Part 20

20 3 3
                                    

"I think we need to get marry!",Sandeul melutut dan mengeluarkan sebuah kotak berbentuk hati yang mengandungi cincin bertakhtakan berlian berbentuk N..

Nia terkedu dengan apa yang sedang terjadi.. Dia menyangkakan Sandeul mahu putus dengannya tetapi melamarnya!

"Deullie.....",Sandeul segera bangun dan menyarungkannya..

Sandeul pergi ke arah tepi rooftop dan........

"Saranghaeeeeeee!!! Nia!!!!!!!".

Nia hampir pengsan kerana tidak menyangkakan semua ini..

"Deullie,thanks for everything!",air mata Nia menjadi air terjun.

Sandeul mengelap air mata Nia seperti mereka pertama kali bertemu "welcome jagiya..so now let's sleep!".

"Hurmm okay but now I need to go back!".

"Yah! You sleep at OMG's dorm with your friend,okay!",Sandeul menghadiahkan kill smilenya..

Sandeul dan Nia turun bersama dan melihat Ena sedang berbual dengan Jinyoung..

"Hyung!",panggil Sandeul..

Jinyoung datang ke arah Sandeul dan Ena berdiri di sebelah Nia..Sandeul memberitahu yang Nia dan Ena akan bermalam di WM Building..

Nia dan Ena mengekor seorang staff wm yang menunjukkan arah OMG's dorm..

Hyojung menyambut Nia dan Ena di dormnya dan mereka saling berkenalan..Pada malam itu,Nia dan Ena serta ahli Omg meluangkan masa bersama dengan bercerita seram kerana Omg meminati cerita seram.

Mereka tidur pada pukul 2 a.m. ....

Keesokan paginya..

Nia segera bangun dari tempat tidurnya dan bangun ke tandas berdekatan...Nia mencuci mukanya dan mengejut Ena..

"Ena,bangun! Jom teman pergi kantin diorang!",Ena segera bangun setelah ditampar berkali kali xD..

Mereka bergerak menuju ke kantin wm dan melihat ke menu wm family pada pagi ini..mereka segera masak dan menghidangkannya di atas meja..

Tiba-tiba...

"Woah daebak! So delicious!",Sandeul masuk ke kantin dan mengusap perutnya lalu segera duduk..

Ahli wm pun masuk turut serta bagi merasai sarapan yang dimasak oleh Nia dan Ena..

Mereka menikmati sarapan bersama dengan gembira..

"Sandeul,we need to go now..sorry if we do anything wrong",Nia bow 90°.

"Nia! Please stay for a week! Our manager let you to stay with us..".

"Ommo! Hurmm let me think first and ask Ena".

"I already asked Ena and she agreed to stay with us",Sandeul membuat muka selengenya ><.

"Aigo Ena...".

"Nia, you need to know that I always be with you no matter what happen,so don't leave me alone ".

"Deullie,you also need to know,I won't do that and I always love you like we meet for the first time!".

"So,in 2 weeks more,you need to get ready to meet my eomma and appa..",Sandeul berdiri di hadapan Nia..

"Okay!".

Mereka jalan beriringan dan gelak bersama❤❤❤

Malam ke-6...

"Nia! Someone asked me to give this to you!",Arin menghulurkan sebuah kotak berwarna pink lembut dengan riben biru di atasnya..

"Ommo! Thanks arin eonnie!",Nia membuka kotak itu saat Arin telah berlalu pergi dan terjumpa sekeping nota.

"I'll miss you Nia. I need to leave Korea tomorrow for my fanmeeting so I'm really sorry, jagiya. Take care and don't skip your meal. I love you, jagiya 💜"
                      -Sandeul-

Selesai membaca, Nia terkejut dengan hadiah yang diberikan kerana Sandeul menghadiahkan coklat berbentuk hati yang menjadi kegemarannya. Terdapat 191 biji coklat bersempena tarikh pertama kali mereka berjumpa bersamaan tarikh hari jadi Nia.

"Wuuu dapat coklat!!  Nak sikit! ",Ena cuba merampas coklat di tangan Nia.

Nia segera menepis tangan Ena dan melarikan diri jauh dari Ena. "Mana boleh!  Pergi la mintak jinnie! ".
"Eleh!  Kedekut!  Balik la macam ni! ".

"Alolo.. Ye la.. Esok balik nak?  Sebab diorang pun takde. Pergi fanmeeting. Hurmm",riak wajah Nia kembali muram.

"Alaa.. Tak nak la. Esok nak gi shopping dengan Arin n Binnie! ".

Mereka terus bergaduh dan berperang mulut sehingga kepenatan.

2 minggu berlalu....

"Ena, are you okay? ",soal Sandeul yang mengenakan tshirt hitam biasa .

"Ouh I'm okay! ",Nia pula mengenakan baju kurung berwarna biru laut dan shawl biru lembut.

Mereka melangkah masuk ke dalam rumah Sandeul di Busan dan disambut mesra oleh kakak Sandeul.

"Eomma!!!! Appa!!",Sandeul seperti kanak keriangan memeluk parentsnya.

"Nia! You're so pretty! ",eomma Sandeul segera memeluk Nia dan menjemput Nia duduk.
Nia tersipu malu dengan pujian tersebut.

"So, eomma, appa. I wanna say something and I hope both of you agree with me. ",Sandeul memulakan bicaranta dengan lancar.

"What Sandeul? ",appa Sandeul cuba fokus terhadap apa yang ingin dikatakan oleh Sandeul.

"I wanna marry with Nia! ",Sandeul sangat yakin dengan tindakannya.

"I agree with you! ",Eomma Sandeul segera bersetuju dengan keputusan Sandeul tanpa bertanyakan sebarang soalan kerana eomma Sandeul telah mengenali Nia.

Sandeul tersenyum kegembiraan dan berpaling ke arah appanya yang mendiamkan diri sejak tadi.

Setelah lama mendiamkan diri, akhirnya appa Sandeul menganggukkan kepalanya sambil tersenyum menandakan dia bersetuju.

Air mata Nia tiba2 turun kerana terharu dengan situasi yang dihadapinya.

1 tahun kemudian...

Sandeul dan Nia berpegangan tangan berjalan di tepi pantai di Maldives.

"Sayang... Thanks for everything. ",Sandeul mengusap lembut pipi Nia.

"Welcome dear. Your Bm become better now! ",mereka tergelak mengenangkan kembali sewaktu Sandeul belajar bahasa Melayu.

"So now!  Let's eat! ",Sandeul segera mendukung Nia dan membawanya lari ke arah restoran tidak jauh di hadapan mereka.

"Yahh!  Hajima!  Malu la orang tengok! ",Nia menumbuk Sandeul dengan kuat.

"Awak nak malu apa?  Awak kan cantik! ",Sandeul segera menurunkan Nia dan berlari meninggalkannya.

Nia berlari mengejar Sandeul yang sudah jauh meninggalkannya.

  "Thanks everyone. Aku mengharapkan hubungan ini kekal sehingga ke akhirnya dan aku tidak akan menyakitinya sesekali kerana dia selamanya putera hatiku".

T. H. E   E. N. D


    

Wait~~~Where stories live. Discover now