Ik loop naar hem toe en geef hem een knuffel "Wat is er Sjoerd?" We gaan samen op mijn bed zitten. "Dokter Jans belde me net. Je weet wel de dokter die jou ook hielp. Hij zei dat mijn ouders een auto-ongeluk hebben gehad en nu in coma liggen." zei sjoerd huilend. "Wil je naar het ziekenhuis toe?" vraag ik hem. Hij knikt. We lopen samen naar beneden. "Anne we gaan even naar het ziekenhuis. We zijn voor het eten thuis." roep ik. Sjoerd en ik lopen naar het ziekenhuis toe. De hele tijd is het stil tot dat ik de stilte verbreek. "Sjoerd wil je anders bij mij blijven slapen tot dat je ouders weer uit het ziekenhuis komen?" "Ja, als het mag heel graag." "Natuurlijk mag het" "Dankje" En weer is het stil. We zijn bij het ziekenhuis aangekomen. Sjoerd had van de dokter te horen gekregen in welke kamer zijn ouders lagen. Hij gaat naar binnen en ik besluit even in de wachtkamer te wachten tot we weer naar huis gaan. Ik vind het zo zielig voor hem. Eerst doe ik zo stom tegen hem. En nu liggen zijn ouders in het ziekenhuis. Ik vind het fijn dat hij bij wilt blijven slapen. Een half uur later komt er een huilende Sjoerd uit de kamer gelopen. "Kom we gaan naar huis" zeg ik terwijl ik hem een Knuffel geef. "Misschien kunnen we eerst langs jou huis gaan om je spullen te pakken?" Hij knikt. We lopen naar zijn huis toe. Daar aan gekomen, kijk ik naar zijn huis. Hij heeft een klein huisje. Hij pakt snel zijn spullen en dan lopen we weer naar mijn huis. Ik kom erachter dat onze huizen niet ver van elkaar zijn. Als we bij mijn huis aankomen loop ik met Sjoerd naar de logeerkamer. Ik laat hem daar alleen en ga naar Anne toe. "Anne, Sjoerd komt bij ons slapen. Zijn ouders liggen in het ziekenhuis. Hij is op de logeerkamer. Wat eten we vanavond?" "We eten vanavond frietjes" "Oké" Ik ga alvast aan de tafel zitten. Er is veel gebeurt vandaag. Ik ben Sem vergeten. Hij mag stikken met Priscilla. Als Priscilla iets met hem krijgt hoef ik Priscilla ook niet meer te zien. Ik word uit mijn gedachte gehaald door Sjoerd en Anne. We gaan eten. Tijdens het eten praten we niet. Ook na het eten word er niet gepraat. Sjoerd gaat weer gelijk naar de logeerkamer en ik ga ook naar mijn kamer. Ik laat me op mijn bed vallen en val meteen in slaap.
JE LEEST
bitch of niet??
Teen FictionIk ben lieze-lotte maar iedereen noemt me lotte.Ik ben 14jaar. Mijn ouders zijn rijk en we wonen in een villa. Iedereen denkt dat mijn ouders de liefste ouders zijn die er bestaan. Ze zijn wel vaak weg. Maar eigenlijk boeit me dat niet zo veel. Ik...