CHAPTER SEVEN...

448 24 0
                                    

    Sudah seminggu hubungan 'palsu' baekhyun dan taeyeon berjalan dengan lancar.seminggu itu juga taeyeon dikawal oleh baekhyun seketat ketat nya.Itu tak boleh ini tak boleh buat itu buat ini.Di depan orang baekhyun akan jadi semanis manis gula atau pon lebih manis daripada gula sehinggakan keluar duit sedikit pon tidak boleh.Tetapi hakikat nya di belakang orang,duit yang diguna kan untuk taeyeon dituntut kembali.
  "Dah nasib kau taeyeon"kata taeyeon setiap malam.
______________________________________
Di sekolah....
   Ramai pelajar berkumpul di papan kenyataan.Satu kertas makumat menarik perhatian mereka iaitu kem selama tiga hari dua malam.Ahli exo iaitu chanyeol dan sehun juga turut ade bersama.Mereka teruja untuk memberitahu hal ini kepada member exo.sudah pasti mereka akan turut serta dlm kem tersebut.Berita itu tersebar dgn cepat sampai ke pengetahuan taeyeon dan yoona.
   "Awak nk pegi?saya pegi kalau awak pegi"kata yoona kepada taeyeon yang sedang sibuk membaca buku.Mungkin benar sifat "nerd"nya masih sebati dalam dirinya.
   "Malas...shiro..."jawab taeyeon ringkas.yoona yang sudah mula faham dengan perangai taeyeon hanya bersetuju.die juga malas untuk turut serta.konsep terbaru untuk dirinya...'chingu baik nya tidak begitu juga diri nya tidak'.
   Kemudian songsaengnim mereka masuk dan meneruskan kelas seperti biasa.
______________________________________
Di cafe.....
   "Korang ade dengar pasal kem yg hakgyo buat tak?kite join nk...hyung join nk?"tanya sehun memulakan cerita.Mulut nya masih gelojoh mengunyah makanan.
   "Hyung join lh....."tambah chanyeol."jeballll"tambah chanyeol sambil membuat muka 'gwio' mili nya.
   "Arraseo"jawab suho sepatah.mulutnya masih sibuk mengunyah makanan.
   "Hyung mianhae....saya,chen,ngan xiumin x bleh join....kami ade aktiviti..jeongmal mianhae"ujar lay.dirinya terasa amat bersalah kerana tidak dapat mengikuti kem tersebut.begitu juga dgn chen dan xiumin.
  "Aniya~gwenchana...bukannya wajib pon..."ujar kai dan d.o setelah lama berdiam diri mendengar perbualan chingu mereka.
   "Gomawo chingu"kata lay,chen dan xiumin sambil tersenyum.Mereka rase beruntung kerana mempunyai chingu baik seperti mereka.
  "Chagi pon PEGI kan?oppa pon pegi..."ujar baekhyun sambil tersenyum manis yang penuh dengan makna sebaliknya.mata nya memandang taeyeon dengan tajam menanti reaksi taeyeon.
   "Nae oppa....taeyeon pon pegi"kata taeyeon sambil tersenyum paksa.Yoona yang mendengarnya terkejut apabila mendengar jawapan taeyeon.Entah kenapa hati yoona asyik berbisik mengatakan ade sesuatu yg tersembunyi di sebalik hubungan mereka itu.
    Selesai sahaja makan,mereka pulang ke kelas untuk menyambung pembelajaran mereka.

(SKIP)
______________________________________
Di rumah taeyeon...
   "Taeyeon-shi....chingu kamu datang..."ujar abang taeyeon,kim woo bin.Die jarang ada di rumah kerana busy dengan lakonan nya.Sebab itu die tidak dapat menghantar adk kesayangannya.
 " Chingu?nuguya?yoona?jamkhaman oppa!"kata taeyeon.die segera memperkemas kan diri nya dengan dress kuning cair paras lutut dan cekak hitam.rambut disikat kemas.PERFECT!
  Selesai memperkemas kan diri dia turun ke ruang tamu.Di ruang tamu,die ternampak sekumpulan namja yg amat dikenalinya sedang duduk di sofa rumahnya.'andwae!!!!'jerit taeyeon di dalam hati.mukanya tetap tersenyum.
   "Oh taeyeon..palli penat dh kami tunggu"kate lay memanggil taeyeon.Die ternampak taeyeon semasa memerhati perabot di rumah taeyeon.taeyeon yg terdengar nama nya dipanggil segera bergerak ke arah mereka.
   Baekhyun sedang seronok mendengar lagu kegemaran nya,tetapi terganggu apabila terasa paha dipukul dengan kuat."boya--"belum sempat die menghabis kan ayatnye,die ternampak taeyeon.Kata kata nya mati disitu.'yepeuda'getus hati baekhyun.entah kenapa hati nya berdegup laju.
   Taeyeon duduk di kerusi yg kosong.berdepan dengan baekhyun.taeyeon mula bersuara"wae awak semue tgk saya mcm tu?...mcm nampak hantu...'baekhyun oppa'pon"kata taeyeon.memang susah hendak melepaskan ayat'baekhyun oppa'bagi nya.
   Baekhyun tersentak apabila mendengar taeyeon memanggil nya oppa.kebiasaannya apabila die mendengar taeyeon memanggilnya oppa,die tidak berasa apa apa.tetapi kali ini hati nye berdegup laju apabila mendengar taeyeon memanggilnya oppa.'perasaan ape ni?'
   "Baekhyun.....wae senyap?"tanya sehun dan xiumin.mereka tertanya tanya mengapa baekhyun jadi senyap secara tiba tiba.
  "Aniy...aniya...mana ada saya senyap...jeongmal"ujar baekhyun bersungguh sungguh.Die risau perasaannya dpt dikesan oleh chingu-chingu nya.
    "Kaja kite pergi...ade banyak kerja nk buat"ujar d.o dan suho.terasa banyak masa yg telah dibuang di rumah taeyeon.banyak aktiviti yg dirancang untuk dibuat bersama pada hari itu.
   "Eodi?kite nk pegi mana?"tanya taeyeon tertanya tanya.die tidak diberitahu ape ape tentang aktiviti pada hari itu.
   "Chagi x payah risau....oppa ngan chingu oppa nk bwk chagi jalan jalan"kate baekhyun.entah kenapa kata kata yg dikeluarkan sebentar tadi terasa ikhlas.Lain drpd yg lain.aneh tapi dibiarkan sahaja perasaan tersebut.

  

the nerd and the playboy(malay)Where stories live. Discover now