"Anne, Anne, Anne. Wil je een boterham smeren voor Sjoerd en mij?" Vraag ik aan Anne als ik beneden kom. "Ja hoor dat doe ik wel." Antwoord ze. Snel ren ik naar de studeer kamer en prop de goede boeken in mijn tas. Als ik weer bij de eettafel sta zit Sjoerd al te eten. Ik ga naast hem zitten en eet ook mijn boterham op. Na het eten gaan we op de fiets naar school. "Lotte wacht je na school op me? En wil je alsjeblieft niks zeggen over mijn ouders tegen je vriendinnen? Oh ja, en wil je vanmiddag iets leuks met me doen?" Vraagt Sjoerd aan een stuk door. "Ja, en natuurlijk zeg ik niks, ja dat lijkt me leuk"
Zoals afgesproken wacht ik na school op Sjoerd. Ik zit buiten op een bankje naast de school. Ik was vandaag lief, maar niet tegen iedereen. Ik was niet lief tegen Sem en Priscilla. Ze zijn nu officeel een stelletje. Ik hoef ze niet meer te zien allebei niet. Ik heb tegen Priscilla gezegd dat ze of mij had of Sem. Priscilla koos voor Sem dus eigen schuldt dikke bult. Wie mij niet mijn zin geeft moet boeten. Ik ga haar leven tot een hel maken net als dat ik dat bij Lisa heb gedaan, ook al heeft Lisa mij nooit iets gedaan. Priscilla gaat spijt krijgen dat ze voor Sem heeft gekozen inplaats van mij. Opeens word ik geknuffelt. Ik kijk naar degene die mij knuffelt. Meteen krijg ik een lach op mijn gezicht. Het is Sjoerd. "Hey Lotte, kom je mee?" Vraagt hij. "Natuurlijk kom ik mee." Samen met Sjoerd loop ik naar onze fietsen. We fietsen het schoolplein af en fietsen naar de plek waar Sjoerd naar toe wilt. Ik kijk om me heen, maar ik ken niks. We komen uit in een bos. "We zijn er" zegt Sjoerd. We gooien onze fietsen in het gras. Sjoerd legt een deken op de grond waar we op gaan zitten. Ik kijk hem aan. Hij kijkt mij aan. Hij heeft mooie ogen. Eigenlijk is hij alles aan hem mooi. "Lieze-lotte, mag ik je wat vragen." Onee niet weer die vraag. En waarom noemt hij me eigenlijk lieze-lotte? "Ja dat mag maar noem me alsjeblieft nooit meer Lieze-Lotte."
JE LEEST
bitch of niet??
Novela JuvenilIk ben lieze-lotte maar iedereen noemt me lotte.Ik ben 14jaar. Mijn ouders zijn rijk en we wonen in een villa. Iedereen denkt dat mijn ouders de liefste ouders zijn die er bestaan. Ze zijn wel vaak weg. Maar eigenlijk boeit me dat niet zo veel. Ik...