CHAPTER SIX...

441 24 0
                                    

Di bumbung hakgyo..
Taeyeon masih duduk termenung menghadap langit.Angin sepoi lembut menampar pipi nya.Nyaman.Earphone yg dipasang nya mengalun kan lagu yg amat digemari nya.
Tanpa disedari taeyeon,pintu berdekatan nya dikunci perlahan lahan."kau x rase serba salah ke?"tanya salah satu yeoja kepada yeoja yang sedang mengunci pintu.
"Aniy...sebab die dah ambik baekhyun oppa aku...jadi die kene terime pembalasan nya..."kata seorang yeoja lagi.Penuh dengan senyuman dendam.
Selesai sahaja mengunci mereka terus berlari untuk masuk ke kelas.Dalam perjalanan ke kelas mereka terserempak dengan Suho.Perasaan takut mula menguasai diri mereka apabila melihat suho yang sedang memandang mereka aneh.
'Wae dengan yeoja ni'getus hati suho.Die ternampak mereka turun dr tangga yg menuju Ke bumbung hakgyo.Walaupun dirasa kan aneh dengan pergerakan dan perwatakan namun dibiarkan sahaja perasaan itu.Kemudian die menyambung perjalanannya menuju ke kelas.
______________________________________
Taeyoen...
Sesudah diri nya berasa tenang,taeyeon bergerak ke pintu untuk pergi ke kelas.
Semasa die membuka pintu,pintu itu tersekat menyebabkan diri nya mula panik.Die cube memusingkan tombol pintu,tetapi tidak berhasil.
'Ommo...eottokae?'getus hati nye.Die mengetuk ngetuk pintu itu dan berharap agar ade org yg mendengar nya.Hujan mula turun menyebabkan dirinya mula panik.
______________________________________
KRINGGGG!!
Yoona segera keluar dari kelas.Die menuju ke kelas Exo.Die ingin tahu keberadaan taeyeon.Sepanjang kelas kerusi taeyeon kosong.Acap kali juga die disoal oleh sonsaengnim nya itu.
Setiba nya yoona di kelas exo,segera diaju kan soalan itu ke baekhyun."taeyeon-i eodi?".
Baekhyun yang mendengar soalan itu segera membalas"bukan dia kat kat kelas?"
"Eobseo..."jawab yoona.Die mula risau.Ahli lain yang mendengar nya terkejut.Begitu juga baekhyun.
"Kaja cari die..."Lay dan xiumin memberi kata sepakat.mereka membuat kumpulan.
1.Baekhyun & suho
2.lay & xiumin
3.chen dan kai
4.sehun & yoona
5.chanyeol & D.O
Mereka berpecah mencari taeyeon.
______________________________________
Di bumbung sekolah...
Hiks...hiks
Bunyi tangisan taeyeon kedengaran samar samar.Die buntu.Tiada ape yang boleh di lakukan.
'Knape kau naik ke bumbung tadi...hiks...hiks...pabo'marah taeyeon kepada diri nya.
Baju nya basah kuyup akibat hujan.Badan nya sudah mula menggigil kesejukan.Mata nya semakin lama semakin berat.Die hampir pengsan.Sebelum keadaan menjadi kelam die ternampak dua pasang kaki sedang berlari kearah nya.Kemudian semue nya hitam..
______________________________________
Di rumah taeyeon...
"Taeyeon-shi palli irona"lembut suara mrs.kim mengejut kan taeyeon.
Kelopak mata taeyeon mula terbuka.Mrs.kim yang berada di disitu berasa lega apabila melihat anak nya sudah menyedarkan diri.
"Chingu taeyeon semue ade kt sini.kejap omma panggil"mrs.kim segera keluar bagi memanggil rakan taeyeon.
Beberapa minit selepas itu,muncul yoona dan ahli exo yg lain.Kesemuanya nampak risau.taeyeon segera mengajukan soalan yg ingin diketahui nya.
"Eottokae?"tanya taeyeon.
"Macam ni...."kai memulakan ceritanya.
______________________________________
*FLASHBACK*
"Ade jumpa die?"tanya yoona kepada d.o dan yg lain.kesemua mereka menggelengkan kepala.Langsung tidak menjumpai taeyeon disekitar.
"Ade sesiapa ingat x kali terakhir nampak taeyeon?"tanya kai.Kesemue mereka risau.Hujan diluar lebat.Perkara bahaya mungkin boleh berlaku ke atas taeyeon.
Mereka cuba memerah otak untuk mengingat.Tiba tiba suho teringat akan due pelajar yeoja yang turun daripada tangga bumbung hakgyo dalam keadaan takut.
"Bumbung hakgyo"kata suho kemudian segera berlari menuju ke arah bumbung hakgyo diikuti oleh yg lain.
*END FLASHBACK*
______________________________________
"Macam tu lh citer nya..."diakhiri oleh xiumin dan chen.Taeyeon cuba memahami setiap butur cerita yang didengari nya dengan jelas.Kepala nya masih pening akibat semalam.
"Hyung saya nk cakap ngan "sarang yeojachingu" saya boleh?"tanya baekhyun sambil mata nya jelas memerhati kearah mata taeyeon.taeyeon yg perasan akan pandangan itu tertunduk.die tau ape yg akan berlaku terhadap diri nya.
Mereka yg mendengar ayat itu segera keluar.Bilik itu kosong dlm lime saat.Ini semue kerana suara baekhyun yg agak keras dan jelas menyuruh mereka keluar.Risau dimarahi mereka hanya menurut.
"Wae kau ade kat atas bumbung hakgyo tu?wae?!"marah baekhyun.muka nya menyala kemerah merahan.taeyeon masih berdiam diri.
"Kau ni buat susah org tau x?nerd macam memang kekal nerd walau pon dh ubah penampilan.....hmmp"sambung baekhyun.
"Mianhae....saya ingat nk ambik udara...tak sangka pulak boleh jadi mcm ni?mianhae jeongmal mianhae...lepas ni saya janji x kan buat mcm tu dh..."rayu taeyeon.Die benar benar rase bersalah.
"Arraseo...lepas ni kau buat lagi aq x kan maaf kan kau....dah aq nk pegi...jalga"kata baekhyun berlalu pergi.



the nerd and the playboy(malay)Where stories live. Discover now