Khemah taeyeon...
"Baekhyun....."ayat pertama yang keluar daripada mulut taeyeon sebelum sedar.yoona yang berada berdekatan dengan taeyeon terkejut dan segera bergerak kearahnya.
"Taeyeon,awak dh bangun?"tanya yoona.suara nya kedengaran seperti amat risau.
"Baekhyun-i eodi?"tanya taeyeon.die risau jika die sudh menyusahkan baekhyun.
Yoona segera menjawab"baekhyun ade...nak saya panggil kan?tunggu sekejap ye...awak rehat lh dulu..".yoona segera memanggil baekhyun.
15 minit menunggu,baekhyun sampai.yoona memberi mereka ruang untuk berbual.die tidak mahu mengganggu mereka.
"Gomawo baekhyun"kata taeyeon.
"Gwenchana...hal biasa sahaja...macam mana kau boleh sesat?eottokae?"tanya baekhyun risau.muka nya nampak penat.mungkin kerana terpaksa mendukung dirinya.
"Saya tertinggal di belakang dan tiada sesiapa perasan.saya tak sedar depan saya ade curam dan saya terjatuh...lagi satu mianhae sebab menyusahkan awak..."ujar taeyeon panjang lebar.
"Gwenchana....kau tak perlu risau...dah kau minum ni...coklat yang aq bagi tu...kau makan lah kalau lapar..."baekhyun cuba menukar topik.
"Geurae..."jawab taeyeon sepatah.
"Aq pegi dulu...jalga"baekhyun cuba beredar tapi niat nya terhalang apabila tangan nya dipegang taeyeon.die melihat taeyeon yg sedang tersenyum manis kepada nya.jantungnya mula berdegup laju.
"Gomawo...again".taeyeon melepas kan genggaman tangan nya dan segera memejamkan matanya untuk tidur.penat sungguh hari ini.
______________________________________
Keesokan harinya...
Semue hakgsaeng mula bersiap berkemas untuk pulang.mereka dibenarkan berehat selama satu jam sebelum pulang.semue hakgsaeng memanfaakan masa mereka dengan sebaik mungkin.ade yg mengambil gambar bersama,ade yg bermain.
Taeyeon mengambil keputusan untuk berehat di bawah pokok yang rendang.tanpa disedarinya,baekhyun datang menghampiri.taeyeon tersenyum apabila terlihat baekhyun disebelahnya.
"Annyeong baekhyun"tegurnya mesra.
"Annyeong...kaki kau dh okay?"tanya baekhyun prihatin.die lupa hendak tanya semalam.
"Dh semakin pulih..."jawab taeyeon."baekhyun...saya nak....."taeyeon cuba menghabiskan ayatnya.tapi dipotong baekhyun.
"Kajja exo nk snap gambar kenangan....nanti lambat karang dieorg marah...ingat depan die org panggil OPPA"baekhyun mengingatkan.die segera berlalu.setelah beberapa langkah,langkahnya terhenti apabila mendengar suara manja taeyeon.
"BAEKHYUN OPPA...JUSEYO~~"taeyeon menghulurkan sebelah tangan kanan nya supaya baekhyun membawa nya kesana.baekhyun menoleh.taeyeon segera membuat muka eago nya.hope berjaya.
Melihat sahaja muka baekhyun yg sedang kemerah merahan membuatkan dirinya ketawa.die ingin tapi ditahan.die tahu baekhyun sudah ade perasaan terhadap nya,begitu juga dirinya.terima kasih pada yoona sebab memberitahunya pada malam semalam.
______________________________________
*FLASHBACK*
"Nae..saya ѕυĸa тaeyeon...ѕaya тaĸ тaυ вιle тapι...ѕaya тenang dengan dιe...ѕaya тaĸ naĸ dιe pergι lepaѕ ѕaya caĸap peraѕaan ѕaya deĸaт dιe.ѕaya тaĸ naĸ ĸejadιan ѕaya dan ѕυzy вerυlang..."вaeĸнyυn aĸнιrnya мelυaнĸan ѕegala-galanya тenтang peraѕaan nya тerнadap тaeyeon.
Segalanya percaĸapan dan pernyaтaan вaeĸнyυn dιdengarι yoona.тapι dιe нanya мendengar ѕaмpaι dιѕιтυ ( nasib rahsia baekhyun yang paling penting selamat ).
