5.BÖLÜM (Değişim)

26 5 0
                                    


Arya'nın Ağzından:

Buraya geldiğimde ilk tanıştığım ve en iyi arkadaşım olan Ilgın için bir şey yapmalıydım.Elime bir kağıt kalem alıp listeye başladım.

Ilgın Değişim Listesi

1-Saçlar:Saçlar bukle olup kesilecek.Boya olabilir.

2-Makyaj:Makyaj sade ama çekici olacak.

3-Kıyafet:Pantalon olmayacak.Etekler güzel renkte olacak.Pantalon giyerse dar olacak.

4-Ayakkabı-Spor giyilebilir ama çok az.Sıklıkla topuklu ya da babet.

5-Surat:Gözlük ve diş teli çıkacak.

6-Kilo verilecek.Spor yapılarak fit olacak.

O zaman çok işimiz var.Hadi bize kolay gelsin.Hafta sonu olduğundan ilk başta dişlerle başlayalım.Dişler için bir doktora gitmemiz lazım.Ben çok heyecanlıyım fakat Ilgın biraz endişeli gözüküyor.Ona endişelenmemesi gerektiğini söylüyorum ama sanki uçurumda atlayacak gibi davranıyor.Sanırım onun için tam zamanı değişmenin.

Hastaneye girdiğimizde elleri titriyordu.Diş teller,ne çok alışmıştı sanki ama yeni halinin gelme zamanı çoktan gelmişti de geçiyordu.Ona bunu anlatmaya çalışsam da anlamadı.O istemiyorsa zorla yaptırırız misali biraz zorladım.Bunu bilmesi gerekirdi ki iki hafta sonra evrime tepik atacak.Bu konularda pek bilgim olmasa da annem ile babam hayattayken televizyondaki programlardan izlediğim kadarıyla yapabilirdim.Evet.Zaten ben bir şey yapmayacaktım ki her şeyi kuaför yapacak ben sadece görevimi yerine getirmeye çalışıyorum.

Yarım saat kadar bekledikten sonra sonunda yeni Ilgın geliyordu.Yeni halini görmek için sabırsızlanıyordum.Beni bir sürprizin beklemesi için onunla beraber içeri girmemiştim.Onu dışarda oturup beklemeye başlamıştım.Ilgın dışarı çıktığında yüz ifadesinden bir şey anlamamıştım.Sanki büyüklerin yanında oturup konuştuklarından bir şey anlamayan yaramaz bir çocuk gibiydi.Hem tellerden kurtulduğu için mutluydu hem de acı çektiği için canı yanıyordu.

Yanına gittim.Yakından baktığımda gözünde bir kaç damla yaş olduğunu gördüm.Kırmızı kareli gömleğimin kolu ile gözyaşlarını sildim.Eğer çok canı acırsa bu benim suçumdu ve kendimi asla affetmezdim ma diş tellerini yeni çıkartan biri için acısı normaldi.

Canının acımasının geçmesi için biraz konuşmadan durdu ama sonra acısı geçmiş olacak ki konuşmaya başladı.Bu sefer benim haklı olduğumu söyleyip "Sırada ne var?" diye sordu.O an kendi adıma sevinmiştim çünkü zorla bir şey yapmak zor geliyordu.Biraz düşündükten sonra bu kadar yeter diye cevapladım çünkü bir günde iki değişim fazla olabilirdi.

Yetimhaneye doğru giderken tekrar Ilgın'ın kahramanını görmemek istiyordum çünkü Ilgın onu görürse sevinip konuşmak isteyebilirdi.Konuşursa da canı yanabilirdi.Yurdun önüne geldiğimde kahramanı gördüm.Ilgın'ın görmemesi için üşüdüm bahanesiyle adımlarımı hızlandırdım. Yurdun kapısından girdiğimde derin bir oh çekip adımlarımın hızını azalttım.Beraber hemen odaya çıktık ve uzandık .Hemen listemi açtım ve diş telinin üstünü çizdim.Bugünlük bu kadar yorgunluktan sonra ikimiz de uyumak istiyorduk.Son bir kez ağzımı açıp"Yarın sırada saçlar ve şu gözlük işi var." dedim ve gözlerim sanki denizde ağır ağır ilerleyen bir gemi gibi kapandı.

