13. Minulosti neunikneš

474 25 0
                                    

Kate, to jméno Mia slyšela už několikrát, ale prozatím neví, o koho se jedná, kdo přesně má její osud v rukou. Podívejme se s neznámou Kate na Zem do roku 2007, do doby, kdy byla Mia naprosto obyčejnou dívkou s jedinou starostí, přežít střední školu a postarat se o svého mladšího bratra. Kdo je však Kate a proč jí osud Mii připadá tak podobný tomu jejímu? Vítejte v Miině minulosti a Katině přítomnosti, která i jí odhalí minulost jí samotné.

***

Kapitolu, kterou jste právě otevřeli, se trochu odklání od Atlantidy a vrací se na Zem, za postavou, která prozatím nebyla příliš zmíněna. Kate je mojí dávno vymyšlenou členkou programu Hvězdné brány, která je v mé hlavě celé roky, snad celou dobu co sleduju seriál. Tenhle díl je hodně o ní a o tom, jak se dostala do programu, protože napsat povídku o ní, by bylo daleko náročnější než psát o osudu Mii na Atlantidě. Proto vám Kate představím v této kapitole trochu zevrubněji, protože později bude nedílnou součástí povídky. Snad se vám bude kapitola líbit a zodpoví vám některé vaše otázky ohledně minulosti Mii.

***

Kapitola se odehrává:

mezi událostmi ve filmech StarGate: Archa pravdy a StrarGate: Návrat

a po dílu 4x9 - Těžká rozhodnutí v StarGate: Atlantida

***

Mám práci, za pár dní se vrátím. K

Daniel četl ten vzkaz snad už stokrát. Prvních pár dní si říkal, že se nic neděje. Pro Kate bylo pár dní tak nanejvýš pět. Odcházela na jiné planety i na více dní, ale jakmile jela něco projednávat na Zemi, byl vždy nejistý. Kate byla za posledních pár let na Zemi jen párkrát. Výcvik měla perfektní, ale přeci jen by ji raději poslal na Chulak nebo kamkoliv jinam, jen ne na Zem. Za posledních pár let se ukázalo, že je bezpečněji na jiných planetách než na Zemi.

Zašel do pracovny a zapnul notebook. Pokud někam jela nebo letěla. Najde ji. Oni dva se najdou vždycky.

***

Na přímém Arizonském slunci bylo uprostřed léta nesnesitelné vedro. Dokonce ani předměstí Tusconu nenabízelo příliš míst, kde se mohl člověk schovat do stínu. I když se Kate nepodařilo zaparkovat ve stínu, našla alespoň místo na menším parkovišti patřící nedaleké bytovce. Doufala, že tam nebude vypadat příliš podezřele. Na každý den si půjčila jiné auto. Sice se tak často na Zem nedostala, ale věděla, že lidé si na takových místech všímají nových aut, která stojí na jednom místě příliš dlouho. Cameron Mitchell ji zasvětil do pár filmů, takže měla docela reálnou představu, jak na sebe nepřitáhnout pozornost.

Kate se zadívala do papírů popsaných drobným úhledným písmem, které jí dala Sam, když se sešli na přestupní stanici mezi Pegasem a Mléčnou dráhou.

***

„To ti napsala Mia, abys věděla, co se dělo během roku 2007, ale nebude to přesné." Kate se dívala na Sam a vzala od ní tenoučkou složku s ručně psanými papíry. Udivilo ji, jak precizně jsou slova napsána, až měla dojem, že ve výsledku tvoří nějaký velmi složitý ornament.

„Přeci jen je to z jejího pohledu deset let zpátky," pronesla, když od popisků zdvihla pohled. Sam přikývla. „Víš, snažila jsem se najít něco v obyčejných záznamech a starých antických artefaktech, co se podařilo nalézt za ty roky SG-1. Předem jsem věděla, že tam nic nenajdu." Říct to musela, aby si Sam nemyslela, že se o nic nepokusila, přestože věděla, že jí přítelkyně bezmezně věří.

StarGate:Atlantida - Dva životy - DOKONČENOKde žijí příběhy. Začni objevovat