Di seoul wonderland..
Suasana meriah sangat disana.taeyeon menjadi teruja apabila melihat semua mainan yang ade.baekhyun yang berada di sebelah nya cuma tersenyum'neo gwiyowo'.
"Awak...saya nak main--"belum sempat taeyeon menghabis kan ayat,tapi ayat nya sudah dipotong baekhyun.
"Rumah hantu....kaja!"kata baekhyun menarik tangan taeyeon.taeyeon tidak boleh membantah walaupon die mengaku memang die takut untuk pergi ke sana.
Sepanjang di dalam rumah hantu,suara taeyeon kedengaran jelas.baekhyun tergelak apabila melihat taeyeon menjerit ketakutan membuatkan hati nya semakin gembira bersama taeyeon.
Selepas keluar daripada rumah hantu,mereka membeli aiskrim untuk menyejuk kan badan.mereka mengambil keputusan untuk duduk di sebuah kerusi berdekatan dengan pokok yang rendang.
"Hei,boleh saya panggil awak baekhyun je...memandangkan chingu awak tak ade...saya kekok nak panggil awak dengan panggilan oppa"taeyeon menyatakan hasratnya.jujur die memang kekok hendak bermanja dengan baekhyun.hubungan mereka palsu bukan benar.
"Arraseo...aku paham..."jawab baekhyun ringkas.die sibuk menikmati ais krim nya.walaupon hati nya sedikit marah apabila mendengar luahan tadi.
"Nae...ermm baekhyun-shi...wae pelajar yeoja hakgyo kite....selalu cakap awak 'playboy'..."tanya taeyeon lagi sambil menikmati ais krim nya.
"Kau memang nk tau?"tanya baekhyun dengan serius sebelum memulakan cerita.taeyeon menggangguk kan kepalanya.memang itu soalan yang sering bermain di minda nya.baekhyun memulakan cerita.
______________________________________
*START FLASHBACK*
"Saya nak putus dengan awak baekhyun..."ujar seorang yeoja bernama suzy.
"Wae?!apa yang saya pernah buat dekat awak sampai awak nak putus?"tanya baekhyun.jujur die memang perasaan nya bercampur baur.tangannya memaut kemas lengan suzy.
Tiba tiba datang namja yang tidak dikenali baekhyun.die mengambil tangan suzy dan berkata"die kata die nak putus ngan kau...tak kan tak paham?".
"Sebab namja ni...awak nak putus ngan saya..sebab die kaya,saya miskin?awak memang yeoja tak guna!!"marah baekhyun.
Namja yg tadinya memegang tangan suzy segera menumbuk perut baekhyun menyebab kan baekhyun kesakitan dan jatuh tersungkur.baekhyun nampak suzy dan namja tadi melarikan diri mereka.perasaan nya amat marah ketika itu.
Semenjak peristiwa itu berlaku,baekhyun berubah.die menjadi terkenal.ramai yeoja diperdaya kan baekhyun.satu persatu hati yeoja disakitkan nya.hanya untuk membalas dendam.DENDAM TERHADAP YEOJA.*END FLASHBACK*
______________________________________
"Baru saya paham...."kata taeyeon.die turut bersimpati dengan nasib baekhyun.
"Kau je yang dah tau rahsia aq..member exo tak pernah tau.aq harap kau simpan rahsia aq"kata baekhyun tertunduk.
"Gwenchana...awak punya rahsia selamat dengan saya..dah kaja kite main permainan lain..saya tak sabar"taeyeon cuba untuk menceriakan baekhyun yang sedang bersedih.
"Arraseo kaja"baekhyun bangun dan mereka bergerak berjalan memcari permainan yang menyeronokkan.
Di suatu tempat,taeyeon lalu didepan permainan yang menawarkan patung beruang besar jika menang acara membaling bola ke arah cawan.dia ingin akan patung beruang tersebut.tetapi die tidak ingin menyusahkan baekhyun.jadi die cume mendiamkan diri.
Baekhyun tahu bahawa taeyeon sedang berusaha untuk tidak menyusahkannya.die tau taeyeon amat berminat dengan hadiah tersebut.die mula menyusun kan rancangan untuk mendapatkan beruang tersebut.mereka menghabiskan masa bersama sepanjang hari itu.
______________________________________
Selepas habis bergembira,taeyeon dan baekhyun bergerak ke kereta.baekhyun segera memulakan rancangan nya.
"Taeyeon-ah....aq tertinggal phone lh...erm kejap ye aq pegi ambil kau pegi lah dulu ke kereta.nanti aq datang"kata mula melangkah pergi.
"Arraseo..."mendengar sahaja arahan baekhyun die segera masuk kedalam kereta dan melayan lagu kegemarannya.
______________________________________
Baekhyun...
"Nah ini hadiah tuan...jumpa lagi"kata tuan permainan itu.die menyerahkan teddy bear besar kepada baekhyun sebagai hadiah.
"Gomawo ajusshi"kata baekhyun ramah.die mencari penjual belon helium berdekatan.setelah menjumpainya die membeli belon berbentuk 'smile face' dan segera pergi ke kereta.
Di kereta,baekhyun ternampak taeyeon sedang nyenyak tidur.die meletakkan patung beruang dan belon itu di tempat duduk belakang.kemudian segera die duduk di tempat memandu dan menghidup kan enjin.sebelum die menggerakkan keretanya,die menatap wajah taeyeon yang sedang tidur 'kau nampak gwiyo bile tengah tidur'.Sekali lagi jantungnya berdegup laju.menyedari hal itu,baekhyun terus menggerakkan kereta ke rumah taeyeon.
______________________________________
Di rumah taeyeon..
Baekhyun meminta bantuan woo bin untuk memindahkan taeyeon.die tidak sanggup hendak mengejutkan taeyeon yang sedang nyenyak tidur.
Woo bin membawa patung beruang dan belon yang diberi baekhyun ke bilik taeyeon manakala baekhyun mengangkat taeyeon dan menyusungnya ke bilik.selesai sahaja menyusung taeyeon baekhyun duduk sebentar.
"Taeyeon-ah,saranghae"ucap baekhyun perlahan.kemudian die berlalu pulang ke dormnya.
Hari paling gembira bagi baekhyun kerana dapat meluangkan masa bersama taeyeon.Nampaknya hati nya sudah terbuka untuk menerima taeyeon dalam hidup.bagaimana dengan taeyeon....
YOU ARE READING
the nerd and the playboy(malay)
RomanceTry je lh baca^^sy x tau nk kate best atau tak^^hehe