Taeyeon...
"JOM DOWA! ( tolong saya! )"jerit taeyeon.tangan nya masih sibuk mengurut kaki nya yang luka.darah masih banyak mengalir.Bile bantuan akan tiba?mengapa tiada sesiapa yang mencari nya?
'Jeballl....'die sudah tidak dapat tahan.die lapar dan sekarang phone nya hampir mati.die buntu.apa yang mampu hanyalah menangis.mata nya semakin lama semakin berat.bagi menghilangkan ketakutan nya die mengambil keputusan untuk tidur.
Die cuba untuk bergerak ke pokok berhampiran nya.kaki nya terasa sakit setiap kali pergerakan nya.setelah sampai die terus melelapkan mata dan berharap agar ade org yang menjumpai nya.
______________________________________
Baekhyun...
"TAEYEON-AH!!!"jerit suho dan yang lain.baekhyun yang berada di belakang cuba menjerit sekuat hati.sedang sibuk berjalan,baekhyun tidak nampak akan curam di hadapannya lalu die terjatuh.
Heechul dan yang lain tidak sedar kerana mereka sibuk mencari taeyeon.mereka meneruskan perjalanan mereka.
Dibawah,baekhyun mengambil lampu suluh nya dan menyuluh sekeliling.tiba tiba,die tersuluh seseorang yang berada di pokok,rupa yang amat dikenalinya.
"Taeyeon-ah!"segera die bangun dan berlari ke arah taeyeon.digoncangnya badan taeyeon perlahan lahan supaya bangun.taeyeon tersedar dan terus melihat seseorang yang berada di depannya.
"Baekhyun-ah"segera die memeluk baekhyun dengan seerat mungkin.die berasa bersyukur apabila baekhyun menjumpainya di situ.setelah itu taeyeon melepas kan pelukan nya akibat sedar akan tindakannya.
"Mianhae....saya tak sepatut nya buat mcm tu..."kata taeyeon.baekhyun seakan tidak peduli akan apa yang dikatakan taeyeon.
"Neon gwenchana?ade luka tak?kalau ade...eodi?"tanya baekhyun.
Taeyeon menjawab,"luka kat kaki sikit je..saya lapar ".
"Kajja kite balik...oh!igeo"baekhyun mengeluarkan coklat yang berada di dalam poketnya."palli mo-go...kau naik atas aq..."tambahnya lagi.
"Arraseo"taeyeon tidak membantah.die terus naik ke atas belakang badan baekhyun.coklat tadi dipegangnya."gomawo"bisik taeyeon di telinga baekhyun.
Baekhyun cume tersenyum.mereka berjalan pulang ke tapak perkhemahan.nasib juga die ingat jalan pulang.
______________________________________
Di tapak perkhemahan...
"BAEKHYUN PON HILANG?!"tanya park sonsaengnim.heechul sonsaengnim menjadi gelabah apabila dua anak muridnya hilang.
Tiba tiba ramai hakgsaeng berkumpul di hadapan hutan.mereka berdua pergi menjenguk dan alangkah terkejut nya mereka apabila melihat baekhyun sedang mengankat taeyeon yang sedang tidur di atas bahunya.
"Baekhyun-ah,taeyeon-ah...neon gwenchana?!"tanya park sonsaengnim.
"Shh...taeyeon tido.saya dan die okay tapi kaki taeyeon cedera...saya rasa patah"baekhyun cuba menyuruh semue orang disekeliling supaya diam supaya taeyeon tidak terjaga daripada tidurnya.die tidak mahu taeyeon terjaga.biar lh die berehat secukupnya.
"Arraseo..letak taeyeon dalam khemah die...biar yoona jaga.awak baekhyun jumpa saya...ade benda yang perlu dibincangkan"kata parl sonsaengnim memberi kata akhir.
Manakala heechul menyuruh seme hakgsaeng pulang ke khemah masing masing.selesai meletak kan taeyeon di khemah,baekhyun terus berjumpa dengan park sonsaengnim nya.die mencerita kan semue yang berlaku sehingga die jumpa taeyeon.kemudian die pulang ke khemahnya.
Di khemahnya die nampak ahli exo sedang menunggu nya.segera die pergi ke arah mereka.
"Baekhyun,wae park sonsaengnim panggil awak?"tanya chanyeol dan d.o ingin tahu.baekhyun mencerita kan kembali cerita yang sama kepada rakannya.mereka cuba menerima semue yang dikatakan baekhyun.
"Geurae....neo taeyeon-i chowa machi ( awak suka taeyeon kan ) ?"tanya kai dan suho.mereka nampak betapa risaunya baekhyun apabila taeyeon hilang.mereka nampak betapa bersungguh nya baekhyun mencari taeyeon.
Baekhyun terdiam apabila mendengar pertanyaan itu.die tidak tahu macam mana hendak mulakan cerita.ya memang benar die sudah mula menyukai taeyeon.die takut taeyeon akan tolak perasaan nya.
"Gwenchana...awak boleh bagi tau kami...rahsia awak selamat dengan kami"d.o dan sehun mengesyorkan.itu gunanya kawan sejati.
"Nae....saya suka taeyeon...saya tak tau bile tapi...saya tenang dengan die..saya tak nak die pergi lepas saya cakap perasaan saya dekat die.saya tak nak kejadian saya dan suzy berulang...."baekhyun akhirnya meluahkan ѕegala-galanya tentang perasaannya terhadap taeyeon.
"Owh....kami boleh rahsia kan...tapi awak lupa ke janji awak dengan taeyeon cuma sebulan...dan sekarang tinggal dua minggu je lagi termasuk minggu ini?eottokae?bukan lepas tu die akan pergi juga?"tanya kai mengingatkan baekhyun.
"Nae saya tau.memandangkan hari terakhir tu merupakan hari prom night kite....so hari tu jugak lh saya akan bagi tau perasaan saya"ujar baekhyun.tersenyum penuh gembira dengan idea nya.
"Mana awak tau hari terakhir awak tu merupakan hari prom night?tak kan lah awak....."suho menyatakan perasaan aneh nya.macam mana baekhyun tahu sedang kan suho sahaja yang tahu memandangkan die rapat dengan park sonsaengnim.
"Nae hyung saya curi dengar perbualan hyung dengan park sonsaengnim...bukan salah saya ...tempat yang hyung bual tu dalam perpustakaan dan saya ada dlm tu..alang alang tu saya dengar lh"ujar baekhyun tersengih.die tau perbuatannya salah."mianhae hyung" tambahnya lagi.
"KYAA~baekhyun-ah neo jinjja!!!"suho mula mengugut untuk memukul baekhyun.tapi dihalang chanyeol.
"Andwae hyung!jangan kacau chingu saya yang sedang dilamun cinta ni..."ujar chanyeol.baekhyun yang mendengarnya tersenyum sekali lagi.
YOU ARE READING
the nerd and the playboy(malay)
RomanceTry je lh baca^^sy x tau nk kate best atau tak^^hehe