Hubungan taeyeon dan baekhyun berjalan dengan lancar sepanjang hari terakhir die bersama baekhyun.die tidak mahu hubungan itu berakhir.perasaan bencinya terhadap baekhyun telah berubah.tambahan hari terakhir mereka adelah pada malam prom.tepat seperti yang dirancang baekhyun.
______________________________________
Malam kedua terakhir.....
Taeyeon penat kerana seharian die berjalan bersama baekhyun dan chingunya yang lain termasuk yoona.die berehat di dalam bilik.
Rehatnya terganggu apabila woo bin memanggilnya untuk turun ke meja makan.taeyeon memerhatikan wajah abang nya itu.'wae woo bin oppa sedih?ade benda buruk berlaku ke?'.
Die segera turun ke meja makan.di tempat meja makan,taeyeon nampak omma dan appa nya sedang berbincang sesuatu yang serius.apabila mereka menyedari akan kehadiran taeyeon,mereka hentikan perbincangan tersebut.mrs.kim cuba untuk tersenyum manis manakala mr.kim membuat muka serius.
Taeyeon duduk di kerusi berdepan dengan mrs.kim.die tertanya tanya ape yang dibincangkan oleh mereka.die tau hal yang dibincangkan oleh mereka mesti perkara buruk.
"Wae appa?"tanya taeyeon.masih tidak paham akan situasi sekarang.
"Taeyeon-ah...perkara yang appa dengan omma nak bincang kan ni mungkin perkara yang kamu tak suka...kami tak ade peluang...kamu kene setuju walau ape pon yang kami cakap"mrs.kim cuba menenangkan taeyeon.taeyeon mengangguk.
"Kite sekeluarga akan pindah ke Australia sebab appa ditukarkan tempat kerja di sana...appa dah urus kan surat perpindahan hakgyo kamu kesana semue nya appa dah uruskan...kita akan pergi lusa..appa tau kamu ade malam prom esok...appa tak nak kamu terlepas malam tu untuk bersama chingu kamu.kamu boleh lah kemas kemas kan barang kamu malam ni"mr.kim dengan panjang lebar.taeyeon terkejut mendengar pernyataan mr.kim.
"Appa...wae...tiba tiba...bukan appa kata appa tak kan pindah mana mana dah kan?wae sekarang?jauh plak tu"taeyeon cuba untuk menentang.tapi mr.kim masih dengan keputusannya.taeyeon tau die tidak boleh mengubah keputusan mr.kim.
"Arraseo...taeyeon paham...gwenchana appa...taeyeon naik dulu"taeyeon segera naik ke biliknya.die tidak mahu mrs. Dan mr. Kim nampak die sedang bersedih.
Di biliknya,taeyeon sedang bersedih.die tidak sangka hubungannya dengan baekhyun akan berakhir begitu sahaja.betul betul selepas pada malam prom.die mengemas sedikit barangnya untuk dimasukkan kedalam kotak.gelang yg diberi oleh suho dan baekhyun disimpan di dalam kotak.die menangis apabila mengimbau satu persatu peristiwa dirinya dan baekhyun.
'Tak aq tak kan bagi tau yang aq akan pindah lusa...aq tak kan bagi tau'taeyeon bermonolog sendirian.kemudian die terus mengemas barang barang nya.
______________________________________
Keesokan hari nya....
"Taeyeon-ah!!!!kajja kite pergi shopping mall nak?cari baju untuk prom tonigh baekhyun tak boleh ikut...cause you need to be beautiful that night..."ujar yoona gembira.die ingin mengajak taeyeon bersama.
Taeyeon mengangguk sambik tersenyum.'ini kali terakhir aq dengan chingu aq...better aq join omma tak kan marah' getus hati taeyeon.mereka segera pergi ke mall berdekatan.
______________________________________
Di mall....
"Taeyeon..baju ni sesuai tak dengan saya?"tanya yoona sambil menunjukkan gaun merah labuh.taeyeon memerhatikan gaun tersebut dan terus mengangguk.sesuai dengan yoona.
"Awak tak pilib baju ke?daripada tadi saya tengok awak sibuk dengan merakam video saya...saya dh rase yang saya ni artis awak tau tak"yoona sempat berbangga.semue pergerakan yoona dirakam taeyeon untuk kenangan terakhir yang tidak diketahui yoona.
"Saya ambik ni?eottae ( macam mana )?"ujar taeyeon sambil menunjukkan baju berwarna putih labuh.
( korang pikir lah baju ape yang korang rase cantik...saya tak nak tulis specific sangat...hehe^^ )"Cantik...nak try tak?sambil tu kite bleh rakam?"cadang yoona.die memang tidak sabar untuk mencuba gaunnya.
"Andwae....saya stay rumah awak je lh ye?nanti kite rakam...buat kenangan"cadang taeyeon.die mahu merakam semue nya dirumah yoona.
"Ermm rumah saya tak boleh...family saya marah..rumah awak lh...please...taeyeon-ah...jeball"yoona merayu.
Taeyeon berasa serba salah.die tidak mahu rahsia nya diketahui yoona dan die juga tidak mahu menghampakan yoona.akhirnya die mengalah.mereka pulang ke rumah taeyeon.
______________________________________
Di rumah taeyeon...
Yoona aneh kenapa perabot perabot di dalam rumah taeyeon telah ditutup dengan kain berwarna putih.taeyeon menyuruhnya untuk menunggu di ruang tamu.
Sementara taeyeon pula,die menyuruh mrs.kim dan woo bin merahsia kan tentang hal tersebut supaya yoona tidak bersedih.die hendak mengemas bilik nya yg penub dengan kotak barang peribadinya.
Selesai sahaja mengemas,die segera memanggil yoona.yoona segera naik keatas.
______________________________________
Di dalam bilik taeyeon....
"Wah!kemas nya bilik awak taeyeon...bilik saya tak de sekemas ni"ujar yoona.kemas betul bilik taeyeon.
"Bilik saya sentiasa kemas...bilik taeyeon kannn K.I.M T.A.E.Y.E.O.N seorang yang kemas dan teliti"ujar taeyeon berbangga.nasib sahaja die sempat mengangkat barang barangnya ke bilik woo bin.lega..
Mereka menghabiskan masa sehingga pukul 7 malam.Mereka segera menukar pakaian mereka kepada yang pakaian yang di beli di mall tadi.seperti yang dicadang taeyeon,mereka merakam semue pergerakan mereka.mereka berpusing menayangkan baju di depan kamera dan menyanyi di depan kamera.
Semasa mereka bersolek pon mereka turut merakam.yoona dan taeyeon memakai make up yang simple.setelah siap,taeyeon mendapat satu mesej daripada baekhyun yang mengatakan die dan chingu nya akan menjemputnya.semakin seronok taeyeon dan yoona.mereka tidak sabar untuk menghadiri malam prom mereka.malam terakhir taeyeon bersama mereka.
5 minit menunggu,van yang dikhaskan untuk exo sampai.taeyeon dan yoona masuk.mereka dipuji cantik semasa sedang masuk kedalam van.
Taeyeon duduk di sebelah baekhyun.baekhyun membisik kan sesuatu di telinganya.
"Neo jeongmal yepeuda ( awak cantik sangat )"ayat itu sudah membuat taeyeon tersenyum.mereka semue tidak sabar untuk menghadiri prom tersebut.
YOU ARE READING
the nerd and the playboy(malay)
RomanceTry je lh baca^^sy x tau nk kate best atau tak^^hehe