"LOTTE KOM HIER" word er geschreeuwt maar voor mij klinkt het meer als gefluister. Alles om me heen draait. Ik wil niet stoppen met rennen. Ik ben bijna bij de snelweg. Nog maar een paar meter. Ik zie zware vlekken, maar ik mag niet opgeven. Ik kom bij de snelweg aan. Net als ik over de snelweg heen wil rennen zodat ik aangerenden word val ik op de grond. De zwarte vlekken voor mijn ogen worden erger. "Lotte blijf wakker" hoor ik vaag iemand naast mij zeggen. Ik probeer mijn ogen open te houden maar het mislukt. Ik doe mijn ogen dicht en voel dat ik opgetild word. Wanneer ik weer wakker word, lig ik weer in het ziekenhuis. Dit keer zit er niemand naast me. Ik zucht. Waarom was ik ook al weer uit het ziekenhuis gegaan? Waarom ben ik ook zo dom? Nu gaan ze zeker vragen waarom ik weg ging. De deur van de ziekenhuiskamer wordt geopend. Dokter Jans komt binnen. "Hé daar hebben we Lotte weer. Hoe gaat het met je?" Even denk ik na. Als ik zeg dat het goed gaat Lieg ik. Maar als ik zeg dat het slecht gaat vraagt hij door. Ik besluit de middeweg te pakken. "Het gaat wel. Hoelang moet ik hier nog blijven?" "Euh even kijken" zegt hij terwijl hij op het blaadje kijkt dat hij vast heeft. "Je moet hier nog twee dagen blijven. En ook echt blijven. Niet er weer van doorgaan." Ik knik alleen maar ek dan gaat dokter Jans weer weg. Ik ben moe en besluit te gaan slapen. Maar nog voordat ik mijn ogen dicht kan doen komt er iemand binnen. Ik kijk naar degene die binnen is gekomen. Ik zucht het Sem. Kan hij me niet gewoon met rust laten? Kan hij niet gewoon naar Priscilla gaan? Wat doet hij hier eigenlijk? Komt hij weer dingen vragen over Priscilla? Doordat ik zo in mijn Gedachte bezig was, hoorde ik niet wat hij zei. "Euh Sem wat zei je?" Hij schiet in de lach. "je was te veel aan het denken hè. Ik vroeg Hoe het met je gaat." "O, Het gaat wel hoor. Maar waarom ben je hier?". "tja, nog even over Priscilla. Weet je zeker of ze me leuk vind?" vraagt Sem. Een traan rolt over mijn wang. "Ga weg" zeg ik met een snik in Mijn stem. "maar..." protesteert Sem. "NIKS MAAR. GA WEG!" schreeuw ik. Meteen staat hij op en loopt de kamer uit. Waarom moet hij dat aan mij vragen. Kan hij het niet zelf uitzoeken?
JE LEEST
bitch of niet??
Novela JuvenilIk ben lieze-lotte maar iedereen noemt me lotte.Ik ben 14jaar. Mijn ouders zijn rijk en we wonen in een villa. Iedereen denkt dat mijn ouders de liefste ouders zijn die er bestaan. Ze zijn wel vaak weg. Maar eigenlijk boeit me dat niet zo veel. Ik...