Nia Hana mengerling jam tangan Casionya..Lagi 2 jam,penerbangannya akan tiba.Dia meniup perlahan teh yang dipesan sambil terkenangkan kenangan zaman remajanya ~~~
5 tahun yang lalu....
"Weyh,kau nampak tak budak gemuk tu?".
"Nampak!".
"Macam badak air en? Harapla aq tak jadi gemuk macam dye".
"Aah la..Ha!Ha!Ha! Aq pun sama".
Luluh hati Nia Hana apabila digelar begitu. Dia sering dicemuh oleh rakan2 sekolahnya kerana fizikalnya yang tidak berapa cantik itu tetapi Nia Hana mempunyai sepasang mata yang cantik. Sabrina dan Aainaa,rakan baik Nia Hana sering memberi kata semangat kepadanya untuk bangkit..Nia Hana tidak pernah peduli dengan kata2 cemuhan itu kerana dia percaya ada hikmah di sebalik semua ini....Di rumah....
"Nia Hana!!! Kamu tak abis2 dengan kpop kamu tu! Kamu igt kpop tu boleh bantu kamu dalam peperiksaan ke? Lagi memudaratkan adalah!",marah Puan Fadhilah... Keluarganya sering menghalang minatnya terhadap kpop lagi2 terhadap idol yang diminatinya B1A4..Bagi keluarganya,kpop hanya memudaratkan sahaja dan tidak mendatangkan kebaikan.."Huh,aq akan buktikan kat keluarga aq yang bukan semua kpop memudaratkan ",desis hati Hana..Debukkkkkk!!!!!
"Ha!ha!ha!ha!ha! Weyh tgk!!! Hana jatuh macam nangka busuk la!!! Ha!ha!ha! Aq tak pernah tengok budak gemuk jatuh macam dye".
Nia Hana bangun sambil dibantu oleh Sabrina dan Aainaa..Nia Hana terus berlari ke arah kelasnya disebabkan telah dimalukan oleh rakan sekelasnya..Sabrina dan Aainaa pun berlalu cepat untuk mendapatkan Nia Hana.."Nia kena kuat!Jangan layan si Aiman tu. Tak semua orang perfect dan mungkin ada hikmah di sebalik semua ini",Sabrina memberi kata2 semangat kepada Nia..
"Tapi....korang tak tau macam mana perasaan Nia bila kena macam tu. Malu sangat bila dimalukan macam tu.. selama ni Nia dah cuba jadi kuat tapi haih...",keluh Nia Hana..
"Ok la..memang Aainaa dan Sab tak tahu sebab kami tak berada di tempat Nia tapi kami akan selalu berikan kata semangat kepada Nia, kay! So,jangan sedih2..",Aainaa menghulurkan tisu kepada Nia..
"Thanks korg, Nia harap kita bertiga kekal kawan macam ni..korang la yang bantu Nia selama ni..huhu..k la! Tahun ni kita PMR kan,so Nia yakin kita semua dapat keputusan yang cemeerrlanngg!",jerit Nia sambil mendepakan tangannya..
Sabrina dan Aainaa tertawa melihat telatah rakan baiknnya dan mereka pun berlalu pergi.........
Continue
Be the one,All for one!
Kay,siap dah chap 1 harap korang enjoy baca ff saya...n nantikan chap 2 kay!