"TAEYEON-AH!PALLI IRONA!!"
Loceng semula jadi yang datang daripada mrs.kim kembali.taeyeon bangun.die melihat jam di phone nya.
7.30 a.m.!
'Omo!!!aq dah lambat!!'taeyeon segera bersiap.hari ini merupa hari perkhemahan.jika terlewat habis lah die.dimarahi sonsaengnim dan chingu nya.paling digeruni apabila dimarahi baekhyun.
Die bersiap mengemas segala barang yang di perlukan setelah semue dirasakan cukup,die berlari ke meja makan.die duduk dan menjamu makanan dengan pantas hingga tercekik.mrs.kim menghulurkan air sambil memarahinya.
"Woo bin oppa eodi-ya omma?"tanya taeyeon.die ingin meminta abgnya menghantar nya ke hakgyo.
"Macam biasa...oppa kamu tu busy..appa kamu akan hantar kamu...hati hati kat sana"kata mrs.kim.
"Arraseo omma..annyeong!"taeyeon berlari ke kereta mendapatkan kereta mr.kim sambil melambaikan tangan kearah mrs.kim.kemudian kereta empat pacuan itu bergerak laju menuju ke hakgyo taeyeon.
______________________________________
Hakgyo taeyeon...
"Baekhyun-ah,taeyeon eodi?"tanya suho.die risau jika taeyeon tidak sempat menyertai mereka.
"Die dalam perjalanan,hyung kenapa tanya?hyung suka kat taeyeon?"duga baekhyun.hatinya terbakar apabila suho sibuk mengambil berat tentang taeyeon.
"Aniy...taeyeon chingu kite...hyung tak nak die lambat...tu je"jawab suho bersahaja.
"Arraseo...hah tu die dah sampai"kata baekhyun menunjuk kearah taeyeon kemudian segera die menghampiri taeyeon.
Taeyeon mendaftarkan dirinya.taklimat diberikan oleh park sonsaengnim selama 15 minit.kemudian mereka menaiki bas yang disediakan.
Suho baru sahaja hendak mengajak taeyeon duduk disebelahnya,tetapi baekhyun sudah menarik taeyeon duduk di sebelah baekhyun.'wae dia jadi dingin dengan aq?'.
"Kau duduk sini ngan aq..."kata baekhyun.taeyeon menganggukkan kepalanya dan cuma duduk di tempat duduk nya.
Sepanjang perjalanan pelajar yang lain sibuk menyanyi.exo yang merupakan artis yang terkenal mula menyanyi lagu mereka.selesai sahaja lagu exo.mereka kembali senyap dan melakukan hal sendiri.
Taeyeon berasa mengantuk.kepalanya tersengguk-sengguk semasa tidur.baekhyun yang memerhatikan taeyeon cuma tergelak.die membiarkan sahaja taeyeon begitu.tiba tiba kepala taeyeon tersandar di bahu baekhyun.terkejut baekhyun dibuatnya.dibiarkan sahaja kepala taeyeon di atas bahunya.
Ade bonggol di depan menyebabkapn bas terlantun sedikit.taeyeon terbangun daripada tidur nya.segera die memohon maaf kepada baekhyun kerana telah menyandar kan kepalanya ke bahu baekhyun.
"Mianhae..saya tak kan buat lagi...saya nak tidur.awak tolak lah kepala saya kalau saya tersandar kat bahu awak"kata taeyeon jujur.
Belum sempat taeyeon memejamkan mata,kepala terasa dipegang seseorang dan diletakkan diatas bahu seseorang.
"Kalau nak tidur,tidur je lah atas bahu aq...bukan nya sakit pon.nanti kepala kau yang sakit..dah tidur"kata baekhyun.muka nya cume menatap ke luar tingkap bas.die gembira apabila taeyeon tidak menolak pelawaan nya.
"Gomawo"kate taeyeon dan terus menyambung tidur nya.
______________________________________
Di kawasan perkemahan..
"Taeyeon-ah,irona"kejut baekhyun perlahan lahan.bahu nya agak sakit apabila kepala taeyeon bersandar di bahu nya.tetapi die membiarkan sahaja kesakitan itu.
Taeyeon bangun.die agak mamai jadi pergerakan nya agak lambat.baekhyun yang nampak akan keadaan taeyeon menghulurkan tangannya supaya taeyeon dapar bergerak.taeyeon menyambut huluran tangan baekhyun.die bergerak sambil berpegangan tangan dengan baekhyun.
Ditapak perhimpunan,park sonsaengnim memberikan taklimat mengenai kem tersebut.kemudian hakgsaeng(pelajar)dibahagikan kepada beberapa kumpulan.taeyeon dan suho berada di dalam kumpulan yang sama.manakala baekhyun di kumpulan yang lain.ahli exo juga berpecah.mereka diarahkan untuk memasang khemah dan membuat unggun api.taeyeon ditugaskan untuk memasang khemah begitu juga baekhyun.die malas hendak membantu jadi die mengambil keputusan untuk duduk di kerusi.matanya tak lepas daripada memandang taeyeon.
Taeyeon yang sedang berusaha memasang khemah itu berasa buntu.baru kali pertama die memasang khemah.selama die berkhemah woo bin dan mr.kim yang memasang khemah.tiba tiba heechul sonsaengnim datang.die menegur taeyeon kerana tidak menyiapkan khemah.
Baekhyun yang ternampak akan hal itu segera bergerak ke arah taeyeon.
"Saya tolong awak....sonsaengnim boleh lh pergi"kata baekhyun.tangannya ligat memasang khemah.
"Gomawo baekhyun-ah"kata taeyeon.baekhyun cume mengangguk kan kepalanya.setelah selesai memasang khemah dan membuat unggun api,mereka pergi ke arah meja makan.pelbagai makanan dihidangkan oleh sonsaengnim² mereka.
Taeyeon mengambil makanan nya dan die duduk disebelah yoona.yoona yang sedang seronok menikmati makanan terhenti seketika.
"Eh taeyeon,awak tak makan dengan baekhyun?"tanya yoona.tangan nya masih ligat mengambil makanan begitu juga mulutnya.
"Owh die....sibuk...biarlah.."jawab taeyeon.die mula menyuapkan makanan kedalam mulutnya.'sedap nya'
"Taeyeon-ah,sebenarnya...apa hubungan awak dengan baekhyun?saya tau lah awak bukan nya bercinta dengan die...saya perasan semue pergerakan awak.boleh awak cerita kan kepada saya?"tanya yoona.memang sudah lama die memendam soalan itu.
"Awak memang nak tahu?"tanya taeyeon.die tidak sanggup merahsiakan hubungan sebenarnya dengan baekhyun.yoona mengangguk kan kepalanya.
"Baik lah...."taeyeon menceritakan semue nya daripada awal hingga ke akhir.yoona yang mendengarnya terkejut apabila mendengar cerita tersebut.tidak sangka taeyeon terpaksa menjadi yeojachingu baekhyun.die berjanji akan merahsiakan chingunya itu.itulah guna nya sahabat bukan.
Selesai sahaja makan mereka semue berehat.Ade yang tidur di khemah,ade yang duduk berbual bersama rakan.macam macam aktiviti dilakukan kerana sonsaengnim mereka membenarkan mereka melakukan aktiviti buat sementara waktu.
Aktiviti malam pula,mereka menyanyi dan menceritakan kisah yang direka (cerita hantu pon ade jugak).selesai sahaja semue aktiviti pada hari itu mereka tidur di khemah masing masing.
YOU ARE READING
the nerd and the playboy(malay)
RomansaTry je lh baca^^sy x tau nk kate best atau tak^^hehe