"Hier, in Spanje"
"WAT" gil ik verbaast."dat kun je niet menen!" roep ik boos."Ik wee-" "je begrijpt het niet mam! Ik kan toch niet zomaar alles achter me laten?!" Roep ik boos."shhh... Schat" "zwijg gewoon" zeg ik en ga weg. Ik ga in de zetel zitten en leg mijn krukken op de grond.
"Wat was er nu?" vraagt Freya niewsgierig."nu is mijn mama helemaal gek geworden, ze wil hier blijven wonen" zeg ik pist."en...? Wat ga je doen?" ik zucht en denk na."ja, wat kan ik doen?" "of, je gaat gewoon met ons mee naar het vliegveld en gaat naar Australië met ons en dan verzinnen we wel iets of je blijft hier." "het liefst ga ik naar Australië, maar hoe ga ik dat regelen als ik van haar hier moet blijven" zeg ik zuchtend."je zal wanneer we terug gaan naar Australië stiekem met ons mee vertrekken zonder dat ze het doorheeft." "ach, we zien wel" zeg ik en chek mijn berichten. als eerste open ik het bericht van Nina.
hey Oliv x
maar wat zal er gebeuren als ik het probeer? misschien ben ik dan dood dood als in dat ik niets meer kan doen en dus eigenlijk niet meer besta... snap je? en als het me wel zou lukken, misschien weet ik dan niets meer en ken ik jou niet meer... dat wil ik niet! ach, ik zal nog wel zien wat ik doe. heb je nog iets leuk gedaan? xx Nina
ik besluit er op te antwoorden.
hey Nina x
ach het zal vast wel lukken! en wil je niet liever leven met geheugenverlies leven dan in die witte wereld te zitten? je verdient het echt om een leuk leven te leiden! en als je me wel herinnert, kom je gewoon bij mij wonen! hier gaat alles zoals altijd, behalve dat mijn moeder net heeft gezegt dat we in Spanje blijven wonen... misschien bijft zij hier, maar ik ga terug naar Australië! Ik zal nog wel zien hoe ;)
Xxx OlivIk verzend het."ik verveel me" zeg ik zuchtend."ik mij ook" zegt Freya daarna ook."gaan we iets doen?" Vraag ik."voor dat we iets gaan doen, wil ik wel weten wat we gaan doen om jou me naar Australië te krijgen" "gewoon, ik koop een vliegtuigticket straks in hetzelfde vliegtuig van jullie en vlieg weg." "Je weet toch dat je moeder je gaat doorhebben als ze ziet dat je met koffers met ons mee naar het vliegveld gaat." "Ja, tuurlijk. Maar ik dacht dus gewoon als ik nu eens vroeger ging met mijn koffer en jij liegt dan tegen mijn mama dat ik zo gezegd even ben gaan wandelen maar ik zit eigenlijk op de luchthaven. Dan komen jullie en alles is gelukt!" Zeg ik.
"oke, zolang alles volgens plan zal gaan zal het hopelijk wel lukken. We moeten natuurlijk de jongens waarschuwen, maar hun ouders niet. Als zij het weten, gaan ze het zowiezo tegen Aurelie (moeder van Olivia) zeggen. Als ze je in het vliegtuig zien maakt het niet meer uit, dan zeggen we gewoon alles en vragen om niets tegen je moeder te zeggen. Als ze het toch zeggen en je moeder komt met een vliegtuig om je vervolgens terug naar Spanje mee te nemen. Moet ze je nog eerst vinden. En dat kan wel een tijdje duren, denk ik." "Oke, dat is geregeld! Wat gaan we nu doen?" "Kom , ik heb een idee" zegt Freya. Ze staat op en ik volg haar richting de tuin. Natuurlijk gaat ze een stuk sneller dan mij, want ik heb die stomme krukken nog.
