><>< 10 ><><

95 2 0
                                    

(de kamer van de koning)

Ik ging snel rechtop zitten. Hij pakte me beet en trok me naar zich toe. 'Niet zo snel jij' zei hij.

'W-wat wilt u doen met me?'

Hij klikte met zijn tong, 'dat weet ik ook niet precies maar wat ik wel weet is dat wij heel binnenkort getrouwd zijn en jij voor altijd van mij bent.'

Ik wende mijn gezicht af. Hij legde me neer op het bed en stond op. 'Jij moet andere kleding aan' zei hij 'ik ga het wel halen. Maar jij, mijn nichtje, blijft hier. Is dat duidelijk?'

Ik knikte. Hij liep weg. Ik stond razendsnel op en rende naar het raam. Het was een smal raam. Het raam keek uit op net buiten de poort. Ik zag wat soldaten die onder het bevel van Edan naar het bos liepen. James, Marcus en Julia moesten daar weg! Wel nu! Maar ik kon niet anders dan hier wachtten op mijn oom die terug zou komen. Ik hoorde hoe de deur openging en mijn oom binnenkwam. Ik draaide me om naar hem. Hij had mijn witte jurk in zijn handen. 'Kleed je om' zei hij.

Ik liep naar hem toe en pakte de jurk aan. Hij pakte mijn bovenarm beet en zei: 'jij kleed je om voor mij.'

Ik schudde mijn hoofd, 'nee. Dat doe ik niet.'

Hij kneep zijn ogen samen en duwde me weer op het bed. Hij duwde me op mijn buik en duwde mijn polsen boven mijn hoofd. Daarna begon hij met zijn andere hand me uit te kleden. Toen hij de rist loshad zei ik: 'goed.'

Hij grijnsde en liet me los. Ik sloeg mijn armen voor mijn borst en stond op. Hij ging op het bed zitten en ik beet op mijn lip. Ik wilde de jurk laten afglijden toen er werd geklopt. Mijn oom duwde me op het bed en liep naar de deur. die deed hij open. Er stond een soldaat voor. 'Sire' zei hij 'generaal edan heeft nieuws. Moet ik hem hierheen sturen?'

'Nee, is hij in de troonzaal?'

'Ja.'

'dan ga ik naar hem toe.' Hij liep de gang op, sloot de deur en deed die op slot. Ik stond snel op en kleedde me razendsnel om. Daarna liep ik naar het raam. Ik keek naar buiten. De nacht in. Het was ondertussen al donker geworden. Ik vroeg me af hoe mijn oom zou reageren als hij zag dat ik me had omgekleed. Even later ging de deur open en ik draaide me om. Mijn oom kwam binnen hij grijnsde eerst totdat hij mij zag. 'Ach' zei hij 'heb ik de show gemist.'

Ik draaide me terug. Hij liep naar me toe, ging achter me staan en sloeg een arm om me heen. Ik probeerde uit zijn greep te komen maar hij was te sterk. 'Nee, nee' fluisterde hij in mijn oor 'jij gaat nergens heen. Mijn kleine nichtje, jij blijft hier. Voor altijd dicht bij mij.'

'Nee, nee, alsjeblieft. Laat me gaan.'

'Waar wil je heen?'

'Naar mijn kamer.'

'Goed, dan sluit ik je op in je kamer.'

Hij trok me mee naar mijn kamer en duwde me daar op het bed. 'Ik blijf nog even hier' zei hij 'ik laat jou even een tijdje niet alleen.'



uncle kingWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu