Sorunsal •16

5.8K 298 7
                                    

'Bugün biraz yükseldim kendimi bulmak için.
Ne kadar küçükmüşüm, biraz da üşümüşüm. '

Bölüm Parçası: İkiye On Kala - Bavulum Kalsın, Ben Gidiyorum

<>

Dersin bitmesine yakın sırama fırlatılan kağıtla etrafa baktım. Yeni gün başlamıştı ama hala bir değişim olduğu söylenemezdi. Yanımda ki kız, parmağıyla bir yeri işaret ettiğinde o yöne baktım.

Alper olduğunu gördüğümde şaşırsam da kağıda baktım, en son konuşmamız pek hayır değildi çünkü. Dün akşam Eylem ve Umut ile vedalaşamadım bile. Zaten pek yakınlığımız yoktu ama kim bir telefon görüşmesiyle aynı grupta olduğu birine veda ederdi ki? Ve hasta olmadığı halde "Hastayım." bahanesine sığınıp?

Kağıdı açtım ve nota baktım, "Ders bitiminde beklesene, diyeceklerim var." Emredersiniz.

Yine de bekledim, meraktan ziyade beklemek istedim. Yarın da yeni gündü değil mi? O zaman çıkarırdım hayatımdan.

Bugün biraz yükseldim kendimi bulmak için. Ne kadar küçükmüşüm, biraz da üşümüşüm.
Yaralarım, kırıklarım ne kadar görünür olmuş. Fakat uzaktan bakınca güçlüymüşüm.

*

"Zaten kısa bir şey." dedi zorla konuşuyormuş gibi bir hali vardı. Artık dayanamayacak iken asıl konuşma konusunu söyledi.

"Begüm de bize ortak olsun," dediğinde bir an acaba aynı Begüm'den mi bahsediyoruz diye şüphe ettim. "bize tabii ki burayı alırken verdiğimiz paradan bize düşen miktarı verecek."

İyi kötü toparladım derken; kahretsin çarpmam gereken her neyse isabetle birer birer ayrılıp dağıldım daha yeni küfür yemiş bir surat kadar şaşkınım.

Aslında zaten: küfür yedim.

"Okyanus'a mı? Begüm mü?" dedim küçümser bir ifadeyle, kafa sallayarak onayladı. Bardağı taşıran son damla olmuştu, "Gerçekten mi Alper?" dedim sinirden tırnaklarımı avuç içime batırarak. "Ben ortaklıktan ayrılayım o zaman. Zaten gerek yokmuş." dedim sinirimi belli etmeyen bir ifadeyle.

"Yapma böyle." diye fısıldadı. Ve ben bu sesin bende etkisi olmasından nefret ettim. Hani yeni günde yeni başlangıç yapacaktım ben? Neyse, ortaklıktan ayrılmam da bir adımdı.

"Ortaklıktan ayrılmam için gereken işlemleri sonra hallederiz."

"Ilgım, Begüm de ortak olsa ne olur?" Cidden bunu soruyor muydu?

Soğuk bir sesle, "Dediğim de bu zaten, Begüm ortak olsun, ama sana." Hayatına da ortak zaten. kendimi işaret ettim ve "Bana değil." diye ekledim.

Bir şey dememesini fırsat bilerek "Diyeceğin başka bir şey yoksa gideceğim." dedim ve cevap vermesini beklemeden yürümeye başladım.

Benim anlamadığım şuydu: Begüm hayatıma bir anda nasıl yer etmişti?

Çantama tutunup çekerek durmamı sağladı, "Yarın Begüm'ün doğum günü, o yüzden istiyorum bunu."

Sesimi yükselterek "Yahu, anlatamıyor muyum?" yüzüne baktım "Ortak olsun o, ben ayrılayım. Zaten sıkılmıştım bende." dedim yalan söyleyerek.

"Tamam o zaman." dedi, sadece bunu.

"Tamam." dedim ve bir kelimeye tüm hayal kırıklıklarımı sığdırarak, oradan ve ondan uzaklaştım.

Dur bu derin bi' mevzudur, işte bu yüzden kafama ihtiyacım yoktur.
bugün yeni bi' şey deniyorum; bavulum kalsın, ben gidiyorum.

*

Telefonuma gelen aramayla kafamı dağıtmak için çizdiğim resimi bıraktım, zaten hiçbir şeye benzemiyordu. Tanımadığım numara olduğunu gördüğümde şaşırmadım bile. Tuğra mıydı acaba yine?

"Efendim?" dedim bıkkın bir sesle.

"Canım, direkt konuya gireceğim." Canın çıksın.

"Söyle, Begüm."

"Kalbimi kırıyorsun, biraz kibar olsan." dedi yapmacık bir ses tonuyla. Gerçi komple yapmacık değil miydi zaten?

"Ah, af edersin." dedim ona ayak uydurup ardından ekledim "Kısa kes, seninle vakit öldürecek değilim."

"İyi be, yarın doğum günüm ya ben şey düşündüm..." lafını kestim "Sen düşünebiliyorsan neden yeni uyguladın bunu?"

Söylediğimi duymazdan geldi, "Bir müzik grubu tutacaktık, siz gelin Tuğra ile. Para tanımadık insanlara gitmesin."

"Paraya ihtiyacımız yok canım, sen al o parayı... " dedim ve sonra Begüm'ün günaha değmeyecek biri olduğunu hatırladım "Başkasına ver."

"Neden bana karşı bu kadar ön yargılısın, yarın eğer birazcık cesaretin varsa gelirsin. Düet yaparız kazananları diğerleri belirler."

İtiraz etmedim.

Ne halim varsa kaldı hepsi o sokakta, anlatınca komik olmayan olaylarda.
Ortalama bi' balıktım ama unutmadım. Tüm işe yaramayan konularda ben haklıydım.



Dövüş KulübüHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin