"Tapikan..ibu bukan anti korea ke? Dulu ibu yang tak bagi Nia minat kpop la apa la..tetiba suka pulak?",Nia hairan dengan ibunya,Puan Fadhilah..
"Hurmm..sebenarnya ibu dah sedar..perkara yang awak minat la sebenarnya dah buat awak berjaya sampai belajar overseas.. kamu pun tak melebih dalam minat sesuatu jadi ibu setuju kalau kamu dengan dia..".
"Ommo..thanks ibu~~",Nia memeluk Puan Fadhila setelah setahun berpisah dengannya..
Pada malam terakhir sebelum mereka bertolak ke Korea....
Di meja makan..
"So, Sandeul,what do you feel when you stay here?",soal ayah kepada Sandeul..
"It's great! I really love when I can spend time with appa and I wil miss all food here...Eomma make me falling in love with Malaysian food!",Sandeul menjerit dengan riang..
"Hahahaha..thanks Sandeul..after this,you can ask Nia to cook Asam Pedas at Korea kay!",Puan Fadhilah menyedari yang Sandeul mulai suka dengan Asam Pedas...
"Okay! Daebak! Thanks eomma!",Sandeul memanggil Puan Fadhilah eomma kerana Puan Fadhilah yang menyuruhnya..
Keeseokan pagi,di KLIA..
"Ibu hati2 ye..kalau ada apa2 bagitahu Nia..kalau kesempatan,Ibu datangla Korea tau!",Nia menyalam dan memeluk ibu ayahnya..
Sandeul juga bersalam dengan orang tua Nia..Mereka bergerak ke arah pesawat dan melambaikan tangan mereka sebagai tanda perpisahan mereka..
Di Korea,
"So,be careful Nia..maybe in 2 weeks I'll go to Japan for fanmeeting..I hope you can wait for me",Sandeul membuat puppy eyesnya..
"Okay! Woah!! I'll be jealous with all Japan Bana..take care too...I trust you kay!".
"But...I worry about you.. hurmm I miss a..sss.am hurmm what's that?",Sandeul menggaru kepalanya yang tidak gatal..
"Hahahaha..don't worry about me..and tomorrow I'll go to Wm building to send Asam Pedas for you~~",Nia tergelak kecil melihat Sandeul yang susah menyebut Asam Pedas..
"Ye! Asam Pedas *pelat* nae! I'll wait for you~~",Sandeul riang dan akhirnya pulang ke tempat masing2.
Di dorm..
Nia pov
"Eh! Mana semua orang? Riena eonnie!! Yunhuii!",aku menjerit memanggil mereka..
Senyap.tiada sebarang jawapan.
Aku mula berasa tidak sedap hati dengan keadaan sekelilingku..
Krekk..krekk...
Pintu dibuka... sedikit mendedahkan siapa yang membukanya..
"Nia!",panggil gadis yang membuka pintu itu..
Aku memaling badanku dan.....
"Eonnie!!!! Yunhui!!!",jeritku dan segera memeluk mereka..
"Nia! I miss you",kami saling membalas pelukan dan meleraikannya..
Riena eonnie segera meletakkan barang dapur yang dibelinya. Yunhui pula masuk ke dalam biliknya untuk menukar baju..
"Larh,kata balik esok..".
"Hahaha..akak salah dengar ni..".
"So,parents Nia boleh terima ke?",Riena eonnie sedikit risau tentang itu kerana sedia tahu parents aku anti kpop and anti korea..
"Alhamdulillah diorang boleh terima..and akak tahu,Sandeul suka gila dengan makanan Malaysia..dia suka makan asam pedas!",aku berkata riang..
"Jinjja?! Daebak! Banyak peluang tu! Nia pun suka Asam Pedas".
"Aminn.hhahaha tahu je..esok dia suruh masak asam pedas dan Nia akan hantar gi dorm diorang".Aku segera masuk ke dalam bilik setelah berbual panjang bersama Riena eonnie dan Yunhui...
Keesokan hari....
Pov end
"Eonnie keluar dulu ye,mungkin malam eonnie balik ngan yunhui!",Riena eonnie menutup pintu setelah melambaikan tangannya..
Nia segera ke dapur dan masak makanan kegemaran Sandeul... Asam Pedas. Semua bahan yang tiada di Korea sudah dibawa Nia dari Malaysia..
2 jam berlalu...
Nia bersiap tepat jam 5:30 ptg..dia memasukkan bekas asam pedas ke dalam begnya beserta sedikit tteobokki kegemaran Sandeul...
Kelihatan Ena mendekati Nia yang sudah menunggunya selama 10 minit. Sejak semalam Nia meminta Ena menemaninya..mereka segera naik bas yang berhenti di hadapan mereka..
Di WM Building,
Nia pov
"Apa khabar?",Sandeul menyambutku dan Ena dengan perkataan yang dipelajarinya di Malaysia..
"Khabar baik "،aku membalasnya dengan slang Korea..
Ahli B1A4 yang lain tergelak melihat telatah Sandeul..mereka mengajak kami ke kantin mereka dan aku segera mengambil alih tugas Jinyoung yang sedang menyiapkan hidangan..Ena pula menolong ku menghidangkan ke atas meja..finally,aku sendiri menghidangkan Asam Pedas di atas meja..
Hanya Sandeul yang senyap ketika kami semua bercerita kerana dia menikmati asam pedas yang sudah licin..
Setelah makan,hanya tinggal aku dan Sandeul.. aku membasuh pinggan manakala Sandeul mengelapnya..Sandeul mengajakku ke rooftop setelah membasuh pinggan..
Aku mengekori Sandeul ke rooftop dan aku terpegun melihat keindahan di atasnya kerana di sini la aku berjumpa dengannya..
"Nia,i have something to say",Sandeul kelihatan serious..
"Alamak! Aku ada buat salah ke?!",aku mula cuak dengan semua ni..
"What? Tell me!".
"Thanks for everything ! But I think we need to....",Sandeul tidak menghabiskan kata katanya..
"Aduhh janganla kenapa ni?".
Air mata ku mula berguguran ....
Continue....
Thanks for everything for all readers..thanks sapa yang vote and comments..thanks sgt sebab baca citer ni tapi vote macam sikit je..tapi takpela asal korang baca cerita nih..
Tinggal satu je bab lagi...hurmm dh kenapa dengan Sandeul? Dia tak bahagia ke? Tunggu tau! Thanks !
P/s: part 19 ni sis buat sempena birthday sis yg dh lama so part 20 pulak sempena birthday Sandeul hoho..saje bagitahu
-aindeul-