Tok!tok!tok!
"Siapa pulak datang malam2 nih? Nia tolong bukakan pintu",pinta Riena unnie yang khusyuk menonton rancangan kegemarannya itu..
Nia bangun dari tempat duduknya dan menuju ke pintu lalu membukanya..Nia tergamam! Dia segere menutup pintu tersebut dengan kuat!
Bammm!!!
"Aik! Nape ni Nia?".Riena unnie segera membuka kembali pintu setelah ditutup oleh Nia yang berlari masuk ke dalam biliknya..
"Hurmm patutla..dia ni datang..",desis hati Riena unnie..
"Hai Sandeul! Sorry for Nia okay!",Riena unnie membuka laluan kepada Sandeul untuk masuk..
"Ouh Hai! Hurmm it's okay",Sandeul mengambil tempat di sofa..
"Can i meet her?",Sandeul seperti serba salah dan wajahnya kelihatan sedih..
"Of course!! U just go to her room!",Riena unnie menunjukkan bilik Nia..
"Nia!open this door,please!",Riena unnie mengetuk berkali kali sehingga membuatkan Nia rimas lalu membukanya..
Riena unnie menyuruh Sandeul masuk dan Riena unnie kembali menonton rancangannya yang hampir tamat..
Sandeul mengambil tempat di sebelah Nia..
"What are you doing here?!",Nia menjauhkan dirinya dari Sandeul..
"Nia,I'm really sorry..please don't do this to me",Sandeul memandang tepat ke arah mata Nia..
"What I've done to you?!",Nia bangun dan berdiri ke arah tingkap..
"You make me sad and lonely..you didn't text or call me".
"You must think back what you've done to me!".
"Ok! Fine! I'm really sorry kay..I didn't mean to do that. ",Sandeul berdiri di hadapan Nia.
"Hurmm..",Nia juga memahami kerjaya Sandeul tetapi dia tidak menyangka perkara sebegitu akan berlaku.
"Im sorry okay Nia!",Sandeul mengeluarkan sekotak coklat yang disukai Nia..
"Okay! You always give me the chocolate...if I be so chubby,this your fault!",Nia merampas kotak coklat itu dari Sandeul..
"You will looks so cute when you be chubby!",mereka kembali duduk di sofa..
"So,did you forgive me?",Sandeul membuat puppy eyes..
"Nope! Never!",Nia mengunyah coklat yang diberikan oleh Sandeul sambil menghadap tempat lain..
"Aigoo Nia..I'm really sorry..what can i do to make you forgive me?",Sandeul membuat lagi puppy eyes sehingga Nia hendak mencubitnya..
"Hurmm...you must give me a chocolate for everyday and........".
"And what?".
"You don't kiss any yeoja after this! If you do that,you will never see me forever!".
"Okay! Okay! I won't but i wanna kiss this yeoja".
"Who?!",mata Nia mula bertakung air mata..
"My lovely chubby and she's you",Sandeul membuat muka yang cukup menggoda bagi Nia..
Nia mengesat air mata dan mengukir senyuman kembali..
"Hihi okay...but after we married!",Nia berlari keluar dari bilik..
"Dah kenapa Nia ni?!",Riena unnie hairan dengan perangai Nia..
"Takde apa",Nia menuju semula ke dalam biliknya..
"So...you wanna stay here?",Nia menyindir Sandeul kerana Sandeul tidak menunjukkan apa2 reaksi untuk balik..
"Nope! I won't.. i will stay here",Sandeul mencebik dan mula meletakkan dirinya ke atas katil Nia yang empuk itu..
Nia menarik tangan Sandeul(pkai gloves) dan menolaknya keluar..
"Yes! You will!",Nia membukakan pintu kepada Sandeul..
Sandeul mula menapak keluar dengan muka yang sedih..
"So,you don't want me anymore?",Sandeul berpura pura sedih..
"I really need you but it doesn't nice if someone know have namja in yeoja house! And the important is,you're an idol so.... ",Nia tidak menyambung ayatnya supaya Sandeul memahaminya sendiri..
"Hurmm Nia..".
"Why? Did you have any problem?",Nia bertanya lembut.
"Tomorrow I'll go to Japan for fanmeeting so...",Sandeul seperti berat untuk menyatakan perkara tersebut..
"Hurmm..it's okay..I can take care myself..don't be worry kay..you also take care yourself, don't be naughty with another fan kay!",Nia juga seperti menyembunyikan kesedihannya..
"Hahah! I won't.. my fan forever is you...sweet girl nabicheoreom naragallae..".
"Ommo! Don't be so sweet deullie..okay i trust you! So...you can go now..don't worry we still can calling or message right?".
"Yup! Okay..i go now..don't naughty jagiya..",Sandeul pun berlalu pergi sambil menghadiahkan 'killer smilenya' kepada Nia..
Nia terkedu dengan panggilan yang diberikan kepadanya..'Jagiya'..
"You always make my heart fluttering deullie",desis hati Nia sambil menutup pintu..
"Amboii...angau dah org tu! Tersenyum swnyum macam kerang busuk je..suka la tu..buah hati datang",sindir Riena unnie..
"Mana ada la kak..hihi..btw,Yunhui tak balik lagi ke?".
"Oh ye! Yunhui duduk rumah kwn dia untuk seminggu for assignment..so tinggalah kte brdua",ujar Riena unnie sambil mengunyah sneknya..
Nia pun berlalu masuk ke dalam bilik dengan hati yang berbunga..dia menghenyakkan dirinya ke atas katil..
Tiba-tiba dia mendapat satu message dari no.yang tidak diketahui..
"Kau ingat,kau tak pernah selamat!".
Nia menjadi kelu.. apa yang telah berlaku? Perlu ke dia memberitahu Riena unnie? Nia segera berlari keluar untuk memberitahu Riena unnie..
"Nia! Kenapa ni?!",Riena unnie memarahi Nia..
"Unnie..tengok ni..",Nia menghulurkan telefonnya..
Riena unnie pun membaca message itu..
"Unnie..Nia takut la..sapa yang bagi tu? Nia rasa Nia tak pernah berdendam dengan sesapa..".
"Ok2..relax..unnie pun tengah fikir ni..nk buat apa ni? Hurmm i think we should make a report",Riena unnie memberi cadangan..
"Yeah i think so but if polis tak percaya?".
"Okay..kalau mcm tu..Nia call mak Nia and bagitahu perkara ni..".
"Tak nak! Nanti mak Nia risau.Sandeul pun Nia taknak bagitahu nanti dia lagi risau".
Riena unnie dan Nia membatu kerana memikirkan cara nya..mereka buntu dan ketakutan..
Continue....
Sorry for late update ~T_T~
B1A4 💜 BANA_entertainment..