Hades, bakışlarını ona dikmişti ve Persephone daha fazla dayanamamıştı.
"Ne var?" diyerek ona çıkıştı.
"Niye gitmedin?" Hades, onun bu tavrından hoşlanıyordu fakat gitmeme sebebini de merak ediyordu. Duyguları sürekli kendininkilere karşılık arıyordu ve Hades'in boş bir zamanını bekliyorlardı.
"Gidemeyeceğimi biliyoruz." Diyerek kolayca kaçmaya çalışmıştı ama bakışlarını kaçırması altında başka bir şeyler olduğunu söylüyordu.
"Bu kadar olduğuna inanıyor musun?" Gözleri kararmıştı ve kızın bunu görmemesi için arkasını dönmüştü. "Neden gitmedin?" diye sordun ondan ses çıkmayınca tekrarlayarak.
"Gidemedim." Kaçışı yoktu artık. Ama ne söyleyeceğini bilmiyordu, gitmek istememişti. Bunun için kendine oldukça kızıyordu. Bir yanı oldukça mutlu olsa da diğer yanı çiçeklerini bir daha göremeyeceği için üzülüyordu.
"Neden?" Israrlı soruları devam ederken daha da çok sinirlenen Hades, gerçek sebebi öğrenmek istiyordu. Birkaç kelimeyi ondan duymak, onu mutlu edebilirdi.
"Gitmek istemedim." Fısıltı halindeki kelimeler Hades'in beyninde adeta dönüyordu. "Burayı.." Boğazının kuruduğunu hissetmişti ama önemsemedi. "Seni bırakmak istemedim." Erkek, bunları duymak istemiyordu. O, duygularının karşılığını istiyordu ve alamayacağı açıkça ortadaydı. Kadın, onu hiç sevmeyecekti.
"Hepsi bu mu?" Ona dönüp bakışlarını yüzüne çevirdi.
"Evet." Dedi zorla. Bu onu zorlamıştı. Söylemek istemiyordu fakat yapabileceği bir şey yoktu.
"Burada yaşamaya alışsan iyi edersin." Umursamaz tavrı kadının canını yakıyordu. "Gitmemeyi kendin seçtin." Ona bakışları iyice anlamsızlaşmıştı ve resmen bomboş bakıyordu.
"Gitmemi istediğini bil-"
"Gitmeni istemiyorum." Dedi Hades onun sözlerini bölerek. Evet, istemiyordu fakat bu şekilde yanında kalmamalıydı, kalamazdı.
"Teşekkür ederim." Persephone, ona duygu yüklü bir şekilde bakıyor, bir şeyler söylemesini bekliyordu fakat baktığı gözlerde öfke dışında bir duyguya rastlayamamıştı. Belki de artık onun ilgisini çekmiyordu. Bu düşünceyle gözlerinin dolduğunu hissedip aptalca fikirlerini beyninden kovmaya çalıştı.
"İşim var." Diyerek yanından ayrılan Hades, bu kızla daha ne kadar yaşayabilirdi, bilmiyordu.