CHAPTER THIRTEEN...

332 19 0
                                    

Hari ke-2...
    "Semue hakgsaeng IRONA!!!"jerit heechul sonsaengnim.semue pelajar segera bangun dan keluar daripada khemah.mereka tau denda yang akan dikenekan kepada mereka jika terlewat.dan kesemua mereka ingin mengelak daripada denda tersebut.
   Setelah selesai membersihkan diri,mereka semue menjamu makanan yang terhidang sehingga kenyang kerana aktiviti seterusnya akan fizikal mereka.
______________________________________
    "Pastikan peluru anda cukup.aktiviti ini akan menguji keberanian,kecekapan,kerjasama,dan ketangkasan anda.paintball.. anda sudah terbahagi kepada due kumpulan.merah dan biru..sesiapa yang kalah akan didenda iaitu membersihkan kawasan perkhemahan.aktiviti ini tidak lama cuma 1jam 30minit.harap anda gembira dengan aktiviti ini"ujar heechul sonsaengnim.

*permainan dimulakan*

   "Taeyeon-ah sini..."panggil suho.taeyeon sekumpulan bersama suho iaitu kumpulan biru manakala baekhun menjadi lawan mereka iaitu kumpulam merah.
  "Nae...jamkhaman"jawab taeyeon.die bergerak secara berhati hati agar tidak ditembak musuh.die sampai ke tempat suho dengan selamat.mereka bekerjasama dan menembak musuh.
   Kai menyasarkan di belakang taeyeon.belum sempat die menembak ade sebutir peluru cat terkene pada badannya,sakit bukan kepalang.die melihat siapakah gerangannya yang menembak dirinya tadi.'BAEKHYUN!'
   Bukan baekhyun salah seorang daripada ahli nya?tetapi mengapa die menembak ahli sepasukan nya sendiri.die gila kah?kai segera keluar daripada kawasan permainan.
   'Saya minta maaf kai.tapi awak silap sasaran.bukan die.sepatutnya sebelah die,suho hyung'ujar baekhyun didalam hati.
   Baekhyun menghalakan pistol paintball nye kearah suho dan melepas kan tembakan.TEPAT!.Die menunduk supaya tidak dikesani.dendam pertama BERJAYA!
   Suho keluar daripada permainan.die tertanya tanya siapa yang telah menembaknya sebentar tadi.taeyeon terpaksa lawan sendirian.semue ahli pasukan baekhyun yang ingin menembak taeyeon telah ditembak oleh baekhyun.die ingin melindungi taeyeon.
   Yoona yang merupakan sepasukan dengan taeyeon berada tepat dibelakang baekhyun dan die segera melepaskan tembakan.baekhyun terkejut.die menoleh dan melihat yoona sedang tersenyum gembira.yoona menghampiri nya.
   "Saya tahu awak tengah melindungi taeyeon.tapi....ingat awak pasukan lawan taeyeon...saya senang kan bisnes saya tembak awak dulu.jangan risau saya jaga taeyeon..jalga"kata yoona kemudian berlalu pergi.
  "Aq sepatutnya berjaga jaga juga...aigoo"baekhyun rasa menyesal kerana leka melindungi taeyeon.Habis lh die akan dimarahi kai.
______________________________________
Selesai sahaja permainan...
   Semue pasukan merah kalah dan didenda untuk membersihkan kawasan perkhemahan manakala pasukan biru berehat.
   Taeyeon ternampak baekhyun ketika berjalan bersendirian.die membuat keputusan untuk membantu baekhyun.
  "Annyeong baekhyun-shi"tegur taeyeon sambil mengutip sampah berdekatan.
  "Ape kau buat dekat sini?wae tak rehat?"tanya baekhyun.die tidak mahu taeyeon penat untuk aktiviti seterusnya.
  "Awak tolong saya tadi...sekarang giliran saya tolong awak boleh tak?"tanya taeyeon.niatnya baik.
  "Andwae...pergi rehat.nanti sonsaengnim marah"baekhyun menolak bantuan yang dihulurkan taeyeon.
  "Boleh lh...baekhyun OPPA jeball"rayu taeyeon lagi.sengaja memanggil baekhyun oppa.die turut membuat muka comel.
   Baekhyun yang memerhati tingkah laku taeyeon,die tertawa sedikit.taeyeon masih tidak putus asa.die memang ingin membantu baekhyun.baekhyun menyerah kalah seraya berkata "arraseo...kau bersih kan lah....tapi kalau penat rehat arrachi?".
  "Arraseo..."jawab taeyeon ringkas.mereka bekerja sama membersih kan kawasan itu.
   Setelah 30 minit berlalu,aktiviti kedua diteruskan iaitu aktiviti menerokai hutan.
   Kumpulan asal semalam masih dikekalkan.mereka dilepaskan dengan tiga botol mineral besar,satu kompas dan sehelai peta.
  Jam telah menunjuk kan pukul 12.00 tengah hari.aktiviti tersebut segera dimulakan.
______________________________________
Kumpulan taeyeon...
  "Taeyeon-ah palli"panggil suho.memandangkan die ketua kumpulan die tidak boleh berlengah.
  Taeyeon sedang kepenatan.die berehat sementara kerana kepenatan.mendengar suho memanggilnya,die terus bergerak.ahli² kumpulan nya berjalan semakin laju meninggalkannya di belakang.kepalanya pening kemudian semue nya menjadi gelap.taeyeon pengsan dan tiada sesiapa pon menyedari akan hal itu.
______________________________________
Baekhyun...   
Semue ahli kumpulan telah berada di tapak perkhemahan.mereka semue berehat di khemah masing masing.baekhyun sibuk mencari taeyeon.daripada tadi die langsung tidak nampak taeyeon.die risau jika ade ape ape yang berlaku terhadap taeyeon.die ternampak suho sedang berbual bual bersama exo.die menghampiri suho.
   "Hyung,taeyeon eodi?"tanya baekhyun.
  "Bukan die ade ke tadi?cuba tanya yoona"kata suho.die memang tidak nampak taaeyeon semenjak permainan tamat.
  Baekhyun mencari yoona.die ternampak yoona seperti sedang mencari seseorang.segara die menghampiri yoona.
  "Yoona-ah,taeyeon eodi?"tanya baekhyun.yoona baru ingin menanyakan soalan yang sama.mereka hairan dimana taeyeon berada.
______________________________________
Taeyeon...
    Kepalanya pening.die melihat sekeliling.die hanya nampak tumbuh tumbuhan.tiada sesiapa di sekelilingnya.hanya die.SEORANG!
   "JOM DOWA ( TOLONG SAYA )!"jerit taeyeon.die bernasib baik kerana membawa phone nye.tetapi talian di dalam hutan lemah menyebabkan die tidak dapat menghubungi sesiapa pon.taeyeon membuka lampu suluh di phone nya.
   Die menyuluh disekeliling.hari semakin gelap menyebabkan taeyeon semakin takut.ketika sedang berjalan,taeyeon tidak perasan di depan nya ade curam dalam dan akhirnya jatuh ke bawah.
   "Aaaaaaaa"die menjerit menggunakan suara high notnya.akibat daripada kejadian itu,kaki taeyeon luka dan banyak darah mengalir di kakinya.
   "Appeun..."taeyeon mengurut urut kakinya yg sakit.air matanya mula mengalir.sudah lah die lapar dan sekarang die bersendirian.die cume mampu menjerit meminta bantuan.kakinya sakit dan die lapar.
______________________________________
Baekhyun dan chingu yang lain....
   "Dah malam dah ni hyung....saya risau kalau ape ape jadi dekat die"ujar baekhyun risau.
  "Geurae.Hyung pon risau.kajja kite bagi tau sonsaengnim...dah lewat malam taeyeon masih tak nampak"suho membuat tindakan.die pergi mendekati heechul sonsaengnim.
  "Heechul sonsaengnim.mianhae sebab mengganggu...saya ade perkara penting nak bincang sikit"kata suho.die ditemani baekhyun dan yoona.
   "Wae-yo suho-ah?"tanya heechul.die baru hendak pergi ke khemahnya tapi niatnya terpaksa dibatalkan.
  "Sonsaengnim.saya tahu hal ni agak mencemas kan tapi....salah seorang hakgsaeng kita tidak ada bersama...yeoja...nama die taeyeon"kata suho berterus terang.baekhyun dan yoona cuma menunduk resah.
   "MWO?!!TAEYEON?wae baru bagitau cikgu sekarang.sepatutnya hal ini diberitahu seawal yang mungkin sekarang dah malam!"marah heechul sonsaengnim.macam mana die boleh terlepas pandang akan perkara ini.
   Die segera mengumpulkan warden warden hutan yang menjaga mereka sepanjang perkhemahan dijalankan.semue pelajar pula disuruh masuk kedalam khemah dan tidak dibenarkan keluar hingga esok pagi.
   Baekhyun,suho,kai dan chanyeol disuruh untuk mengikut mereka mencari taeyeon.yoona pula diarah kan untuk menunggu di khemah sekiranya taeyeon muncul.yoona akur.kemudian seluruh pasukan warden termasuk heechul sonsaengnim,baekhyun,suho,kai dan chanyeol bergerak mencari taeyeon.
  

  
  

the nerd and the playboy(malay)Where stories live. Discover now