Nia tersedar dari tidurnya disebabkan perutnya yang telah melakukan konsert rock *lapar* dan dia segera mencari makanan di dapur...
"Hurmm...takde makanan ke kat dapur ni? Haih..nampaknya kena keluar la ni",keluh Nia..
Nia terus bersiap untuk keluar..
"Yunhui!! I want to go out to buy food and groceries.. did you want to follow me?!",jerit Nia kepada Yunhui yang berada di dalam biliknya..
"Ouh,really?! Ok i will follow you",Yunhui segera mendapatkan Nia yang telah berada di luar dorm..
Dalam perjalanan...
"Yunhui,who are your friend who staying at our dorm?",soal Nia dengan perasaan yang ingin tahu..
"Ouh! She is Riena..She is my senior and i think she also your senior..She always do assignment with her friend so sometimes you will not see her at the dorm..",penerangan yang cukup bagus dari Yunhui..
"Riena...Riena..Hurm macam pernah dengar..",Nia cuba mengingatkan kembali memorinya yang macam nenek tua itu...
"Nia..Nia...wake up!",Yunhui mengejut Nia yang sedang termenung itu..
"Ouh ya!!! I have see her at university".
"Who?".
"Riena unnie".
"Really? Great! Btw, we have arrived",tunjuk Yunhui ke arah kedai runcit di depannya..
30 minit kemudian......
"Ok! Where we want to go after this?",tanya Yunhui yang sedang memegang beg kertas yang penuh dengan barang2 dapur..
"I want go buy some kimchi or bulgogi".
Mmm...i want too.. let's buy some of them for Riena unnie..".
"Ok!".
Sesampai mereka di restoran...
"Hai! Can i take your order?",tanya pekerja wanita di restoran itu..
"Hai...Of course! I want some kimchi jigae and bulgogi",ramah Nia kepada pekerja tersebut..
"Ok,but you want eat here or take back?".
"Take back",Nia menghadiahi senyuman manis kepada pekerja wanita itu..
Nia mengeluarkan smart phonennya dan memeriksa semua laman sosialnya..Instagram,Whatsapp,Wechat,Twitter,Weibo dan banyak lagi...
"Miss,here you are!".
"Ok thank you",Nia menghulurkan sejumlah wang kepada pekerja itu..
"Let's go Yunhui!", panggil Nia kepada Yunhui yang khusyuk bermain gamenya...Di dorm...
Nia dan Yunhui segera meletakkan barang2 yang dibeli dan terus duduk di sofa..
"Fuh! Really tired!right Nia?".
"Yeah,but now i want to eat first then i want prepared for my first day tomorrow".Nia membuka bungkusan kimchi dan bulgogi lalu menghidangkannya..Yunhui turut makan bersama Nia..
"Mmmm...so delicious.. why you so quiet Nia?".
"This kimchi really woah!!!! Delicious!!!!!".
Selesai makan,Nia dan Hana terus meluru ke bilik masing2 untuk mandi dan sebagainya tetapi bagi Nia,dia ada misi yang lebih penting iaitu mempersiapkan diri untuk first day nya esok...Esok pagi......
"Nia! Wake up!!!! Today is your first day!!!!",kejut Yunhui..
"Ok!! What's time now?".
"7:30 a.m.!!!!".
"What?!!! Ommo jinjja..im really late",Nia segera terjun dari katilnya dan bersiap..30 minit kemudian....
" woah!!! So fast",perli Yunhui sambil mengunyah sandwic yang dibuatnya..
"Hahaa..well~~ouh hai!!! Riena unnie..",Nia melambaikan tangannya kepada Riena unnie..
"Hai Nia...lets eat..this sandwic i made it for you and Yunhui".Nia segera mengambil sandwic then mengunyahnya.
"Ok i need to go now! So bubye Yunhui and Nia..", Riena unnie membetulkan pakaiannya..
"Unnie, i wanna follow you because we are same university right?".
"Ouh great!!! You can follow me Nia..".
"Bubye Yunhui!!!".Continue.....
Hope u can vote my first ff...tunggukan part selepas ini sebab akan ada lebih byk misteri~~~