Di Seoul....(mall)
"Saya harap awak tabah ye...taeyeon"ujar suho.Die tau taeyeon sedang takut.Sudah lh hari itu hari pertama bagi yeoja itu bersekolah.Sekarang pelbagai masalah yg perlu dihadapinya.
"Nae..."taeyeon cume menjawab sepatah.Die risau apabila bersembang,die akan ditegur baekhyun.'nasib kau lh taeyeon...'
"Dh sampai!!D.O,sehun hyung teman saya main!"chanyeol bersuara dengan ceria bile sampai di mall.Taeyeon tidak menyangka rupa nya ade juga ahli Exo yg berperangai kebudak budakan.Comel!.
"Kau ngan aq...hyung yg lain bleh lh jalan mana mana...pukul...3 kumpul kat sini balik"ujar baekhyun.Die menarik taeyeon pergi ke tempat lain menyebab kan ahli yg lain terpinga pinga.
"Hyung risau lh..."ujar suho.
"Gwenchana hyung...baekhyun x sekejam tu..."kai dan xiumin bersuara bagi mereda kan kerisauan baekhyun.
"Kaja chanyeol dh seronok sangat dh tu"lay bersuara dan mereka bergerak bersama sama.
______________________________________
Sementara baekhyun dan taeyeon..
"Kau try pakai baju ni...ni sekali"baekhyun menghulur kan baju yg dipilih nya ke arah taeyeon.
"Awak cukup lh tu....dh banyak sangat dh ni....nanti susah saya nak bayar..."ujar taeyeon.Die tidak mahu membazir.
"Aku yg bayar kau diam je...dh pergi try"arah baekhyun."sebelum tu mari sini sekejap"tambah baekhyun.
Taeyeon tidak membantah.Die menghampiri baekhyun dgn perlahan lahan.Die dpn baekhyun,die jadi kaku.
Baekhyun merenung tepat ke arah muka taeyeon.Muka taeyeon mule merona kemerah merahan.Semakin lama muka baekhyun menghampiri muka taeyoen.Taeyeon memejamkan matanya kerana terlalu takut.'omma!'
Pelbagai andaian muncul dlm minda nya.Tiba tiba die terasa seseorng mengambil cermin mata nya.Terus die membuka mata nya.Die ternampak baekhyun sedang memegang cermin mata nya.
"Kau tak perlu kan ini.....memandangkan kau bakal jadi yeojachingu jadi penampilan kau kene berubah..."baekhyun memberi kata yg cukup membuat kan taeyeon marah.Dipendam sahaja perasaan itu.
"Saya nk--"belum sempat taeyeon menghabis kan ayat,baekhyun terus memotong."aku simpan cermin mata kau ni.."
"Dah pergi try baju tu...palli"ujar baekhyun sambil mengeluarkan aerphone milik nya dan menyumbat kan ear phone tersebut ke dalam telinga nya.
Taeyeon masuk menukar pakaian nya di bilik salinan.semue baju telah dicuba.Padan dengan nya.Baekhyun membayar baju baju itu.
Selesai sahaja membeli belah mereka pulang ke rumah.
______________________________________
Di dalam bilik taeyeon..
"BENCI KAU!!!"ujar taeyeon sambil menggoncang kan teddy bear milik nya.Di tgk kesemue baju baju yg di beli nya.
"Tak pasal pasal mak aku soal siasat...."marah taeyeon lagi."tapi cantik jugak baju yg die pilih...nasib aje lh kau handsome.."tambah taeyeon.Perasaan marah nya meluap luap bile teringat peristiwa petang tadi.Menyampah!meluat!benci!.
YOU ARE READING
the nerd and the playboy(malay)
RomanceTry je lh baca^^sy x tau nk kate best atau tak^^hehe