"K,now aq cari teksi then terus pergi uni",kata Nia sambil mencari jalan keluar bagi mendapatkan teksi di sekitar kawasan Incheon Airport.
"Yes miss?",seorang pemandu teksi memberikan senyuman kepada Nia Hana..
"Can you take me to Hankuk University of Foreign Studies?",balas Nia dengan sopan..
"Of course!", pemandu teksi tersebut membukakan pintu kepada Nia dan memasukkan beg Nia ke dalam boot kereta..
"Where are you from,miss?",suara pemandu itu memecah kesunyian..
"Im from Malaysia".
Nia mengeluh kepenatan setelah menunggu teksi selama 1 jam dan akhirnya dapat juga dia melelapkan matanya untuk seketika..
1 jam kemudian....
"Miss! Miss!".
Nia Hana segera membuka matanya setelah mendengar suara pemandu teksi yang mengejutkannya..
"I think you have a nice dream,miss. We have arrived at your university".
"Ouh ok thanks ya...",Nia menghulurkan beberapa keping wang kertas kepada pemandu tersebut..
Nia mengambil begnya dan terus menuju ke dalam uni tersebut..Setelah memasuki uni tersebut,Nia seperti tiada arah tuju kerana tiada siapa yang menegurnya waktu itu,tetapi akhirnya...
"Hai! Can i know who are you?", tanya seorang pelajar yang lalu di blok itu..
"I'm a new student who transferred here ",balas Nia..
"Ouh...what can i help you?".
"I want to register but i do not know where should i be registered".
"Ok i will show you ".
Selama berjalan dengan pelajar ni,baru Nia tahu yang dia dari Malaysia gak..Nama dia Riena dan Riena ni ialah senior dye..
Setelah berjaya mendaftarkan diri dengan bantuan Riena unnie,Nia terus ke arah dorm yang telah ditetapkan untuknya..
"Cantik jugak pemandangan uni ni eh! Finally dpt pun aq merealisasikan impian aq".
Nia membuka pintu dormnya dengan perlahan dan kelihatan seorang gadis di dalam dorm itu..
"Hai!!!! My name is Yunhui Kim! I'm from Korea..Whether you're a new student who was told to me?",riang Yunhui,rakan sedormnya
"Yup!! My name is Nia Hana..I'm from Malaysia",Nia memperkenalkan dirinya..
"Great!! In this room, we have 4 room..but so far,just 2 room has used..You can choose any room you want except my room and my friend's room.. Now i need to clean my room so you can take a rest".
Nia segera memilih biliknya setelah mendengar penerangan Yunhui..Nia telah memilih bilik yang berdekatan yang agak terpencil dan jauh dari bilik rakannya yang lain..
Nia membuka perlahan biliknya dan mulutnya ternganga luas dan rasanya lalat pun boleh meloloskan diri.. Nia tidak terkata kata dan kelu lidahnya...
Nia segera menghenyakkan dirinya ke atas katilnya yang bersaiz king dan mempunyai aircond...bilik airnya pula mempunyai bath tab yang cukup membuatkan dirinya mahu pengsan. Set komputer diletakkan sekali..Peti sejuk kecil yang menempatkan beberapa botol kecil mineral..
Mata Nia mula layu dan akhirnya dia tertidur dengan senyuman menghiasi wajahnya.
CONTINUE.........
B1A4_BANA entertainment..
Harap korg vote kay..