Di mall...
"Yorobun....kite dh sampai...jom beli barang untuk kem!!"ujar chanyeol dan sehun teruja.hampir runtuh van peribadi suho dibuatnye.
"Kyaa kyaa...korang ni mcm budk budk"ujar d.o dan kai.terasa rimas apabila mendengar suara chanyeol dan sehun.mendengar suara d.o dan kai,mereka terua terdiam.
"Kite nk buat ape kat sini?"tanya taeyeon.
"Kite shopping untuk kem kite "ujar yoona yg tiba tiba muncul.die sudh lama tunggu mereka di hadapan pintu mall.terasa lama menunggu die pergi ke kereta exo.
"Oh yoona...awak pon ade?!"ujar taeyeon sedikit terkejut.die tidak sangka chingu nya pun akan turut serta.
"Saya yg suruh mereka semue ambik awak...dh palli kaja..."yoona segera menarik tangan taeyeon dan berlalu pergi ke dalam mall.
"Yeoja...."kata lay dan chen."kami nak buat ape....bukan nya kami join pon kem tu?"tanya xiumin.
"Ermmm lay hyung ngan lain lain boleh tempah untuk panggung wayang tak?...lagi satu make sure tempat duduk baekhyun sebelah taeyeon..arrachi?"cadang suho.die tidak mahu chingu nye kebosanan.lagi satu memudahkan diri nye drpd beratur untuk membeli tiket.Jimat masa!
"Arraseo...kaja"kata lay mula bergerak.xiumin dan chen hanya menurut.
______________________________________
Sementara taeyeon....
"Hey yoona-ah...boleh saya pinjam taeyeon?"tanya baekhyun.Buat pertama kali nya die meminta izin untuk berjumpa taeyeon.
"Oh nae...arraseo...taeyeon-ah...saya dekat sana tau jumpa nanti tau"kata yoona
"Nae...jalga"balas taeyeon.Setelah yoona pergi,tangan taeyeon ditarik ke sebuah butik yang menjual baju couple.
"Kau nk mana?pilih baju couple kite...aq bayar kali ni..pilih yg cantik untuk kite berdua"ujar baekhyun.muka nye jelas kemerah merahan.
Taeyeon tersentak mendengar ayat baekhyun'kite berdue?'.die segera berkata"kite....berdua?".
"Aniy...mana ade aku cakap 'kite berdua' aq cakap pilih baju yg cantik untuk aq...dan kau supaya kau tau lh...."ujar baekhyun cuba menyembunyikan kesilapannya tadi.
"Arraseo....gwenchana....saya faham...ermm..igeo...eottokae?"tanya taeyeon sambil menunjuk kan baju jaket berhud berwarna hitam dan terdapat no.04 warna putih di belakang baju nya.Simple dan sesuai dengan perwatakan baekhyun.
"Okay..kaja try..igeo...kaja..."kate baekhyun.die terus mengambil baju ditangan taeyeon dan mencuba nya di 'fitting room'.Taeyeon cume menurut.'die x komen baju pilihan aq....wah daebak'ujar taeyeon di dalam hati.
Selesai mencuba baju tersebut,mereka membeli baju tersebut.Taeyeon yang sudah lali dengan perangai baekhyun memberi wang yg sama jumlah dengan harga sepasang baju tersebut.
"Aniy gwenchana kau simpan je lh duit tu...aq ikhlas..."ujar baekhyun selamba.
"Mwo?!awak nak saya simpan duit ni?bukan selalu awak suruh saya bayar balik ke?"tanya taeyeon.Die berasa aneh dengan baekhyun pada hari ini.Die memegang tangan baekhyun bagi menyuruhnya berhenti berjalan.pergerakan mereka terhenti.baekhyun menoleh ke belakang memandang tangan taeyeon sedang memegang tangan nya.Jantungnya mula berdegup laju'igeo boya'.
"Jamkhaman..."kata taeyeon.die melihat mata baekhyun sedang memandamg tangan nya yang sedang memegang tangan baekhyun,dengam segera die melepas kan genggaman tersebut.
"Oh mianhae...saya x bermaksud"kata taeyeon tertunduk.
"Gwenchana...wae kau suruh aq stop?"tanya baekhyun aneh.Taeyeon segera meletak kam tapak tangan nye ke dahi baekhyun menyebabkan muka mereka bertembung.muka baekhyun merona kemerah merahan.Jantungnya berdegup laju seperti tadi.segera die menolak tangan taeyeon yg berada di dahi nya.die tidak mahu taeyeon nampak muka nya buat masa ini."boya?!" Ujar nya.
"Oh mianhae...saya cume nk check"ujar taeyeon.die agak terkejut apabila tangan nya ditolak oleh baekhyun.
"Aq nk pegi tandas jap...kau duduk sini"kata baekhyun berlalu pergi.
"Nae..."balas taeyeon sepatah.selepas baekhyun pergi,die mengeluarkan handphone nya.Die mendail no.yoona.
"Yoona-ah"kata taeyeon
"Nae chingu...taeyeon-ah,mianhae...."balas yoona.kata kata nya tergantung disitu.
"Wae....."
"Saya sekarang dgn sehun....dekat depan panggung wayang...tadi sehun ajak saya pergi dulu...jadi saya tak dpt jumpa awak dekat tempat yang kite janji"panjang lebar yoona cuba menerangkan.
"Gwenchana...saya ngan baekhyun pon nk ke sana..meet you thare okay?"kata taeyeon cuba menenangkan yoona.
"Arraseo...annyeong"balas yoona dan segera menutup panggilan tersebut.die menyimpan phone milik nya.
"Taeyeon-ah...."suho menegur taeyeon.Die ternampak taeyeon dan segera menegurnya.
"Eh suho?!terkejut saya awak buat mcm tu"kata taeyeon.die memang terkejut apabila suho memanggil nya tadi.
"Mianhae...saya tak bermaksud nk buat awak terkejut..."kata suho.die memang tak berniat untuk buat taeyeon terkejut.die cuma ingin bertegur sapa dengan taeyeon.
"Gwenchana...saya tak de lah terkejut sangat..."balas taeyeon."owh ye...ape yang awak buat dekat sini...semue chingu awak semue dekat panggung wayang..."tambah nya lagi.
"Saya pegi beli barang sikit tadi...owh ye ni untuk awak...suprise.."suho menyerah kan kotak hadiah yang kecil berwarna biru kepada taeyeon.taeyeon menerima kotak yang diberi suho.die membuka kotak tersebut.terdapat seutas gelang berwarna silver yg cantik.terdapat nama taeyeon disitu.
"Yepeuda...jinja yepeuda....tapi hari ni bukan birthday saya...kenape awak bagi hadiah ni?"tanya taeyeon.setahunya hari jadi nya sudah lepas.
"Takkan orang boleh bagi hadiah pada hari jadi je....awak ambil lah...saya rase ia sesuai dengan awak...saya ikhlas"kata suho."oh ye...awak buat ape dekat sini?"tambah suho.
"Saya tunggu baekhyun oppa....awak pergi lh dulu...saya pergi dengan die.gomawo....untuk gelang ni..."kata taeyeon.suho menggangguk dan berlalu pergi.Die memakai gelang tersebut sambil tersenyum gembira.
Sepanjang perbualan taeyeon dan suho,terdapat sepasang mata memerhati kan mereka dengan perasaan cemburu.Hati nya terasa panas apabila melihat taeyeon dan suho mesra.
YOU ARE READING
the nerd and the playboy(malay)
RomanceTry je lh baca^^sy x tau nk kate best atau tak^^hehe