22.

967 20 2
                                    

Ik doe het fout. Ik verdien het niet om te leven. Ik verdien het niet om blij te zijn. Ik verdien het niet om een vriendje te hebben. Ik moet gestraft worden, maar hoe? Ik loop naar mijn bureau en pak een schaar. Ik voel of die scherp is en zet het scherpe kantje van de schaar op mijn arm. Langzaam trek ik de schaar naar achter. Er komt een rode streep op mijn arm. Het doet pijn, maar het is niet genoeg. Ik zet de schaar weer op mijn arm en duw dit keer harder op de schaar terwijl ik hem naar achter trek. Dit keer komt er bloed uit mijn arm. Het voelt goed. Nog een keer doe ik hetzelfde. Weer bloed mijn arm. Nu staan er twee sneeën op mijn arm. Ik voel de sneeën niet. Het brand niet, helemaal niks. Het enigste wat ik voel is de pijn van verdriet. Ik had het verdiend. Ik had verdiend om gestraft te worden. Ik mag niet gelukkig zijn. Ik kijk naar het bloed dat langs mijn arm loopt. Ik pak een doekje en veeg het weg. Het blijf bloeden. Er word op mijn deur geklopt. “Lotte, eten is klaar” wordt er gezegd. “Ik hoef niks. Ik voel me niet lekker.” Antwoord ik. “Oke ik kom straks wel soep brengen misschien knap je daar van op.” En ik hoor voetstappen weggaan. Ze nemen niet eens de moeite om te kijken hoe het met me gaat. Nee, ze gaan weer gewoon weg. Ben ik niet belangrijk? Nee, dat ben ik niet. Ik kijk naar mijn arm. Het bloeden is inmiddels gestopt. Maar je ziet nog steeds de krassen. Dat word lange mouwen of een vest. Ik in bed liggen en kruip onder de dekens. Het duurt niet lang tot ik in slaap val.

bitch of niet??Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu