Di hakgyo taeyeon...
Taeyeon dan baekhyun berjalan sambil berpegangan tangan.ade antara hakgsaeng yang memuji dan ade antara mereka yang mengejek taeyeon kerana merampas baekhyun daripada mereka.tapi semue itu tidak di pedulikan taeyeon.die mahu menjadi kan malam ini malam yang memorable baginya.
Sepanjang majlis berjalan,mereka menari bergembira pada malam prom itu.tiba tiba baekhyun mengajaknya pergi ke bumbung hakgyo.lama rase nye die tidak pergi kesana.
______________________________________
Di bumbung hakgyo...
"Taeyeon-ah....aq...aniy saya ade sesuatu nak cakap dengan awak...benda yang penting..."ujar baekhyun serius.die memandang muka taeyeon.serius sahaja mukanya.
"Mwoya baekhyun?perkara penting ape?"tanya taeyeon.entah kenapa hatinya berdegup.rase tak selesa.tambahan hanya die dan baekhyun di situ.aneh nya macam mana boleh ade lampu lampu yang tergantung disekeliling mereka seperti telah dirancang.
Baekhyun menunjukkan ke arah dinding hakgyo.kain rentang terjatuh dan tertulis sesuatu di atas kain rentang tersebut.'SARANGHAE TAEYEON'
Taeyeon tersenyum penuh gembira.belum sempat die hendak menoleh ke arah baekhyun yang berada di belakang nya,baekhyun terlebih dahulu memeluknya daripada belakang.taeyeon terkejut sekali gus gembira.
"Boleh awak terima saya,taeyeon?aniy chagi?"baekhyun membisikkan ke telinganya.
Taeyeon terlalu gembira.die tidak mahu masa bergerak pantas.taeyeon menoleh kearah baekhyun setelah pelukannya di lepas kan.
"Nae...saya terima awak,oppa"taeyeon berkata dan terus memeluk baekhyun.baekhyun yang mendengarnya turut gembira.
Kegembiraan itu tidak lama apabila yoona dan sehun datang.mereka terkejut apabila melihat taeyeon dan baekhyun sedang berpelukan.
"Ehem ehem!!!"sehun sengaja mencari gaduh.die ingin bersuara tetapi tidak sempat kerana di siku yoona.yoona tidak mahu mengganggu mereka.
Taeyeon dan baekhyun terkejut apabila melihat yoona dan sehun sedang tersengih seperti kerang busuk.taeyeon tersenyum malu manakala baekhyun tersengih penuh gembira.
"Taeyeon-ah...kajja kite turun..."yoona segera mematikan suasana sunyi tadi.die tahu taeyeon sedang malu.yoona dan taeyeon segera berlalu pergi ke dewan.
"Eottae?menjadi ke?die terima hyung tak?daripada muka hyung saya rase saya tau"sehun tersengih.
"Die terima hyung!!!!arghhh"baekhyun menjerit seperti orang gila di atas bumbung hakgyo.sehun segera menarik baekhyun kebawah kerana risau mereka lambat untuk acara seterusnya.
Acara pada malam itu berjalan dengan lancar.mereka gembira apabila mendapat tau taeyeon dan baekhyun sudah menjadi pasangan rasmi.baekhyun kembali kepada dirinya yang asal disebabkan taeyeon.taeyeon telah mengubah diri yang sombong,ego dan watak playboynya kepada watak ceria.
Mereka pulang ke rumah masing masing.taeyeon di jemput woo bin.yoona menumpang mereka.sesampai di rumah yoona.taeyeon memberi kan satu sampul surat berwarna putih.
"Yoona-ah...tolong sampai kan ini kepada baekhyun..lagi satu...saya akan rindu kan awak dan yang lain sampai kite jumpa lagi okay?"taeyeon mengucap kan kepada yoona.
Yoona cuma mengangguk kerana die penat.taeyeon memeluk yoona dan tanpa disedarinya air mata taeyeon menitis.yoona yang merasa akan air mata taeyeon yang terkena pada bajunya melepaskan pelukan taeyeon.
"Kyaa...wae awak menangis ni?hey...uljima..."yoona segera memujuk taeyeon.die panik apabila melihat taeyeon menangis.
"Arraseo...nanti awak bagi tau sampul surat tu dekat baekhyun"taeyeon menyampai kan ayat terakhir nya.die segera berlari ke arah kereta woo bin.woo bin segera membawa kereta nya ke rumah mereka.
Yoona tertanya tanya.tapi die tetap akan melakukan ape yang disuruh taeyeon.die mengeluarkan phone nya dan menaip sesuatu kepada baekhyun.kemudian die masuk ke rumah untuk tidur.
______________________________________
Keesokan harinya...
Taeyeon sedang duduk di dalam biliknya.die akan meninggal kan hakgyo,chingu dan paling penting baekhyun,namja chingunya.
"Taeyeon-ah...betul tak nak pergi ke hakgyo untuk kali terakhir?"tanya mrs.kim kepada taeyeon.taeyeon mengangguk.die tidak mahu berpura pura lagi.biarlah surat yang telah diberi kepada yoona semalam yang memberitahu segalanya.
Mrs.kim paham akan situasi anak nya itu tetapi tiada ape yang mampu die buat.mereka terus mengemas dan segera bergerak ke lapangan terbang.
______________________________________
Yoona dan exo...
"Yoona-ah...igea boya?"tanya baekhyun sambil menunjukkan sampul surat berwarna putih.
"Taeyeon yang bagi saya malam semalam...saya pelik kenapa die menangis...tapi saya tak tanya kenapa"jawab yoona selamba.
"Dalam tu ade ape?"tanya chanyeol,sehun dan d.o ingin tahu.
"Palli lh bukak...nampak mcm ade something je..."jawab xiumin,lay dan chen.
"Kyaa kyaa biar lh die tentu kan...yang korang sibuk sangat ni kenapa?"kata suho dan kai.
"Biar lah...nanti hyung berdua pon mesti nak tau kan?"xiumin,chanyeol dan sehun menjawab.kai dan suho menggelengkan kepala.
Baekhyun segera membuka sampul surat tersebut.di dalam sampul tersebut terdapat sepucuk surat dan pendrive kecil.
Baekhyun menyerahkan sampul tersebut kepada yoona dan mencucuk pendrivw tersebut kepada komputer yang telah oleh suho.baekhyun mencari fail yang ade dalam pendrive.belum sempat die membuka fail tersebut die mendengar tangisan yoona.
YOU ARE READING
the nerd and the playboy(malay)
RomanceTry je lh baca^^sy x tau nk kate best atau tak^^hehe