><>< 12 ><><

112 2 0
                                    

Ik droogde me snel af en kleedde me aan. In een blauwe jurk. Ik ging daarna aan de kaptafel zitten en maakte twee kleine vlechtjes met twee plukjes aan de zijkanten van mijn haar. Die maakte ik achter mijn haar vast. Toen ik net klaar was kwam mijn oom binnen. Zijn ogen gleden over mijn lichaam. Ik stond op en draaide me om. Hij liep naar me toe en pakte mijn hand, 'we gaan ontbijten.'

Hij trok me mee naar beneden. Naar de eetzaal. Hij duwde me op de stoel links van hem. Edan kwam een paar minuten later binnen lopen. Hij grijnsde, 'goedemorgen majesteiten.'

Hij boog. 'goedemorgen Edan' zei mijn oom 'vertel Brianna eens wat je met James, Marcus en dat meisje gedaan hebt.'

Ik keek Edan aan. Mijn blik stond waarschijnlijk bezorgd want hij grijnsde nog meer. 'Ik heb niets met ze gedaan want ze waren er niet meer' zei hij 'ze zijn gevlucht.'

Ik zuchtte van opluchting. 'En wat gaan jullie met Anita doen' vroeg ik.

'O ja' zei mijn oom 'zij zit ook nog opgesloten natuurlijk. Mmh' zei hij twijfelend en grijnzend 'wat zullen we eens doen Edan?'

'Haar opsluiten in één van de torens.'

'Nee' zei ik snel 'laat haar gaan. Alstublieft. Laat haar naar de keuken gaan en daar weer werken.'

'Dan staat ze wel onder bewaking' zei Edan.

'Anders gaat ze naar jou toe' zei mijn oom.

'Kan ik dan niet met haar praten.'

'Waarvoor zou je dat willen doen' vroeg Edan.

'Vrouwelijke raad.'

'Goed, vanmiddag als ik iets regel met Harold. Dan mag jij dingen regelen bij Anita.'

'Regelen?'

'Ja, de trouwjurk. Jouw trouwjurk om precies te zijn.'

Ik sloeg mijn ogen neer en knikte. Edan ging zitten en we ontbeten. Daarna moest ik mee naar de werkkamer van mijn oom. Hij liet me zitten en zei: 'we wachten op Harold. Er moet veel geregeld worden voor een huwelijk.'

Ik sloeg mijn ogen neer en knikte. Hij ging achter het bureau zitten en we waren stil tot Harold kwam. We hoefden niet heel lang te wachten. Toen hij binnen was kwam ook Edan binnen. Die ging tegen de muur geleund staan. Harold boog: 'sire.'

'Harold' zei mijn oom 'wat moeten we regelen voor een huwelijk?'

'Het belangrijkste is dat u zo snel mogelijk trouwt. Dan pas zal de adel gerust gesteld zijn en weer belasting gaan betalen.'

Mijn oom knikte, 'ook als ik met mijn nichtje trouw.'

'Dan is het nog beter want dan hoeven ze niet weer een huwelijkskandidaat goed te keuren. Aan aangezien ze u en uw nichtje niet goed hoeven te keuren aangezien ze u kennen hebben ze geen bezwaar.'

'Oké, wie gaan we uitnodigen?'

'De adel.'

'Ik weet nog wel wat mensen' zei Edan grijnzend 'laten we James, Marcus en dat meisje ook uitnodigen.'

'Ze zullen niet komen' zei ik zacht 'ze zijn slim. Slimmer dan jullie verwachten.'

'We weten dat ze slim zijn' zei Edan 'maar ze zullen proberen om u te komen halen. En natuurlijk ook Anita.'

Ik keek hem aan, 'nee. Dat zullen ze niet doen. Ze zijn er al.'

'Hoe bedoel je' vroeg mijn oom boos.

Ik keek hem aan, 'Julia had als plan om hier te gaan werken.'

'Je probeert ons dingen aan te praten' zei Edan 'is het niet?'

'Misschien.'

Mijn oom zuchtte, 'hoe dan ook. Ze zullen er zijn. Als gevangenen. Net als Anita.'

'U zou... zou....'

'Haar laten gaan' maakte mijn oom mijn zin af 'ja. Maar ze slaapt onder bewaking en werkt onder bewaking.'



uncle kingWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu