Kapitola deviata

1.3K 133 31
                                    

,, Pred niekoľkými rokmi sme dostali proroctvo. Proroctvo oznamujúce prichádzajúcu pohromu." Na dymové javisko vystúpila Elena a Benjamín prikývol. Elena zaťala päste a sklonila hlavu. Vzniesla sa, oči zčerneli a okolo nej zakrúžil dym, ktorý nasala do úst. Hrubým hlasom začala recitovať:
Noc je späť.
Tmavšia.
Silnejšia.
Jej sila,
bezohľadná.
Skazu donesie.
Chaos nastolí.
A dobro naruší.
Elena zažmurkala a zniesla sa k zemi. Zachytila ju mäkká náruč konára. Konár ju opatrne podal Benjamínovi a ten jednému z mužov na javisku.
,, Báseň sa nerýmuje." všimla som si.
,, Proroctvo." opravila ma Leona. ,,Je to proroctvo a proroctvá sa vždy vyplnia."
,,Ako to, že je to farebné?" zapichla som prst do vzduchu, presne tam, kde sa odohrávala dymová minulosť. Obraz sa rozmazal.
,, Dym nemusí byť vždy sivý a nudný Megan. Vie byť akýkoľvek: modrý, fialový, zelený..."
,, Ale nie je."
Leona si zmučene vzdychla. ,,Nie. Dnešný vzduch je hrozný. Samý smog a globálne otepľovanie... A najhoršie na tom je, že nikto si to neuvedomuje. Mali by s tým niečo urobiť. Ja to-"
,,Príbeh." jemne som ju upozornila. Prekvapene zažmurkala.
,, Aha. Jasné. Príbeh." varovne zdvihla prst. ,,Ale neprerušuj ma." Prikývla som.
,, Všetci boli zúfalí. Nikto nevedel, v akej forme noc príde. Nikto nečakal chlapca. Desaťročného, vydeseného chlapca, ktorý nikdy ani nepočul o živloch. Vtedy bol ešte sám sebou. Bol dobrý a ja som ho nezobrala pod svoje ochranné krídla. Bola som malá a naivná. Čakala som, že si sám nájde kamarátov a ďalej sa nestarala. To najviac ľutujem. Všetci sa mu posmievali. Robili mu zle. Nevedel, čo má robiť. Ešte vtedy bol slabý a bezmocný. A z bezmocnosti, vznikla nenávisť. Nenávisť, taká silná, že privolala Noc. Zo začiatku si to nikto nevšimol. Ewel bol ale častejšie nervózny a nahnevaný. Silnel každou zlou myšlienkou. Neskôr mal problémy so sebaovládaním. Toľko moci nemohol nechať, len tak, pod uzdou. V pätnástich predstúpil pred tábor a s pomocou Noci ho takmer zničil. Zastavil ho Gregory. Všetkú moc použil proti Ewelovi a Noci... až prišiel o život. Na jeho miesto nastúpil jeho brat- Benjamín." Prekvapene som zažmurkala. Benjamín mal brata?
,, Gregory bol najsilnejší vyvolený aký kedy žil. Ak ho Ewel dokázal poraziť, tak je celý svet v ohrození." Dym zmizol. Nevedela som, čo na to celé povedať.
,, Kedy to bolo?" šepla som napokon.
,, Pred tromi rokmi." zaznela tichá odpoveď.
,, A... ako? Prečo? To ste ho nevedeli zastaviť? Obyčajný pätnásťročný chlapec... Nemohol vedieť bojovať!"
,, Nebol to obyčajný pätnásťročný chlapec, Megan. Bol to silný vyvolený ovládaný silou Noci. Veľmi zlá kombinácia."
,, Ovládaný silou Noci?" nechápala som. Leona vstala a odhrnula závesy.
,, Noc... Ona je ako živá mysliaca bytosť. Nesmrteľná bytosť. Keď uvidí príležitosť, chopí sa jej. Je bezohľadná a krutá. Má neuveriteľnú moc. Keď ju privoláš, nemáš proti nej šancu. Ovláda ťa ako bábku. Nezaujímavú hlúpu bábku. Je jej jedno, či zomrieš. Neovládaš sa. Si ako v počítačovej hre, uvedomuješ si, čo robíš. Nedokážeš to však zmeniť. Ju nezaujímaš ty. Pre Noc si ako figúrka v tej jej hlúpej hre. V hre, ktorú musí vyhrať." Pomaly som prikývla. Dávalo to zmysel.
,, A teraz sa ide na večeru." Leona sa na mňa uškrnula. ,,Ver mi, nechceš meškať." Vybehla z izby a nechala ma tam zmätenú sedieť.
,,No poď!" zakričala z chodby a tým ma prebrala z tranzu. Vstala som a utekala za ňou.

New part! Pocity?

Tábor živlov (P)Where stories live. Discover now