Keesokan harinya di hakgyo...
"Annyeong haseyo yoona-shi"sapa taeyeon mesra.yoona yang sedang sibuk membaca majalah segera menutup majalah tersebut dan membalas"annyeong chingu".
"Wah...yepeuda....gelang ni mana awak dpt?saya tak pernah nampak pon awak pakai.baru beli semalam ke?"tanyq yoona.perbagai soalan diajukan kepada taeyeon.
"Haha.jawapan saya untuk soalan pertama awak...saya dapat drpd pemberi yang saya tak tahu siapa.untuk yang kedua pulak..rujuk jawapan pertama saya...done"jawab taeyeon selamba.entah kenapa mulutnya ringan untuk menjawab.esok ade lah hari mereka akan pergi ke kem.
"Saya tak sabar nak pegi kem tu...."kata taeyeon teruja.pernyataan nya tidak dijawab yoona tetapi baekhyun yang menjawab.
"Kalau kau tak sabar...ape kata kau spent time ngan aq?ingat deal kite belum tamat...lagi dua minggu...petang ni aq datang ambik kau kat depan rumah..aq bosan tak ade aktiviti nak buat"kata baekhyun.taeyeon cuma mengangguk.mata nya melihat sesuatu di tangan baekhyun.sesuatu yanh amat dia tau.
"Eh gelang ni....gelang yang awak pakai ni sama dengan saya...bentuk hati tu pon sama..awak ke yang bagi?igeo,tengok ni sama kan?"tanya taeyeon sambil menunjuk kan gelang ditangan nya.
Baekhyun tersenyum apabila melihat gelang itu tersemat di tangan taeyeon."kau suka?".
"Chowa....nak saya bayar balik ke?"tanya taeyeon.die mengeluarkan dompetnya.
"Aniy...gwechana...kau ni bile aq beli something untuk kau mesti kau nak bayar balik...wae?"tanya baekhyun.
"Selalu awak mintak bayaran balik selepas awak 'belanja' saya...."jawab taeyeon.
"Itu yang lama...sekarang ni..aq tak macam tu..."ujar baekhyun.
"Arraseo...namjachingu (fake) saya ni dah berubah...okay lah saya nak ke kelas..nanti kene marah ngan park sonsaengnim..jalga sunbae..."taeyeon berlalu pergi ke kelasnya dan meninggalkan baekhyun sendirian.
"Walaupon aq namjachingu fake kau ...tapi aq rase senang bile kau ade dengan aq...nampak nya aq memang dah sarang ppajida (fall in love) kat kau"kata baekhyun separuh berbisik.*skip*
*kita langkau terus ke rumah taeyeon..^^*
______________________________________
Di rumah taeyeon...
"Taeyeon-ah!palli neon chingu datang!!"panggil woo bin.
"Nae oppa!!!jamkhaman....suruh die masuk dulu.."balas taeyeon.Die ingat janji nya bersama baekhyun.
Die memakai dress putih paras lutu dan mengambil beg bimbit yang selalu digunakan nya.disikat kemas rambut supaya nampak kemas.rupa diri nya teramat ringkas.gelang yang diberi baekhyun dipakai ke tangan.gelang suho pula disimpan di dalam beg bimbit nya.setelah dirasakan penampilan nya sempurna die turun.
Di ruang tamu,baekhyun sedang sibuk berborak bersama woo bin.Mesra.Taeyeon turun dengan tertib.
Baekhyun dan woo bin yang sedang sibuk bersembang terhenti apabila melihat taeyeon.
"Wow sekarang ni adk oppa dah pandai make-over....melting oppa"kata woo bin bergurau.
"Aniya...memang ni rupa saya lh...cume cermin mata saya je yang x de..."kata taeyeon.die malu dengan usikan abang nya.
"Baekhyun...jaga adk hyung ni tau....kalau die nakal cubit je...hyung tak kesah"kata woo bin memberi lampu hijau kepada baekhyun untuk menjaga taeyeon.tangan taeyeon mule mencubit woo bin disebab kan geram.
"Appeun!!kyaa taeyeon...cubita awak ni memang kalah cubita omma...oppa report kat omma karang!"ugut woo bin.lengan nya yang sakit di usap usap bagi menghilang kan kepedihan.
"Arraseo hyung...kami pergi dulu hyung...jalga..."kata baekhyun menarik taeyeon ke kereta nya.kemudian mereka bergerak pergi ke seoul wonderland.
"Awak bualkan ape tadi dengan woo bin oppa?"tanya taeyeon.
"Berbual tentang hal lelaki"balas baekhyun bersahaja.die sedaya upaya memberi tumpuan kepada pemanduannya.
"Oh...nae...ermm awak ade kereta tapi kenapa awak tak pernah bawak?"tanya taeyeon lagi.Die ingin menghilangkan suasana kekok tadi.
"Aq malas nak memandu sorang sorang.kau pakai gelang aq bagi tu?"tanya baekhyun selepas menjawab pertanyaan taeyeon.
"Yup...awak pon pakai...gomawo...cantik..tapi kenapa awak beli?saya tak minta pon?"tanya taeyeon lagi.
"Saja...nampak cantik...dah dah aq nk fokus kat pemanduan ni"kata baekhyun memberi kata putus.die mahu mengelak daripada menjawab soalan itu.sepanjang perjalanan mereka hanya berdiam diri.suasana sepi.hanya lagu exo 'lucky' yang kedengaran daripada radio kereta baekhyun.
Taeyeon turut menyanyi mengikut lagu itu cume dalam kadar suara yang hanya didengari oleh diri nya.baekhyun tau taeyeon sedang menyanyi lagu yang dinyanyi kan olsh kumpulannya sendiri.tapi die hanya mendiamkan diri.'merdu jugak suara die'.
"Ni lagu group awak kan?"tanya taeyeon selepas lagu itu tamat.die memang menyukai lagu itu.tapi die tidak pernah meminati exo.aneh tapi ya itu benar.
"Yup...tak kan kau tak tau....best tak?"tanya baekhyun.die cuba membuat taeyeon untuk puji akan suaranya.
"Yup...saya suka part suho,awak....semue...lucky...bertuah"
Kata taeyeon.mendengar nama suho keluar daripada mulut taeyeon membuatkan baekhyun panas hati.
"Dah lah!....aq nak fokus pada pemanduan nanti accident..aq yang susah"kata baekhyun.di dalam hati nya sibuk bermonolog sendirian 'suho suho suho...wae semue suho?!boleh tak kau stop sebut nama suho.sebut lah nama aq!!!!'.
"Nae...arraseo"jawab taeyeon.die turut bermonolog di dalam hati 'kenapa namja ni tiba tiba marah bile aq sebut pasal suho...tak kan cemburu...tapi comel lah bile die marah...gwiyo'.
YOU ARE READING
the nerd and the playboy(malay)
RomanceTry je lh baca^^sy x tau nk kate best atau tak^^hehe