Majlis tersebut akhirnya tamat.semue orang mula mengosongkan dewan.Ia memang majlis yang mewah.Semue orang menikmati majlis pada hari itu kecuali taeyeon.
Badannya sakit.selesemanya daripada tadi tidak berhenti.Badan nya panas sikit tapi masih mampu bergerak.Die cuba mengukirkan senyuman di depan orang.
"Kajja taeyeon...aq nk bawak kau ke taman"ujar baekhyun tidak sabar.taeyeon mengangguk teruja.
______________________________________
Di taman....
"Hachum"taeyeon masih terbersin tidak berhenti.die cuba memperlahankan suaranya ketika bersin.mujur baekhyun tidak mendengarinya.
"Baekhyun-ah...saya nak balik...."ujar taeyeon.die memang kepenatan.
"Wae?kau tak suka ke?"tanya baekhyun.tapi die menurut sahaja.ketika dalam perjalanan menuju ke kereta,taeyeon terbersin sekali lagi.baekhyun sedar.
"Kyaa...kau demam ke?"tanya baekhyun.tangannya diletakkan ke dahi taeyeon.'tak panas sangat..suhu naik sikit...'baekhyun mengandai sendiri.
"Oh aniy....saya selesema saja..nanti okay lah tu.."taeyeon cuba mengelak.
"Aq ade ubat untuk sembuhkan demam atau selesema kau ni..."baekhyun berkata serius.
"Mwo?"taeyeon memandang baekhyun aneh.'ubat?'.mukanya betul betul di depan baekhyun.
Baekhyun dengan cepat melakukan idea nya.Bibirnya menyentuh bibir taeyeon sekilas menyebabkan taeyeon terkejut.mata nya terbuka luas.
Dia berasa terkejut dengan tindakan baekhyun yang melampau itu.die marah bercampur malu. manakala baekhyun cuma tersenyum.
"Lepas ni mesti kau sembuh...haha><"baekhyun tertawa.Tidak sangka rancangannya berjaya.
"Kya~wae...baekhyun-ah!!!!"taeyeon geram.die mengejar baekhyun yang terlebih dahulu melarikan diri.
______________________________________
Di dalam kereta...
Suasana di dalam kereta baekhyun sunyi sepi.hanya radio yang kedengaran.taeyeon masih tidak puas hati akan tindakan baekhyun.die segera memecahkan suasana sepi di dalam kereta tersebut.
"Baekhyun...awak ni kan....wae awak buat macam tadi?"tanya taeyeon.
"Buat ape??aku buat ape?tak ingat pon"baekhyun berpura pura.
"Tadi...dekat taman awak...."taeyeon tidak sanggup melepas kan ayat nya.lidahnya kelu apabila hendak menyebut perkataan itu.
"Wae...neo chowa?"tanya baekhyun tersengih.
"Kya...aniy....awak tau tak saya demam...."akhirnya taeyeon mengaku.
"Aq tau....wae?"tanya baekhyun lagi.
"Kalau awak berjangkit macam mana?tindakan awak tu dah nelampau tau tak?"taeyeon ingin melepaskan kemarahannya tapi masih berusaha dikawal.
"Kau demam biasa je kan?"baekhyun menanyakan soalan yang tak sepatutnya ditanya.'pabo namja'taeyeon menyumpah didalam hati.die mengangguk kan kepalanya seperti biasa.
"Setakat hal tadi tak kan buat aq demam lah ...sekarang ni kau dh okay kan...."baekhyun menjawab selamba.malas hendak menjawab,taeyeon menganggukkan kepala nya.
"Then hal selesai...mujarab kan ubat aq..."bangga baekhyun.taeyeon malas mahu menjawab.suasana sepi datang kembali.
______________________________________
Di depan rumah taeyeon...
"Esok aq nak ajak kau jalan jalan.anggap lah aq belanja kau esok sebab kau dah teman kan aq..."ujar baekhyun sebelum berlalu pergi.taeyeon akur.
Die segera berlari masuk ke rumah.woo bin yang sedang leka dengan televisyen tidak sedar akan kehadiran taeyeon.taeyeon berlari kedalam bilik bagi membersihkan diri.selesai mandi die baring diatas katil.
Die mengimbau kembali memorinya di taman tadi.muka nya terasa panas.MALU!.taeyeon tertanya tanya ape yang dilakukan baekhyun pada waktu itu.
Die mencapai telefon nya untuk menghantar mesej kepada baekhyun.Taeyeon=annyeong,baekhyun-ah
Taeyeon menunggu sehingga mesejnya dibalas.lima minit kemudian....
Baekhyun=wae....demam kau dah okay?
Taeyeon=saya dah okay...esok awak nak pergi mana?
Baekhyun=shopping,minggu akhir deal kite ade prom so...aq nak kau tampil cantik cantik malam tu.btw hebat kan ubat aq?
Taeyeon=hmmm..abis selama ni saya tak cantik ke?
Baekhyun=cantik... Tapi malam tu special so kau kene tampil cantik cantik.dah aq nk kene tido.jalja.Perbualan mereka terhenti disitu.taeyeon seronok hari itu.bile ingat peristiwa tadi,pipi taeyeon akan merah dan jantungnya berdegup laju.penat pada badan masih belum hilang dan akhirnya die terlelap.
______________________________________
Keesokan harinya...
Taeyeon bersiap.die akan keluar bersama baekhyun seperti yang dijanji kan.die menghantar mesej kepada baekhyun.
YOU ARE READING
the nerd and the playboy(malay)
RomanceTry je lh baca^^sy x tau nk kate best atau tak^^hehe