Yoona мaѕυĸ ĸedalaм ĸнeмaн υnтυĸ мeмanggιl вaeĸнyυn.dιe cυвa υnтυĸ вerlaĸon dι нadapan мereĸa вaнawa dιe тιdaĸ мendengar ape ape.ĸeмυdιan dιe ѕegera вerlalυ pergι.
15 мιnιт мenυnggυ,dυe тernaмpaĸ вaeĸнyυn yang ѕedang ĸelυar darιpada ĸнeмaн.dιe ѕegera вerlarι ĸe ĸнeмaн тanpa dιѕedarι вaeĸнyυn yang вerada вerнaмpιran.
Dι dalaм ĸнeмaн,yoona мencerιтaĸan ѕegala yang dιdengarιnya ĸepada тaeyeon.dιѕangĸanya тaeyeon aĸan тerĸejυт тeтapι тaeyeon тerѕenyυм.тerѕenyυм penυн geмвιra.тaυ lн dιe вaнawa cнιngυ nye jυga мenyυĸaι вaeĸнyυn dalaм dιaм.
'Aq нarap ĸaυ вaнagιa тaeyeon'υjarnya dι dalaм нaтι.
*END FLASHBACK*
______________________________________
*situasi tadi^^*
"Er...bo ..boya?!....kau pandai bangun sendiri kan?bangun lh sendiri"baekhyun cuba memberi alasan untuk tidak membantu.
"juseyo....appeun"taeyeon masih dengan dramanya.
"Andwae....Bangun sendiri....aq bagi tau dieorg kau lambat...jalga!"baekhyun segera melarikan diri kearah chingu exonya.
Ahli exo terkejut apabila melihat baekhyun yg seperti berlari merentas desa.mukanya kemerah merahan.
"Wae awak mcm ni baekhyun?"tanya chanyeol dan kai.
"Saya dengan taeyeon....die...die"baekhyun cuba menghabiskan ayatnya.muka nya merah apabila mengingatkan kejadian tadi.
"Taeyeon buat hal lh tu"yoona memotong.die tahu taeyeon sedang cuba membuat baekhyun malu.tak sangka berjaya.
"Die datang lambat sikit..."jawab baekhyun.
"TAEYEON-AH PALLI!"jerit suho dan sehun apabila ternampak taeyeon.baekhyun yang menoleh kan kepalanya dan ternampak taeyeon.*pada pandangan baekhyun*
Rambut taeyeon yang panjang sedang beralun akibat terkena tempias angin kerana die berlari
Suasana mula menjadi perlahan.die melihat taeyeon yang sedang melambai kearahnya.sekeliling taeyeon muncul gambar berbentuk hati berwarna merah dan merah jambu sedang terbang.BAHAGIANYA!*hakikatnya pada pandangan yang lain*
Taeyeon yang sedang berlari dengan terhincut hincut akibat kakinya yang sakit.die tetap cuba mempercepatkan lariannya.die melambai kearah mereka meminta bantuan.suho dan sehun segera datang untuk menolong taeyeon.baekhyun pula masih kekal dengan pandangannya.
"Oppa wae tak tolong saya tadi?"tanya taeyeon menghentikan lamunan baekhyun.baekhyun yang tersentak tadi segera menjawab"mianhae...".
"Dah,dah kajja kite tangkap gambar...nanti sonsaengnim panggil"kai memanggil mereka.die cuba membantu baekhyun yang berada dalam situasi cemas itu.
Mendengar sahaja panggilan kai mereka segera pergi kearah chingu mereka.
Suho yang sedang berdiri berdekatan kamera segera menekan butang masa.10 saat diperuntukkan sebelun gambar ditangkap.kemudian segera berlari kearah rakan rakannya.
Yoona duduk disebelah sehun manakala taeyeon duduk disebelah baekhyun.10..
9...
8..
7...
6...
5...
4...
3..
2..
1...
'KLICK'Gambar diambil dengan sempurna.kemudian mereka segera mengemas barang.untuk kali terakhir melakukan persiapan dan akhirnya mereka bergerak pulang ke hakgyo.
YOU ARE READING
the nerd and the playboy(malay)
RomanceTry je lh baca^^sy x tau nk kate best atau tak^^hehe