"Freya, het is maar dat je het weet maar ik heb krukken." "Ja ik weet het, kom nou maar gewoon." In de midden van de tuin stopt ze en draait zich naar me om."oke, ik wil je proberen te helpen." Begint ze."met?" Vraag ik."wacht, dan leg ik het uit. Aangezien jij me al met heel veel geholpen hebt, wil ik jou nu helpen. Ik ga je proberen helpen terug te lopen." "Maar Freya, dat is absurd. Ik kan niet op 1, 2, 3 lopen." "We kunnen het toch proberen? Je voelde al tintelingen in je been, dus als we wat oefenen. Kan je misschien weer lopen!" "Oke, omdat ik heel graag weer zou kunnen lopen, zullen we het proberen." "Oke laat je krukken los en pak mijn handen vast." Ze gaat dichterbij me staan en strekt haar armen uit. Ik los mijn krukken en grijp meten naar haar handen. Dan realieseer ik me dat ik wel op mijn ander been kan steunen."Freya, dit gaat niet werken." "Geloof me even, Oliv. Het is het proberen waart. Probeer op je verlamde been te steunen" ik doe wat ze zegt en zodra ik erop probeer te leunen, begint mijn hele lichaam te tintelen. Dit vind ik zo vreemd..."lukt het?" Vraagt Freya niewsgierig."ik-ik denk het" zeg ik vol ongeloof."wat voel je?" Vraagt ze."heel mijn lijf tintelt" "oke, ik ga je nu loslaten" zegt ze. Ze laat mijn handen los en ik probeer in evenwicht te blijven. Net wanneer ik denk dat het lukt val ik recht op Freya. Freya valt om en daar liggen we dan. Op de grond. Michael en Ashton zien ons en komen naar ons toegelopen."gaat het?" Vraagt Ashton, meer aan Freya dan aan mij."ja hoor" zegt ze glimlachend."wacht, ik help je recht" zegt Michael tegen mij. Hij strekt zijn armen, als teken dan ik ze moeten pakken. Dus ik pak zijn handen vast en hij trekt me omhoog. Zodra Freya recht staat, pak ik yaar bij haar schouders."dit doen we nooit meer zeg ik lachend." "Jawel, Oliv. Het gaat lukken, ik weet het zeker!"
"Wat gaat er lukken?" Vraagt Michael aan ons."ik probeer Oliv te leren lopen" "en? Lukt het?" Vraagt Ashton aan mij."ongeveer" zeg ik lachend en Freya grinnikt ook even. Michael en Ashton gaan terug naar het zwembad en wij doen verder."oke, ik houd je vast maar probeer even te stappen. Doe maar op je eigen tempo" zegt ze. Ik doe wat ze zegt en probeer te stappen."HET LUKT" roep ik blij uit."JA!" Roept Freya en kijkt me met een grote glimlach aan."dit ks geweldig" zeg ik fluisterend van ongeloof."oke, ik blijf je vast houden en probeer naar het zwembad te stappen" zegt ze dan. Ik doe wat ze zegt en ga stapje per stapje naar het zwembad.
"Kijk eens!" Roept Freya naar de jongens. Alle 4 hun hoofden draaien onze kant op."OLIVIA" roept Calum. Ik kijk zijn kant op en hij steekt een duim op. Ik grinnik en steek mijn duim terug op. Luke kijkt me glimlachend aan en ik stuur hem een kleine glimlach terug. Zodra ik aan het zwembad ben aangekomen, ga ik op een zonnestoel zitten."oke, na even oefenen zal je weer normaal kunnen wandelen, denk ik." Zegt Freya glimlachend."ik hoop het"
Gelukkig nieuwjaar! Xx hebben jullie het naar jullie zin? Ik dacht, ik update al even op nieuwjaar ;) byee xx
JE LEEST
It's All Just A Dream (Voltooid)
FanfictionOlivia is een gelukkig meisje. In haar verleden is er veel gebeurd, maar alles gaat nu goed met haar. Als ze naar Spanje gaat, blijkt het dat ze met iemand gaat die ze liever nooit gezien had. Hij probeert alles om het goed te maken, maar of dat wel...