"Sooo..."
"Joesonghamnida....saya memang x bermaksud untuk tumpah kan air dekat baju awak...."taeyeon meluah kan semue yg dipendam nya.
"Nak aku maafkan...arraseo....bersyarat.sekarang ni aq tak pikir lagi..meet me dkt atas bumbung hakgyo balik nanti?arraseo?"jawab baekhyun seraya bergerak meninggal kan taeyeon.
'Abis aku...paboya taeyeon!'getus hati taeyeon.diikut kan hati mahu sahaja die simbah sup ni kearah namja sombong tu.
Yoona datang menghampiri taeyeon."ape yg berlaku?"tanya yoona ingin tau.Soalan itu tidak di layan taeyeon.Fikiran nya berserabut.Perasaan nya bercampur baur.
Yoona yg memerhati kan taeyeon paham akan perasaan nya.Jadi die hanya berdiam diri.Mereka menikmati makanan tanpa sebarang bicara.Begitu juga di dalam kelas.
______________________________________
Di atas bumbung...
Taeyeon terkocoh kocoh berlari arah bumbung hakgyo.Penat memang x terkata.
Sampai sahaja disana,taeyeon ternampak sekumpulan namja yg dikenali sebagai exo.Die menghampiri mereka perlahan lahan.Diperbetul kan cermin mata nya yang senget itu.
"Betul awak nk buat baekhyun?hyung x rase ni jalan penyelesaian nye..."kata suho selaku ketua kumpulan itu.
"Saya yakin hyung..."jawab baekhyun sambil tersengih penuh makna.Die yakin dengan idea nya.
"Baekhyun-shi..hajima~maaf kan saja lah die....kesian die..die budk baru..tak kan hari pertama die dekat hakgyo dh kene mcm ni?"suho menambahkan lagi pendapat nya.
"Btul tu baekhyun hyung...hajima~"rintih lay,chen dan xiumin.
"Saya boleh settle kan hal ni..hyung semue turun dulu...macam yg dirancang duduk dlm kerete..."kata baekhyun.
Mendengar sahaja ayat itu,mereka yakin tiada ape yg mampu dibuat untuk mengubah keputusan nya.Mereka segera bergerak.
Tinggal baekhyun dan taeyeon sahaja diatas bumbung.
"Kau nak aku maaf kan kau kan tadi?aku dh tau macam mana nk maaf kan kau"ujar baekhyun tersenyum sinis.Taeyeon tidak membalas.Die tidak mahu bersuara.
"Kau jadi yeojachingu aku selama sebulan?arraseo?kalau x aku akan buat hidup kau merana sepanjang kau sekolah kt hakgyo ni"ujar baekhyun penuh yakin.
Taeyeon terkejut.Die tidak menyangka itu syarat yg perlu dihadapi nya.Taeyeon terpaksa mengangguk setuju.
"Bagus,tapi yeojachingu aq x bleh jadi nerd mcm ni....ikut aku pegi beli baju yg cantik untuk kau"ujar baekhyun.
"Nae...jamkhaman...omma saya mcm mana?saya kene bagi tau die..."kata taeyeon sebelum bergerak.
Baekhyun menghulur kan phone nya.taeyeon mengambil phone itu dan mendail nombor mrs kim.selepas 15 minit,die menyerah kan kembali phone baekhyun.
"Palli!"jerit baekhyun dan bergerak ke kereta nya.Taeyeon bergerak pantas apabile mendengar suara baekhyun.
YOU ARE READING
the nerd and the playboy(malay)
RomanceTry je lh baca^^sy x tau nk kate best atau tak^^hehe