Nia mula bergerak ke arah kanan taman itu sambil membawa bunga yang diberikan kepadanya.Setibanya dia di situ, Nia melihat terdapat ramai budak kecil yang memgang belon berbentuk huruf dan akhirnya membentuk satu perkataan..S.A.R.A.N.G.H.A.E .Nia amat terkejut dengan kejutan yang diberikan kepadanya...
Tiba-tiba Jung Gook muncul dari celah2 budak kecil itu sambil memegang sejambak nota yang kelihatan seperti sejambak bunga ros..
"Nia,this is for you... I felt I was in love at first sight ! I'm very interested in you..Can you accept me in your life?",Jung Gook melutut di hadapan Nia sambil memegang jambak nota itu..
"Erkk erkk...hurmm Jung Gook I think we should discuss something",kata Nia dengan perasaan yang serba salah..
"You just said Yes or No,Nia..",suara lembut Jung Gook menyebabkan Nia berang..
"No! I said no! I can't accept you,Jung Gook! ",Nia berkata perlahan..
"But why?!",Jung Gook terkejut dengan jawapan Nia..
"Please understand me,Jung Gook! We still study and we need be focus on our study!",Nia terus berlalu pergi tanpa menghiraukan pandangan orang sekeliling terhadapnya..
"Nia!",Jung Gook cuba memanggil Nia tetapi kelihatan tiada harapan..
Nia cuba mengayuhkan basikalnya secepat yang mungkin dan dia memberhentikan basikalnya di tepi sebuah rumah yang berada tidak jauh dari taman itu..Nia berasa sedih dengan apa yang telah terjadi kerana tidak menyangkakan perkara ini akan terjadi..
"Haih,kenapa la dia sanggup buat macam tu? Aku tak sedia lagi!",Nia menutup mukanya untuk berselindung..
"Nia.....",suara perlahan menyapa Nia..
"Please go away Jung Gook! ",Nia cuba mengusir..
"No! I'm Jinyoung! What happen to you,Nia?",Jinyoung cuba memujuk Nia yang sedang menangis teresak esak..
"Ouh Jinyoung!",Nia segera bangun dan mengesat air matanya..
"Don't be like this! Don't crying anymore later Sandeul don't like you after this",Jinyoung cuba mengesat air mata Nia menggunakan sapu tangannya..
"Ouh ok thanks Jinyoung..but how did you know I'm here?",Nia pelik dengan kehadiran Jinyoung..
"Just now, I walked here and suddenly i saw you..".
"Ouh thanks Jinyoung!",Nia menundukkan badannya sebagai tanda mengucapkan terima kasih..
"Ha!ha!ha! It's okay Nia..Nia,i wanna take you to our building,so did you free right now?".
"Hurmm yes!".
Jinyoung segera mengajak Nia menaiki motosikal yang dibonceng oleh Jinyoung untuk ke bangunan WM..mereka lebih banyak mendiamkan diri kerana janggal...
Di WM entertainment....
"Sandeul ah~~!!!",Jinyoung menjerit memanggil Sandeul..
"Ya hyung!!!!",Sandeul bergegas turun sambil mengunyah sesuatu di dalam mulutnya dan Sandeul kelihatan terkaku melihat Nia berada di sebelah hyungnya..
Jinyoung membisikkan sesuatu kepada Sandeul dan Sandeul pun menganggukannya...dan Jinyoung pun berlalu pergi..
"Nia,we should have a talk on the rooftop!",Sandeul cuba menarik baju Nia dan Nia mengikut sahaja langkah Sandeul..
Rooftop...
"Nia..i heard you cried when hyung found you",Sandeul mulakan perbualan..
"Hurmm..yeah..",Nia hanya menundukkan pandangannya..
"Why you cried? Who had make you cried?".
"Nothing".
"Nia! Tell me!",Sandeul amat mengambil berat terhadap Nia..
"Okay..I'll tell you...after my class,i went to the park because my friend ask me to followed him so i just followed him then he do a suprise to me..he ask me to be his girlfriend",Nia mahu menangis semula..
"What?! Ok ok..but why u crying? You should be happy!",Sandeul seperti menyembunyikan perasaannya.
"Hurmmm..i don't know why I be like this..huhu",tangisan Nia menjadi lebih kuat..
"I know you strong Nia! If you sad,I'll sad too..",Sandeul mengesatkan air mata Nia dan memegang muka Nia supaya muka mereka menghadap antara satu sama lain..
Nia terkejut dengan tindakan Sandeul..dia tidak menyangka Sandeul akan menjadi romantik seperti ini...
"Nia..don't crying like this! Later your face will turn red like tomato!",Sandeul cuba menghiburkan Nia ..
"Ha ha ha thanks Sandeul",Nia berasa indah kerana dia merasakan seperti hari ini adalah hari bahagianya..
Continue.....
B1A4_BANA entertainment