-Orus,nu renunț! De 6 ani o tot caut și chiar dacă n-am șanse, nu renunț!!!
-Ruca, niciodată n-am fost așa insolemn dar dimittes eam liberam irrumabo(las-o dracului)!!!
Ruca se repezi spre el să-l strângă de gât, însă se opri la timp și îi spuse printre dinți:
-Nepotul meu a dispărut odată cu ei. Iar unul din cei ce au luptat pe-atunci l-a rănit grav. Dacă e mort, voi ordona tuturor să se omoare. Norvus nu merită acest sat, așa că îl voi ucide ca să nu-l aibă nici într-un milion de ani!!!
-Și pentru asta vei sacrifica vieți nevinovate? Pentru un singur om?
-Ieși... afară... acum...,spuse Ruca scrâșnind din dinți. Ieși acum!!!
-Mă iertați, stăpâne! spuse acesta făcând o plecăciune și ieși. Însă Ruca aruncă un cuțit în ușă după ce ieși.
-Nemernici! Toți sunteți niște nemernici! Stulte supervacuas (proști buni de nimic)!!! Aris nu s-a mai întors, cugeta el, de ce? De-aia nici nu l-am oprit atunci, pentru că am crezut ca un prost că îmi va fii de ajutor, dar el nu mi-e loial! Poate ca nu vrea să conducă satul după ce voi muri și dacă nu vrea,ce fac? Satul trebuie să rămână sub conducerea numelui Yonis, adică a neamului meu, iar altcineva cu numele acesta nu mai este, doar el.
De afară, doi bețivi treceau pe lângă geamul lui cântând și chiuind cât îi țineau gura: Fra...tre....que....vadis?(Frate unde mergi?)
-Incompetenților! Eu îmi bat capul aici și vouă vă arde de cânt și chiuit? Am eu ac de cojocul vostru,brutelor!
-Nene, bea un vinum, simte-te bine că vita brevis est(viața e scurtă)!
Înfuriat până peste cap, acesta sare pe geam cu un ciomag în mână, prinde pe unul din ei de haină și îl lovește cu ciomagul, însă bietul om se întoarse și numa' ce începu să dea la rațe toată splendoarea de vin ce-o băuse fix pe pantaloni enervatului cu pricina.
-Ah, fir-ați să fiți de bețivani!
-Eheh, nene Ruca, mă mir de n-ai ajunge și matale așa, spuse celălalt bețiv ce încerca să-l ridice de jos pe cel bătut, vei vedea. Îți spun, calmează-te, ca nu ai ajuns la tăietor ca găina.
Reuși într-un final și plecă cu el agale până nu se mai vedeau.
Ruca rămase în drum încercând să-și curețe pantalonii și mirându-se câtă prostie omenească există pe lumea asta...