CHAPTER TWENTY... ( last chapter )

556 32 0
                                    

"Yoona,wae awak menangis?"sehun dan lay.mereka pelik apabila melihat yoona menangis secara tiba-tiba.
"Bukak fail tu cepat...hikss hikss..baekhyun..hikss igeo...baca surat ni..hikss"yoona menghulurkan surat tadi kepada baekhyun.baekhyun segera mengambilnya daripada taeyeon.

Annyeong haseyo chingu and namjachingu,
Saya tau saya pergi secara mengejut tanpa beritahu awak semue.saya minta maaf atas semue yang saya laku kan dekat awak semue.saya minta maaf sebab rahsiakan perkara ni daripada awak semue.yoona...saya minta maaf sebab semalam saya menangis di depan awak buat awak tertanya tanya.saya minta maaf.mianhae.untuk baekhyun pula..saya tak nak awak berubah personaliti awak yang saya kenal...saya nak awak ceria...buat kumpulan awak terkenal.namjachingu saya fighting ..baekhyun gelang awak,saya ade bagi semalam.awak jangan hilangkan sebab saya akan datang untuk cari gelang tu balik.saya letak dalam poket awak semalam waktu awak tanggalkan kot awak.mungkin awak tak sedar.dan maaf sebab koyak diari awak...saya simpan supaya awak semue tetap ade dengan saya.jgn lupakan saya tau^^ingat baekhyun jangan ubah perwatakan awak yang ceria tu..saranghae baekhyun oppa.

-taeyeon-
P/S=saya ade buat rakaman untuk memori kite bersama.yang itu cuma copy...yang asal saya simpan.jalga!

Air mata baekhyun mengalir.tak sangka taeyeon akan pergi meninggalkan nya pada hari itu.die akan pegang ape yang dipesan taeyeon.die tidak sabar hendak pulang bagi mencari gelang yang dimaksudkan taeyeon.
"Baekhyun-ah...awak simpan lah pendrive ni...kami dah tengok...awak simpan lah..mungkin awak akan gembira bile tengok taeyeon dalam ni..tabah ye"kata chanyeol,yoona,kai dan d.o.ahli exo cuba untuk menenangkan baekhyun.
Selesai sahaja sekolah,baekhyun balik ke dorm dan membuka almarinya.die mencari kot yang dipakai semalam.BINGO!
Die menyeluk ke dalam kedue due belah poket.di poket sebelah kiri..kosong..di kanan...ade!
Baekhyun mengeluarkan gelang tersebut.die lega kerana tidak menghilangkannya.
"Taeyeon-ah....saya tunggu awak...."kata baekhyun bersendirian sambil memegang erat gelang taeyeon.
______________________________________
4 tahun kemudian.....
"Bagus bagus,baekhyun terus kan semangat awak...suho awak lead yang bagus..d.o awak pon bagus...bla...bla..bla ( puji )"ujar pengurus exo.die bangga dengan mereka.ahli exo sedang bersiap di bilik solek.
Baekhyun memegang gelang taeyeon.die meletakkannya di dalam poketnya supaya tidak hilang.
"Baekhyun-ah...neo gwenchana?"tanya suho.die kesian dengan baekhyun kerana peristiwa empat tahun.baekhyun menganggukkan kepalanya.die masih berpegang kepada kata kata taeyeon.setiap kali die rindukan taeyeon,die akan melihat video di pendrive yang di beri taeyeon.
"Sehun oppa fighting!"ujar suara seorang perempuan kepada sehun.dia mempunyai pass VVIP.
"Nae oppa buat yang terbaik untuk chagi oppa...yoona tunggu oppa tau..."ujar sehun gembira.
"Arraseo...oppa jangan nak menggatal dengan yeoja dekat luar tu..yoona tau habis oppa"yoona memberi amaran kepada baekhyun.
"Arraseo....oppa tak kan"sehun berjanji.
"Yoona-shi biar sunbae jaga sehun oppa kamu ni"kata pengurus.
"Gomawo sunbaenim"yoona gembira.
"Orait semue...lepas ni sesi autograph dengan peminat..."kata pengurus.
Mereka semue mengangguk paham akan arahan tersebut.suasana yang akan jadi riuh disebabkan peminat mereka.
15 minit kemudian mereka tampil untuk sesi autograph.mereka duduk di tempat masing masing.yoona pula berada di belakang pentas.phone miliknya tiba tiba berbunyi.nombor yang tak dikenali.dia mengangkatnya.

"Nuguseyo?"tanya yoona.
"Anneyeon chingu..macam mana keadaan awak sepanjang empat tahun ni?"suara yeoja.
"Chingu?empat tahun?taeyeon?taeyeon-ah!"yoona gembira apabila mendengar suara chingu lama nya yang telah lama menghilang.
"Awak ingat saya lagi kan yoona?...bogosipeo"taeyeon ketawa apabila mendengar suara yoona yang sedang gembira.
"Yoona saya kene off call.bising sangat annyeong"taeyeon segera mematikan call.

( kembali kepada baekhyun )

Tangan nya ligat menanda tangan.soalan yang sama nama,nama dan nama.mereka menghulurkan itu dan ini.semue diterima walaupon tidak tahu hendak berbuat ape dengan hadiah tersebut.
"Nama?"tanya baekhyun.die langsung tidak mendongak untuk memerhatikan siapa di depan nya.
"Awak simpan gelang saya?"tanya yeoja di depan nya.baekhyun terkejit mendengar suara tersebut.suara yang amat di kenalinya.suara yang amat dirindui nya.
"Taeyeon!"baekhyun mengangkat muka nya dan ternampam muka taeyeon yang sedang tersenyum manis.
"Awak tak nak bagi autograph dekat saya?"taeyeon tersenyum manis kepadanya.
Baekhyun cepat cepat menanda tangan dan menulis sesuatu di belakangnya.
Selesai sahaja sesi autograph, baekhyun dan ahli exo yang bergegas ke belakang pentas.yoona bersama yeoja yang amat mereka kenali sedang berbual mesra.
Taeyeon dan yoona yang menyedari akan kehadiran mereka berhenti berbual dan memandang mereka.
"Annyeong baekhyun oppa"taeyeon menegur mereka dengan penuh gembira.
"An..annyeong taeyeon..."baekhyun segera memeluk taeyeon.taeyeon tersenyum.baekhyun tersenyum.sudah lama mereka tidak bersama.
"Awak simpan gelang saya?"tanya taeyeon.baekhyun menganggukkan kepalanya.die mengeluarkan gelang dari poketnya dah menyarungkan ke tangan taeyeon.
"Gomawo sebab datang balik untuk saya"ujar baekhyun.die memang gembira tidak terkata.
"Saya dah kata saya akan cari gelang saya....gelang yang awak bagi..."taeyeon membalas tenang.
"Hey...tak seronok lah celebrate dekat sini....kite pergi cafe nak?"suho mengajak mereka.mereka bersetuju.
Di cafe,taeyeon dan semue chingunya berkongsi cerita sepanjang empat tahun mereka berpisah.taeyeon dapat mengetahui hubungan yoona dan sehun.mereka gembira dapat bersama kembali.pengurus mereka mengambil gambar mereka bersama untuk menjadi kenangan mereka bersama.

-TAMAT-

P/S=maaf lah kalau story saya ni tak best....or anything else...thanks sebab sudi baca story saya..kalau silap ejaan,ending x best atau ape ape je....saya minta maaf..

the nerd and the playboy(malay)Where stories live. Discover now