"Ya..",Nia memalingkan badannya setelah dipanggil oleh Sandeul..
"Hurmm be careful ya! Andd can we meet again after this?",soal Sandeul dengan rasa bersalah..
"Yeah we can!",Nia menghadiahkan senyuman kepada Sandeul sebelum beredar ke arah basikalnya.. ahli2 bipo yang ada berdekatan dengan basikalnya semua mengukirkan senyuman ke arah Nia.. dan Nia melihat Baro berkata fighting kepadanya..
Nia tidak memahami apa maksud 'fighting' Baro itu kepadanya..Nia segera mengayuh basikalnya dengan lajunya..
Di dorm....
Nia membuka pintu dan kelihatan Riena unnie sedan menonton RM sambil makan kimchi..
"Hai unnie! Awalnya unnie balik arini..siap tengok RM lagi!",Nia menyapa unnienya yang tidak sedar akan kehadirannya..
"Ouh hai Nia! Aah sebab assignment pun dh siap so kita enjoy la! Meh duduk kat sini",ajak Riena unnie sambil menepuk sofa di sebelahnya..
Nia pun mengambil tempat di sebelah unnienya yang comel itu..
"Ha! Tadi Nia pergi mana? Unnie balik tengok Niaa takde Yunhui pun takde tapi unnie tahu la Yunhui ada ngan kawan dia..Then unnie tgk,kimchi yang Nia beli pun tak makan lagi...",bebel unnienya..
"Hahahah lek unnie..okay okay Nia ceritakan...macam ni.................".
Tok!tok!tok!
Yunhui membuka pintu dengan muka yang keletihan seperti tidak makan seminggu.. dia menghempaskan begnya dan mengambil tempat di sebelah Nia..
"Aaarrghhhh I'm really tired!!!!!",jerit Yunhui..
"Be relax Yunhui..take a rest in your bed room!",Riena unnie cuba menenangkannya..
"Yes Yunhui! Take a shower and you will be fresh..",Nia menambah bebelan Riena unnie..
"Ok ok..but i want to sleep for awhile at here..",Yunhui melelapkan matanya..
"Ok Nia! Tell me!!!",Riena unnie berkata dengan tidak sabar..
"Ok ok..hahaaha you looks funny unnie! Just now,I went to a beach at there! Then i do an exercise but after that i take a rest..suddenly i saw Bipo!*menjerit dengan kuat* and have someone touched my shoulder..guess it?",kata Nia sambil mengangkat keningnya..
"Sandeul?!",Riena unnie main teka kerana dia tahu benda iti tidak akan jadi..
"Yeah you're right!!!!".
"Really?!",Yunhui segera bangun dan menjerit...
"Ya...why?".
"You're so lucky!!!!",Riena unnie dan Yunhui berkata serentak..
"I envy you",Yunhui menyambung sambil menjeling ke arah Nia..
"Ala..don't be like that..okay okay. I'll treat both of you tonight kay!",Nia cuba memujuk rakan2nya..
"Okay!",Yunhui dan Riena unnie keriangan..
Di restoran(malam)
"Buuurrrrppppp!!!! Thanks Nia!!!",Yunhui memeluk Nia kerana gembira...
"Yup! Thanks Nia..after this I'll treat you okay!",Riena unnie pula mengucapkan terima kasih kepada Nia...
"Hahahahah! Welcome",Nia gembira sangat dan perkara ini mengingatkannya kepada sahabat karibnya, Sab dan Ena..
Nia segera pergi ke kaunter untuk membayar dan kelihatan Yunhui dan Riena unnie telah keluar dari restaurant..
"Let's go!!! Yeah after this we watch RUNNING MAN!!!!!",mereka berkata serentak..
Tiba-tiba...
"Hai Nia!",Jung Gook muncul di belakang Nia..
"Ouh Jung Gook! Hai!",Nia terkejut dengan kehadiran rakannya..
"Can i talk with you personally?".
"Ouh hurmm yeah can!"."Riena unnie and Yunhui,you can go first kay! Later I'll follow you!",Nia menyuruh unnie dan Yunhui pergi dulu..
Yunhui dan Riena unnie pun beredar dan membiarkan Nia bersama dengan Jung Gook..
"Ok what?",Nia mula berasa tidak selesa dengan rakannya itu..
"Nia,tomorrow can you go with me to the park?".
"For what?".
"Nothing! Justt just....".
"Just what?!",Nia mula berang..
"Okay tomorrow I'll tell and show you everything!",Jung Gook cuba memulihkan keadaan..
Nia menarik nafas sebelum menyambung...
"Ouh ok! But don't do anything weird okay!",Nia terus beredar ke dormnya tanpa berkata bye or anything kepada Jung Gook..
Jung Gook dibiarkan sendirian........
Keesokannya....
"Haih..mana la mamat ni?! Kata nak jumpa..",bebel Nia sensorg..
"Miss,this is for you!",seorang budak lelaki memberikannya sejambak bunga yang diselitkan satu nota..
Budak itu terus berlalu pergi tanpa sempat Nia mengucapkan terima kasih..
"Aik?! Nota apa ni? Btw bau bunga ni harum tapi aku tak suka bunga",Nia membebel sendirian..
Nia membuka nota yang terselit di celah bunga tersebut..
Nia,please go to the right park kay! -Jung Gook-
Continue.....
Thanks sbb baca kay..please vote and support me!
B1A4_BANA entertainment