Ertesi sabah okul olmadığı için güzel bir uyku çekip kalktık.Hemen işlerimizi bitirip caddedeki kuaföre gittik.Kuaföre dönerek "İşi size bırakıyorum.Ben dışardayım , saçlar kesilecek ve boyanacak."dedim.Ilgın'ın bir şey söylemesine izin vermeden kuaförden çıktım.Caddede boş boş dolanırken Çağan ile karşılaştım.Beraber biraz konuşup bir kafeye geçtik.Bir anda bakışırken "Benimle birlikte iki gün sonra partiye gelir misin?"diye aniden sordu.O şokun etkisiyle ben partiye gelmeyeceğim cevabını verdim.Çağan cevabı alınca biraz bozulsa da alıntıya vermeden itiraz edemedi.
Biraz daha oyalandıktn sonra kuföre gittim.Ilgın'ı görmek için sabırsızlanıyordum.Biraz bekledikten sonra kapı açıldı ve YENİ ILGINNN!!!Saçlar düzelince evrime tekrardan tepik atmış.Ilgın'ı tekrardan süzünce ne kendime ne de bu muhteşem değişimi yapan kuaföre inandım.Gözlerimi kapatıp tekrar açtım .Evet bu inanılmaz bir gerçekti.Küçük değişimler bile insanı güzelleştiriyor.Ilgın da bu değişimi beğenmiş gibiydi.Ilgın bana minnettar kalacaktı.Ona bu değişimi başlarda yapmamı istemese de sonunda iyiki varsın diyecekti.Bundan eminim.

Kuaförden çıktıktan sonra llgın'ı bir spor salonuna yazdırdım.Yurttaki çikolatalarını da aldım.Çikolata dünyada benim için bir numarada olsa bile onun için yasakladım.Bu onun kilo vermesini sağlayacaktı.Ben kararlıyım ama Ilgın'ı bilemem.Ben yıllardır çikolataya hayır diyemesem de bu sefer onunla beraber ben de dur diyecektim.Okulda kantinin önünden geçmemeye çakılşacaktık.Bu biraz zor olsa da deneyceğiz.

Yurda gittiğimizde listemin 6. numarasına bir çizik attım.Bugün çok şey değişikti ve yorgundu.İlk önce parti olduğunu öğrendim sonra büyük bir değişim.Ilgın'ın yeni saçları.Bütün bunları düşünürken kendimi bir sahilde buldum.Arkamdan birisi tutmuş beraber yürüyorduk.Öyle huzurluydum ki o an hiç bitmesin istemiştim.Arkamı döndüğümde sarışın ,gözlerine baktığımda huzur bulduğum yeşil gözlü bir çocuk vardı.Boyu o kadar uzundu ki ona bakabilmem için parmak uçlarıma yükseldim.Aşkla birbirlerimize bakıyorduk.Sonra birden birbirimize yaklaştık ki birden yataktan fırladım.Off.Meğerse bir rüyaymış.Zaten gerçek olsa şaşardım.Birden bu çocuğun Çağan'a benzediğini anladım.Hayır!Ben Çağan'ı sevmiyorum.Belki de sadece hoşlanıyorumdur.Onun gözlerinde kaybolmak istemem.Rüyamda onu görmek ona aşık olduğumu göstermez öyle değil mi?

Bu sabah okul vardı.O yüzden çok erken kalktım.hızlı hazırlandım çünkü daha Ilgın'a makyaj yapacaktım.Hazırlandıktan sonra bir hışımla Ilgın'ın yanına gittim.Onun makyaj malzemeleri vardı ama kullanmıyordu.Ilgın'ı da hallettikten sonra çantalarımızı alıp okula gittik.

Özenle kantinden uzak durmaya çalıştık.Bu biraz zor olsa da sonunda başardık.Okul bittiğinde Ilgın ile beraber alışverişe gittik. Bana hep uzak kalan alışveriş merkezine girdik.ılgın sürekli bol şeylere bakarken ben daha çok güzel elbiselere bakıyordum.Bu konuda fazla bilgim olmasa da en güzel elbiseleri ve ayakkabıları seçmeye çalışıyordum.

Yaklaşık 50 tane elbise ve 20 tane ayakkabı denedikten sonra Ilgın'ın bıkmış olduğunu anladım. Onu böyle görünce onu daha fazla yormak istemedim ve seçtiklerimizi alıp yurda döndük.

Kıyafetleri özenle dolaba yerleştirdikten sonra biraz telefonlarla oynayıp yataklara girdik.Aklıma dün geceki rüyam geldi.Sonrada Ilgın'ın bu kadar zengin olduğu halde neden kendine bakmıyordu ve kendi evini tutmak yerine yurtta kalıyordu.Bütün bunları düşünürken uykuya daldım.


Benim şarkım gibiydin.

Sürekli aklıma girdin.

Çıkıp gidemedin.

Ezberledim seni.

Her şeyini

Sevdim seni

Her şeyini

Sevgini , gözlerini , nefesini



























Gölgemdeki AydınlıkHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin