-İZMİR-

9 4 0
                                    

Medya:Volkan

3 hafta sonra

Sabah uyandığımda Deniz'in odasındaydım ve Deniz bana sarılmıştı. Yanağından öptüm ve,
"Günaydın uykucu"dedim Deniz gülümsedi ve uykulu bi sesle,
"Günaydın fıstık yola çıkalım mı?"
"Hoppa daha sabah sabah"dedim ona dönerek.
"Ne varmış? "
"Valizim hazır değil daha"
"Orda ihtiyacın olan herşey var bana güven"
"Annenin kıyafetlerini giymemi beklemiyosun demi?"
"Tabiki hayır. Hazırladık yani"dedi beni kendine çekerek ve devam ederek,
"Sen çiçekten filan mı yaratıldın?"
"Bilmem niye sordun?"dedim gülümseyerek.
"Yaprak gibi yumuşacıksın, gül gibi kokuyosun"
"Annem çok gül reçeli yemiş ondandır"
"Kızda tuzlu yenmez mi ya?"
"Ben tersim"
"Diosuun"
"Diorum"dedim ve gözlerinin içinde kayboldum.
"Deniz hatırlıyo musun o senin üstüne düştüğüm günü?"
"Hatırlamaz olaydım"
"Keşke"dedim gülerek.
"Eee çıkıyo muyuz?"dedi.
"Çıkalım. Madem varmış gereknler"
"Özel bişeylerin varsa küçük bi çantaya alıp gel"
"Tabiki var yani!"dedim gülerek.
"Kızım sendeki bu sabah enerjisi ne ya?"
"Enerji"
"Vallaha mı?"dedi.
"Yorgunsanız ben kullanırım arabayı"
"Kullanın hanımefendi"dedi gülümseyerek.
"Deniz"
"Efendim"
"Korkuyorum"
"Niye? Hem de benim yanımda?"
"Ya İzmir'de bi kaç tanıdığım var sen onlarla tartışıp zarar verirsin diye korkuyorum"
"Korkma vermem sana bişey yapmasıkları sürece."
"Tamam"dedim ve kalktım.
"Hadi o zaman"dedim. Deniz de kalktı.

Arabaya bindik ve yola çıktık.
Deniz bi ara,
"Hadi bana ver"diyip duruyodu ama inadına vermedim. Müzik açıp dinlemeye başladım. Gebelde yabancı müzik dinlerdim ama bugün türkçe dinleyesim geldi.
Yalın- Bir bahar akşamı
Çalıyodu.
Deniz,
"Vaaay"dedi gülerek.
"Ne var ya"
"Senin o sesine kurban olsunlar fıstık!"dedi yanağımdan makas alarak.

Deniz

Derin araba kullanırken bi çok şeyi bi arada yapabiliyodu dikkatli kızdı.
Ama gözleri yolda olduğu için o elamsı mavimsi gözlerini göremiyodum. Klimayı açtım. Derin şarkı söylemeye devam ediyodu. Çok hoş bi sesi vardı az ne de gür. Çok hoştu insanı raharlatıyodu.

Gelmiştik. Yazlığın kapısını açtım ve Derin içeri girince
"Çüş"diye bağırdı ve bağırmasıyla o yumuşak sesin etkisinden çıktım.
"Noldu?"dedim.
"Deniz ev çok güzel"
"İsterseniz yaşarız burda hanımefendi"
"Ha yok daha çok gencim Deno"
"Tamam Dero"dedim. Derin'le konuşmam bana yetiyodu. Deniz koşarak yukarı çıktı.
Ben de çıktım. Dolabı açmış bakıyodu.
"Turkuaz olanı giy"dedim ve eline turkuaz bikiniyi aldı.
"Çıkın isterseniz Deniz bey" dedi çıktım ve yan odaya gidip mayomu giydim. Derin odadan, Turkuaz biknisi, beyaz şapkası ve aynalı gözlüğüyle çıktı.
"Nasılım"dedi poz vererek ve alaycı bi şekilde.
"Hadi Derin hadi"dedim ve indim. Derin yüzünü asmıştı ve mırıldanup duruyodu. Allah bilir sövüyodur.
Sahile gittik ve Derin koşmaya başladı. İki oğlana sarıldı.
"Deniz, bunlar Volkan ve Sarp"
"Memnun oldum"dedim. İyi tiplere benziyolardı ama bilememezdik. Sonra onları da peşimize taktık ve sahilfe voleybol oynayan iki kızın yanına gittik. Derin,
"Deniz, bunlar da Çağla ve Çiğdem"
"Memnun oldum"dedim ve İki kız oğlanlara sarıldı. Çağla denen Sarp'a, Çiğdem de Volkan'a sarıldı. Çağla ve Çiğdem ikizdi Volkan ve Sarp kardeşti.
"Ooo bakıyorum işler gelişmiş"dedi Derin

Derin

Çok özlemiştim onları.
Deniz henüz bi sorun çıkarmamıştı. Sarp,
"Ee Derin hanım anlatın bakalım kimdir bu yanınızdaki." Dedi merkalı bi şekilde.

"Deniz anlatsana"dedim Deniz'e dönüp.
"Adım Deniz hepsi bu fazla bilgi fazla zarar getirir."dedi. Çok güzel bi önizleme bırakmıştı.
"Konuşmayı sevmiyo öyle mi Derin"dedi Volkan.
"Açılır merak etmeyin"dedim Deniz'e pis pis bakarak.
Deniz,
"Hadi artık oturalım isterseniz."dedi soğuk sesiyle. Deniz'i kolundan tutup sürüklemeye başladım.
"Deniz derdi ne ya!"dedim bi yerde durup.
"İnsanlara anında fazla yakın olmak iyi değildir"
"Aman Deniz ya"dedim ve gittim. Şezlonga oturdum ve uzandım. Elime kitabımı alıp okumaya başladım. Deniz yqnıma oturdu ve,
"Hadi denize girelim"dedi. Kalktım ve iskeleye gittik. Saçımı toplarken Deniz beni itti ve burnuma su kaçtı.
"Deniiiz gözüüm"diye bağırmaya başladım. Gözlerim yanıyodu ve yavaş yavaş batıyodum. Suya atlama sesi geldi ve biri arkadan beni tutup suyun üstüne çıkardı.
"Sen misin Deniz? "
"Benim Derin"
"Tamam. Gözüm yanıyo"
"Geçer birazdan"
"Burnum da yanıyo"
"O da geçer"
"Niye beni ittin tokamı kaybettim senin yüzünden"
"Bu mu?"diyip elime verdi.
"Evet bu. Böyle siyah demi?"
"Evet"
"Tamam bu"
"Gel çıkalım yüzünü yıka"
"Tamam geçti"diyip gözlerimi açtım. Deniz'in yüzündeki ifade çok komikti.
"Deniz çok komiksin"diye gülerken battım ve su yuttum.
"Önce yüzmeyi öğren"dedi beni tutarak.
"Biliyorum zaten ama sadece su çok soğuk ve alışamadım o yüzden. Birazdan balık gibi yüzerim"
"İyi bırakıyım mı"
"Bırakabilirsin"dedim ve suya dalıp kafamı suya soktum.
"Ayh tamam alıştım hadi yüzelim"dedim. Ve yüzmeye başladım Deniz beni ayak bileğimden tutup geri çekti. Ve suya battım. Ayağım bi taşa takıldı. Sudan çıkamıyodum. Deniz farkedince suya daşdı ve ayağımı çıkarmaya çalıştı. Olmayınca can kurtaranı çağırdı. Yavaş yavaş gözüm kararıyodu. Nefesim bitiyodu...

Deniz

Can kurtaran da bi bok yapamadı. Volkan'ı ve Sarp'ı çağırdım. Gelip yardım ettiler. Taş Derin'in ayağını kesti ve kanamaya başladı. Derin nefes almıyodu. Volkan,
"Ben kalbine basıcam sen nefes vercen"dedi. Nası anlamıştı huyumu.

Derin'in ağzından 1 litre su çıktı ve bana bakıp,
"Deniz anneni gördüm"
"Derin başlama lütfen"
"Deniz'in yanında kal dediler. Geri dönmeye çalıştım ama yapamadım"
"Tamam Derin gel hadi uzan az hatta eve gidelim"dedim. Çağla koşarak geldi ve,
"Derin? Ambulansı aramıştık biz de ama gerek kalmamış. Söyliyim de güvenliğe geri döndürsünler"dedi ve gitti. Derin,
"Eve gidelim Deniz başım dönüyo"dedi.
"Tamam"dedim. Volkan arkadan seslenerek,
"Akşam Sarp'ın doğumgünü var küçük bi süpriz parti yapıcaz iyi olursa Derin. Gelin tamam mı?!"diye seslendi. Tamam anlamında işaret ettim.
Derin koltuğa uzandı ve,
"Deniz anneni özlüyo musun?"
"Hayır tabiki"dedim öyle anne olmaz olsun. Ama babamı özlüyodum. Annem dışında herkesi özlüyodum. Beni 9 ay karnında taşımış olabilir ama iyi bi anne olmadığını ikimizde biliyoduk.
Derin,
"Deniz"
"Efendim"dedim yanına oturup.
"Seni iyiki tanımışım"
"İçine bişey girdi kızın"
"Hayır girmedi içimden geldi"dedi baygın baygın bakarak.
"Yerim senin o gözlerini "dedim.aalında içimden geçiriyodum. Ama Derin bana bişey yapıyodu. Etkiliyodu.
"Deniz hediye lazım mıdır?"
"Sesimiz ve gitarımız var"
"O da bişey. Tamam o zaman ben bi elbise giyim"
"Bekle ben de geliyim sana giymen gerekenleri göstericem."dedim ve dolabı açıp, beyaz yarasa kol bi tişört altına da yırtık bi şort verdim. Derin mutlu oldu. Bu kızı mutşu edince ben de mutlu oluyodum. Yan odaya gidip üstümü değiştim. Ve Derin yanıma geldiği gibi çıktı. Ama ilk çamaşırım vardı neyse iğrençleşmeye başladım.

DENİZİN DERİNLİKLERİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin