KRINGGG!!!
Suara pelajar riuh kedengaran di kafe.Semue nya kelaparan.Sementara taeyeon pula,sedang bersiap untuk pergi ke kafe.
"Awak nk rehat tak?"tanya yoona.Cadang nya mahu mengajak taeyeon rehat bersama.
"Saya nak tapi saya lambat sikit...awak pergilah dulu"taeyeon berkata sambil tangan nya ligat mengemas barang barang milik nya.Yoona mengangguk kan kepala dan beredar.Selesai sahaja mengemas,die bergerak ke kafe berdekatan.
______________________________________
Dalam perjalanan ke kantin....
"YOONA!!!"jerit taeyeon sambil berlari.Di tangan nya,terdapat air coklat milik nya.Dia ingin berbual dgn yoona,sahabat baru nya.Tiba-tiba.....
SPLASH!
Air yang dipegang taeyeon tertumpah terkena baju seorang namja.Taeyoen segera memohon maaf.Die benar benar tidak menyangka akan namja dihadapan nya.
Manakala namja itu,sibuk mengibas baju nya yang basah dengan air coklat.Kawan nya pula sibuk menenangkan namja tersebut.
Taeyeon benar benar takut.Ingin sahaja die lari.Yoona yang berada di situ segera pergi ke arah taeyeon.
"Taeyeon-ah,gwenchana?"soal yoona,risau.Taeyeon cuma mampu mengangguk.Jari nya menunjuk ke arah namja yg baru dilanggarnya.Yoona terkejut melihat namja yg telah dilanggar taeyeon.
"Omo baekhyun oppa...joesonghamnida...jeongmal joesonghamida..."yoona segera memohon maaf atas perbuatan taeyeon itu.Kemudian,die menarik taeyeon beredar ke kafe.
______________________________________
Di cafe....
"Kyaaa~taeyeon-shi.neon micheoso?...orang yg awak langgar tu senior kite...senior paling hot kt hakgyo kite awak tau tak?!"kata yoona.Die benar benar risau dgn chingu nya seorang ini.
"Mianhae...saya memang tak sengaja....saya tak tau plak bleh jadi mcm ni..."ujar taeyeon.Suara nya kedengaran seperti hendak menangis.yoona yang sedar akan semue itu segera menenangkan taeyeon.Die tidak mahu chingu nya ini bersedih.
Sedang mereka menikmati makanan,kedengaran suara pelajar yeoja menjerit.Taeyeon dan yoona tertanya tanya ape kah punca nya.
"EXO OPPA!!!"
"Baekhyun oppa~"
"Chanyeol oppa!"
"D.O oppa!!"
"Kai oppa!!"
"Suho oppa!"
"Sehun oppa!"
" Lay oppa!"
" Chen oppa!"
"Xiumin oppa!"
Nama nama tersebut kuat kedengaran di kafe tersebut.Seketika kemudian,muncul exo sedang berjalan untuk mengambil makanan.
Sedang mengambil makanan,baekhyun terpandang yeoja yg melanggar nya tadi.Dendamnya masih membara.
Taeyeon dan yoona yg sedar akan kehadiran baekhyun itu mula panik.
Tidak sempat hendak bergerak,baekhyun dan ahli exo yg lain sampai.
"Hai,saya nk berbual dgn awak boleh...SENDIRIAN"sengaja ditekan perkataan tersebut supaya yoona dan rakan rakan nya paham akan maksud nya.Apabila mendengar arahan baekhyun yoona dan ahli exo yg lain bergerak ke meja yg berdekatan.
YOU ARE READING
the nerd and the playboy(malay)
RomanceTry je lh baca^^sy x tau nk kate best atau tak^^hehe