31.

779 25 1
                                    

"Je bent dus geadopteerd." zegt de agent. Ik knik niet instaat om iets te zeggen. Ik wilde er een leuke dag van maken en nu zit ik hier. "Heb je het fijn bij je adoptie ouders?" vraagt hij. Ik kijk hem aan. Of ik het fijn heb, nee helemaal niet. Ik haat het om bij ze te wonen. Ze zijn nooit thuis. Gerard slaat me en en, dit kan ik dus niet zeggen. Als ik dat zeg dan, dan denkt de agent zeker dat ik gek ben. "Ik heb het wel fijn." zeg ik zachtjes en gelogen. "hm volgens mij vind je het daar helemaal niet fijn. Wil je naar je moeder? Wil je weer terug naar haar?" Wat moet ik nu zeggen? natuurlijk wil ik naar mijn moeder. Wil ik daar blijven wonen. Maar zo makelijk is dat niet. En als Gerard dan achter me aankomt. Blijkbaar had ik te lang niks gezegd want de agent begon weer te praten. "Je wilt naar je moeder Lotte. Ik zie het aan je. Ik wil je best helpen maar dan moet je me wel vertellen waarom je dat zo graag wilt. En je mag niet liegen ik wil de waarheid weten, oké?" "uhu" antwoord ik. "Oja en ik heet trouwens Jack." "Oké, nou Euh ik wil graag bij mijn moeder wonen omdat Gerard en Mies bijna nooit thuis zijn. Alleen Anne is er voor me. En omdat Gerard, hij,hij, hij slaat me. Hij geeft me het gevoel alsof ik alles fout doe. Ze houden niet van me. Ik ben niks voor ze, alleen maar last. En ze zouden me niet missen dat weet ik zeker." vertel ik Jack. Hij kijkt me aan en zegt even niks. Het lijkt wel alsof hij na moet denken over wat hij moet zeggen.

bitch of niet??Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu