mijn kamer en zie Ashton net op de gang."kan ik je even spreken?" Vraag ik aan Ashton."ja tuurlijk" hij gaat met me mee mijn kamer en we gaan op mijn bed zitten. Natuurlijk heb ik de deur gesloten."ik hoorde Olivia en Freya gisteren praten." "Duss..." Vraagt Ashton, aangezien hij het niet begrijpt."over.. Die kus." Ga ik verder."hoe heb je dat kunnen verstaan?" Vraagt hij verbaast."ze waren nogal luid, hun deur van hun balkon stond open en ik was op mijn balkon. Vandaar. Maar dus. Ze was wel positief." Zijn ogen lichten op."wat zei ze dan?" "Ze vond het helemaal niet erg, ze vond het zelfs leuk! Ik vind dat je haar moet vragen voor een date." Stel ik voor. Hij denkt even na."ja, ik ga vragen of ze met me op date wil gaan. Maar hoe?" "Vraag gewoon of ze even alleen met je wil praten en vraagt dan of ze met je uit wil. Jullie kunnen naar het strand gaan ofso." "Het strand! Briljant idee! Ik ga het haar straks vragen" zegt hij met een glimlach en gaat de kamer uit.

POV Freya

"Ooh! Wat vind je van dit kleedje?" Ik laat Olivia een foto zien die ik op internet gevonden heb."oooh die is zoooo mooi!" Roept ze uit."in Sydney gaan we nog eens winkelen hoor!" Zegt ze vrolijk. Ik knik."hey euhm.. Kan ik je even spreken?" Vraagt Ashton zenuwachtig terwijl hij de woonkamer inloopt."euhm, ja tuurlijk"  ik volg hem naar de keuken en sluit de deur achter me."ik vroeg i-ik vroeg me af of euhm.. Man dit is best moeilijk, het klonk makelijker in mijn hoofd." Het laatste mompelt hij."dus euhm, ik vroeg me af of euhm.. Je met me uit wou" zegt hij en lacht zenuwachtig."ja, lijkt me leuk!" Zeg ik glimlachend."oké, morgen om 6 uur, goed?" "Ja is goed." "Okej"

<>

"Oliv! Oliv! Oliv!" Ik loop hyper de woonkamer in."wat is er?" Vraagt ze nieuwsgierig."je raad nooit wat er net gebeurd is!" "Oké, vertel." Zeg ik lachend en klop naast me op de zetel als teken dat ze daar moet gaan zitten."Ashton heeft me net mee uitgevraagd!" Zegt ze blij."omg Fre dat is geweldig!" Roep ik uit."ik zou nu al uitkiezen wat je morgen aan gaat doen, dan heb je meer tijd morgen om je op te maken." Zeg ik."ja, dat is slim! Kom, jij moet mij kiezen!" Ik pak lachend mijn krukken en Freya helpt me recht. Daarna volg ik Freya naar de kamer. Natuurlijk kan ik de trappen niet op... "LUKE" roept Freya."nee Freya! Iemand anders!" Sis ik haar. Te laat... Luke komt de trap afgerend en pakt me op. Ik hou Freya in de gaten en kijk haar nepboos aan waardoor ze begint te lachen. Boven krijg ik mijn krukken weer en zet Luke me neer."dankje" mompel ik en ga onze slaapkamer in. Freya komt ook en sluit de deur achter zich."ik haat je" mompel ik. Freya begint te lachen."hou ook van jou" zegt ze lachend en geeft me een knuffel.

<>

We hebben niets gevonden. Freya had niet op een date gerekend dus heeft ze gewoon strandkleedjes en bikini en topjes en van die dingen."doe dan toch gewoon iets simpel aan? Het is maar een date..." Stel ik voor."MAAR een date? Het is wel een date met Ashton eh! Die moet speciaal zijn." "Wat als jullie naar het strand gaan? Doe gewoon een shortje aan!" Ze schud haar hoofd."pleeeaaasee" smeek ik haar. Na even smeken zucht ze."het is al goed, ik doe een shortje aan. Maar ik heb geen goeie shortjes!" "Dan gaan we morgen winkelen." Zeg ik simpel."oké!" Ze begint te glimlachen. Ze houd gewoon van shoppen.

It's All Just A Dream (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu